مکمل بنزین
گوناگونخبر

نکاتی که مهمانداران هواپیما می‌دانند اما به مسافران نمی‌گویند!

به نظر می‌رسد که مهمانداران هواپیما نکات زیادی می‌دانند ولی خیلی از آن‌ها را بازگو نمی‌کنند. در این مطلب سعی می‌کنیم بعضی از آن‌ها را برایتان فاش کنیم. بعضی از این نکات کمک کننده و بعضی از آنها وحشتناک هستند! با دانستن این نکات مسافرت راحت‌تر و امن‌تری خواهید داشت.

اول: کثیف‌ترین جاهای هواپیما کمربند ایمنی شما و میز تاشو جلویتان هست. بله مسافران پاهایشان را روی میز‌های تاشو یا حتی پوشک‌ بچه‌ها را روی آن می‌گذارند در حالیکه شما غذا و خوراکی خود را روی آن یا حتی کتاب و لب‌تابتان را روی آن می‌گذارید. اگر در هنگام خوردن غذایتان روی میز افتاد دیگر آن را برندارید و حتما از تماس‌های زیاد دست خود با میز و کمربند ایمنی خودداری کنید.

دوم: در پروازهای طولانی مدت غذای سرو شده از غذاهای یخی خواهد بود که ۷۲ ساعت در فضای سرد قرار گرفته‌اند پس شما غذای تازه میل نخواهید کرد. بهترین راه برای رفع تشنگی در پروازهای طولانی یا حتی کوتاه مدت از آب و بعد از آن چای بنوشید. قهوه و نوشابه و نوشیدنی‌های گاز دار شما را تشنه‌تر خواهند کرد.

۱۴۷۶۱۴۵۱۵۴۳۵۰-۲

سوم: بهترین زمان پرواز زمان صبح تا ظهر و روزهای آفتابی هست در بعدازظهر و روزهای بارانی امکان تاخیر پرواز به دلیل بارندگی و رعد و برق وجود دارد؛ با وجود اینکه ایرلاین‌های مختلف زمان‌های مختلف را برای مسافران ارائه می‌کنند.

چهارم: هنگامی که چراغ بستن کمربند ایمنی روشن است آن را باز نکنید. خیلی از مسافران با فرود و نشست هواپیما اولین کاریی که انجام می‌دهند کمربند ایمنی خود را باز می‌کنند در حالیکه هنوز این چراغ‌ روشن هست. گاهی اوقات امکان بلند شدن دوباره یا روی دادن حادثه‌ایی وجود دارد.

۱۴۷۶۱۴۵۱۵۴۳۵۰-۱

پنجم: برای داشتن مکان ساکت و تکان کمتر همیشه صندلی‌های جلوتر از بال هواپیما را انتخاب کنید. در عقب و نزدیک به دم هواپیما تکان‌ها شدیدتر هستند.

ششم: مهمانداران هواپیما تنها اصول داخل هواپیما را می‌دانند و اطلاعاتی راجع به مسیر شما در فرودگاه و اطلاعات اضافی فرودگاه را ندارند و نمی‌دانند که چگونه چمدان گمشده خود را پیدا کنید ولی شاید بتوانند از روی خیرخواهی و کمک به انسان بیشتر از کارهای محوله به آن‌ها به شما کمک کنند.

امیدواریم با دانستن این نکات پرواز بعدی راحت‌تر و امن‌تری داشته باشید.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا