مکمل بنزین
برگزیده‌هابرترین‌هاتماشاخانه

۱۰ تا از بهترین خودروها که خریداری ندارند!

بهترین خودروی ساخته شده مستحق موفقیت در بازار خودرو هست اما چنین اتفاقی نمی‌افتد! گذشته و امروزه در بازار خودروی آمریکا خودروهایی هستند که با وجود بودن بهترین محصول کارخانه‌های تولیدی‌شان در این بازار از خریدشان اجتناب شده‌است. در این مطلب نگاهی کوتاه به فروش سال ۲۰۱۴ آنها در بازار این کشور می‌اندازیم.

۱) بی‌ام‌و سری ۳ اسپرت واگنی (فروش: ۳۶۷۸ دستگاه)

۱۴۲۹۵۵۷۳۹۷-۱۴۲۹۵۳۸۲۳۴-no-buy-1

خودروهای واگنی در آمریکا فروش بالایی دارند اما این مدل از بی‌ام‌و نتوانست فروش چندانی داشته باشد و خریداران آمریکایی بیشتر به سری X1 روی آوردند. این مدل از بی‌ام‌و با موتور چهار سیلندر ۲.۰ لیتری، توان خروجی ۲۴۰ اسب بخار و گشتاور ۲۵۵ پوند-فوت که شتاب صفر تا ۱۰۰ آن تنها در ۵.۸ ثانیه بود در نوع خود محصول بی‌نظیری از این کارخانه آلمانی بود که نتوانست مشتریان را به خود جذب کند.

۲) کادیلاک ATS (فروش: ۲۹۸۹۰ دستگاه)

gallery-1429557824-2015-cadillac-atscoupe-152

تغییرات بسیار سخت پذیرفتنی است و کادیلاک هم از این قاعده مستثنی نیست. این مدل سدان و طرح کوپه از کادیلاک با طراحی کاملا متفاوت از مدل‌های گذشته‌اش شکست بدی در فروش داشت. به همین علت یکی از راه‌کارهای کارخانه‌های خودروسازی نمایش خودروهای جدیدشان در نمایشگاه‌ها و به نمایش در آوردن در کشورهای مختلف هست تا بازخوردی از مدل یا مدل‌های جدیدشان داشته باشند.

۳) کادیلاک CTS (فروش: ۳۱۱۱۵ دستگاه)

۱۴۲۹۵۵۷۴۰۰-۱۴۲۹۵۳۸۲۳۷-no-buy-3

این خودروی اسپرت سدان با وزن کمتر از ۱۸۵۰ کیلوگرم و کمک فرمان برقی و دیگر خصوصیات بارز و با کیفیت نتوانست فروش چندانی در بازار خودروی آمریکا داشته باشد و از رقیب‌های خود در بازار شکست خورد. یکی از دلایل فروش پایین این مدل مصرف سوخت بالای آن نسبت به دیگر مدل‌های بازار بیان شد.

۴) فورد Flex (فروش: ۲۳۸۲۲ دستگاه)

gallery-1429557605-flex

این برند محبوب آمریکایی مدل Flex را که به نوعی رقیب جیپ گراند Wagoneer و رنج رور جدید بود به بازار ارائه کرد. این مدل فضایی برای ۶ یا ۷ سرنشین را فراهم می‌کند و با موتور ۶ سیلندر EcoBoost توان خروجی ۳۶۵ اسب بخار را دارد که در نوع خود بی‌نظیر و یکتاست، اما با ورود مدل فورد Explorer فاتحه فروش این مدل در بازار خوانده شد و به اصطلاح فروش آن سوخت.

۵) جگوار XJ (فروش: ۴۳۲۹ دستگاه)

۱۴۲۹۵۵۷۴۰۲-۱۴۲۹۵۳۸۲۳۹-no-buy-5

این سدان لوکس با طراحی عجیب نتوانست فروشی داشته باشد یکی از دلایل آن طراحی زشت آن برای جلو اتومبیل هست که همانند دماغ کشیده و قوز کرده هست و بعلاوه در بازار رقابتی آمریکا از مدل مشهور مرسدس بنز کلاس S که ۲۰ هزار دلار ارزان‌تر ارائه می‌شد شکست خورد.

۶) مزدا ۵ (فروش: ۱۱۶۱۳ دستگاه)

۱۴۲۹۵۵۷۴۰۳-۱۴۲۹۵۳۸۲۴۱-no-buy-6

در آمریکا خودروهای خانوادگی هر چقدر بزرگتر باشد طرفدار بیشتری خواهد داشت، اما این گفته مصداقی در فروش مزدا ۵ نکرد و این خودرو توانست فقط ۱۰ درصد فروش از دوج گراند کاروان داشته باشد؛ با وجود اینکه مزدا ۵ زیاد کوچک نیست. اما این خودرو برای خانواده‌هایی که تنها دو یا سه فرزند داشتند به نظر مناسب ارزیابی شد. این مدل فروش خوبی در اتحادیه اروپا توانست داشته باشد اما در بازار آمریکا چندان موفق نبود.

۷) مزدا ۶ (فروش: ۵۳۲۲۴ دستگاه)

۱۴۲۹۵۵۷۴۰۴-۱۴۲۹۵۳۸۲۴۲-no-buy-7

مزدا ۶ در تیپ سدان به بازار آمریکا آمد که مدلی بهتر از مزدا ۳ از طرف این کارخانه ژاپنی معرفی شد. برای مثال موتور آن توان خروجی ۱۸۴ اسب بخار را دارد که شتاب ۰ تا ۱۰۰ آن در کمتر از ۷ ثانیه هست با وجود اینها در بازار خودروهای سدان از مدل‌هایی همچون تویوتا کمری و هوندا آکورد عقب ماند.

۸) مرسدس بنز واگنی کلاس E (فروش: ۲۳۲۷ دستگاه)

۱۴۲۹۵۵۷۴۰۵-۱۴۲۹۵۳۸۲۴۴-no-buy-8

این مدل مرسدس بنز در واقع مینی ون بود که در قالب خودروهای شاسی‌بلند با تکنولوژی‌های روز روانه بازار شد، این خودرو با مدل‌های سدان مرسدس بنز تفاوت چندانی نداشت و به همین علت نتوانست مشتریان مرسدس را به خود جذب کند.

۹) پورشه Cayman (فروش: ۳۴۱۷ دستگاه)

۱۴۲۹۵۵۷۴۰۶-۱۴۲۹۵۳۸۲۴۵-no-buy-9

 

این مدل پورشه برای ۸ بار در بین ۱۰ خودروی برتر سال قرار گرفت اما با این وجود نتوانست مالکان پورشه ۹۱۱ را راضی به خریداری کند و یکی از دلایل آن محبوبیت فوق‌العاده زیاد پورشه ۹۱۱ در بازار خودروی آمریکا هست. این خودرو با وجود طراحی بهتر و موتور قوی‌تر فروش چندانی نداشت.

۱۰) سایون FRS/ سوبارو BRZ (فروش: ۱۴۰۶۲ و ۷۵۰۴ دستگاه به ترتیب)

۱۴۲۹۵۵۷۴۰۷-۱۴۲۹۵۳۸۲۴۷-no-buy-10

سوبارو و سایون که زیر مجموعه‌ایی از تویوتا است نتوانستند جایگاه خوبی در جدول فروش قرار بگیرند. دو مدل نامبرده با وجود طرفداران بسیار زیاد پول به دست فروش نداشتند با وجود اینکه شاسی و موتور قوی داشتند.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا