مکمل بنزین
گوناگونخبر

سه دلیل برای اینکه وانت مرسدس به نسخه AMG مجهز نخواهد شد!

حدودا سه هفته پیش بود که گروه خودروسازی دایملر از کلاس X مرسدس بنز در قالب یک وانت پیکاپ دوکابین مفهومی رونمایی کرد. این کلاس جدید که قرار است از سال آینده میلادی وارد چرخه تولید نهایی مرسدس شود، موفق شد نظرات مثبت بسیاری را به خودش جلب کند. از طرفی خیلی از علاقه‌مندان برروی مدل‌های عملکردی این وانت پیکاپ، که گل سرسبد آن کیت معروف AMG محسوب می‌شود، حساب ویژه باز کرده و منتظر ارائه آن‌ها بعد از عرضه محصول اصلی هستند. اما طی مصاحبه‌ای که اخیرا توسط رئیس گروه AMG انجام شده، قرار نیست این سری از محصولات مرسدس بنز نسخه عملکردی داشته باشند.

mercedes-benz-concept-x-class8

آقای توبیاس مورس برای این ادعای خود سه دلیل آورده است. اولین و مهمترین دلیل اینکه بازار فروش برای چنین محصول جدیدی به اندازه کافی جذاب و بزرگ نیست. وی توضیح داده که شاید بازار خودروی کشور استرالیا دارای تقاضای بالایی برای مدل عملکردی این وانت پیکاپ باشد اما طبق آنالیزهای دقیق مرسدس بنز، چنین جذابیتی در بازارهای دیگر وجود ندارد.

mercedes-benz-concept-x-class6

دلیل دوم به طرح تولید اشتراکی این خودرو مربوط می‌شود. مرسدس بنز کلاس X یک محصول تولیدی کامل توسط مرسدس نیست بلکه این خودرو مبتنی بر وانت نیسان ناوارو توسعه یافته است. اگرچه مرسدس تمام تلاش خود را در بخش طراحی ظاهری و داخلی برای ایجاد تمایز به‌کار گرفته و با آرم ستاره سه‌پر این وانت پیکاپ را مزین کرده اما هویت اصلی آن چیز دیگری است.

mercedes-benz-concept-x-class4

و درنهایت دلیل آخر اینکه به خاطر وجود یکسری اختلافات در استفاده از برند AMG درکنار کلاس X و اینکه چنین ترکیبی با ماهیت گذشته این گروه خیلی هماهنگ نیست، علاقه خاصی برای تولید چنین محصولی وجود ندارد. نمونه چنین ترکیبی که چندین سال پیش منجر به شکست در پروژه شده بود را می‌توان در مدل R63 AMG مشاهده کرد. گفته شده شاید AMG به‌طور مستقیم برای طراحی نمونه خاص از این وانت پیکاپ وارد نشود اما در فرآیند تولید یک نمونه با ظاهری تهاجمی‌تر، با مرسدس مشارکت کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا