مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌ها

۱۴ کاری که بهتر است در پرواز با هواپیما انجام ندهید

سفر کردن، به‌خودی‌خود، کار استرس‌زایی است، به خصوص اگر قرار باشد با هواپیما سفر کنیم و پرواز داشته‌باشیم،  همه استرس‌های سفر نکته‌های آموزشی که باید فرا گرفت هم اضافه می‌شود. پس سعی کنید با انجام کارهای زیر حداقل مریض نشوید یا مشکلی برایتان به وجود نیاید. کارشناسان به شما نشان می‌دهند که جرم‌ها و میکروب‌ها در کجا انباشته شده‌اند و چگونه می‌توانید در هواپیما راحت باشید و با مشکلی در رابطه با سلامتی‌تان روبه رو نشوید.

با چرخان همراه باشید.

برای اینکه در طول پرواز بیمار نشوید و راحت باشید کارهای زیر را نباید انجام دهید:

با پای برهنه در هواپیما راه نروید!

پرواز

مهمانداران هواپیما بارها و بارها چیزهایی مانند: استفراغ، خون و غذای ریخته شده یا غذای نامطبوعی که از دهان شخصی درآمده را بر روی کف هواپیما مشاهده کرده اند. بعضی افراد تا دستشویی با پای برهنه می‌روند که این‌کار می‌تواند خطرناک باشد. ممکن است لیوان شکسته‌ای روی زمین باشد. همچنین زمین هواپیما پر از جرم است.

داخل نوشیدنی خود یخ نیندازید

پرواز

در یک تحقیق EPA در سال ۲۰۰۴، کارشناسان دریافته‌اند از بین ۳۲۷ هواپیما فقط ۱۵ درصد از آن‌ها استاندارد سلامت لازم را برای یخ استفاده شده داشته‌اند. از سال ۲۰۰۹ یک قانون برای نوشیدنی‌ها گذاشته شده است و استانداردها بهتر شده و بالاتر رفته است، یکی از این استانداردها این است که در اکثر هواپیماها نباید آب، از شیر آب گرفته شود و سرو شود، اما همچنان تکه‌های یخ با این نوع آب ایجاد می شوند. فقط از بطری های آب، آب بنوشید.

تمام طول پرواز را روی صندلی‌تان ننشینید

پرواز

با این کار ریسک لخته‌شدن خون در رگ‌ها افزایش می‌یابد و اکثر مواقع این اتفاق در پاها می‌افتد. سعی کنید حداقل برای چند دقیقه درهواپیما راه بروید یا حداقل بایستید تا اینکه بدنتان کمی کشیده شود و این کارها از لخته شدن خون جلوگیری می‌کنند. به یاد داشته باشید که کفشتان را بپوشید. سعی کنید از پوشیدن لباس‌های تنگ که مانع گردش خون در بدن می‌شود، در هواپیما به شدت خودداری کنید. سعی کنید حداقل هر یک‌ساعت یک بار راه بروید یا پاهای خود را کمی تکان دهید .اگر نمی توانید از جای خود بلند شوید و راه بروید، حداقل چند تمرین ورزشی ساده بر روی صندلی خود انجام دهید، زانوهای خود را کمی بالا آورید و اگر می‌توانید آن‌ها را تا قسمت قفسه سینه بالا آورید و بعد پاهای خود را به دو طرف کمی تکان دهید.

از لنزهای طبی یا رنگی استفاده نکنید

پرواز

اگر می‌توانید در سفر کردن با هواپیما و پرواز از عینک طبی استفاده کنید، بهتر است این کار را انجام دهید و بیخیال لنز طبی یا رنگی‌تان شوید! زیرا هوای داخل کابین بسیار خشک است و می‌تواند به چشمان شما آسیب برساند. یا اگر کسی هستید که در آسمان و به هنگام پرواز می‌خوابید، یا ممکن است احساس خواب‌آلودگی به شما دست دهد، باید بدانید که لنزها برای استفاده در زمان خواب یا کل طول شب ساخته نشده‌اند و ممکن است به چشمانتان آسیب زیادی وارد کنند که بعدا برای شما پشیمانی بار بیاورد.
دریچه ی هوای بالای سرتان را نبندید (کولر بالای سرتان را خاموش نکنید)

پرواز

اگر احساس سرما می‌کنید، بهتر است یک لباس گرم بپوشید. این کار خیلی بهتر است تا اینکه کولر بالای سرتان را خاموش کنید. دکترها توصیه می‌کنند که سرمای بالای هر صندلی باید در حد متوسط یا زیاد باشد، با این کار جرم‌ها و میکروب‌ها از بین می‌روند و این کار برای سلامتی شما مفیدتر است و همچنین می‌تواند پوست شما را تا حدودی محافظت کند و از خشک شدن زیاد پوست جلوگیری کند.
 اگر غذایتان روی میز افتاد دیگر آن را نخورید

پرواز

حواستان باشد که میزهای جلوی شما در هواپیما بین دو پرواز استرلیزه نمی‌شوند. توجه داشته باشید که میزهای جلوی شما در هواپیما، تنها جایی هستند که روزانه فقط یک بار تمیز می‌شوند. زمانی که سفرها طولانی است و سفر در هنگام شب انجام می‌شود، بارها دیده شده است که در طول سفر والدین پوشاک کودک خود را بر روی همین میزها عوض می‌کنند یا حتی مشاهده شده است که برخی از مردم پاهای برهنه و با بوی بد خود را بر روی این میزها می‌گذارند. سعی کنید هرگز این کارها را در هواپیما انجام ندهید.

 هرگز از پتو استفاده نکنید

پرواز

یکی دیگر از وسایلی که در هواپیما بین پروازها تمیز نمی‌شود، پتوها و بالشت‌هاست. این وسایل فقط یک بار و بعد از اتمام هر روز شسته می‌شوند. وسایل مانند باشت‌ها و پتوها یک مکان ایده‌آل و مناسب برای انباشته شدن جرم‌ها و میکروب‌ها و شپش‌ها هستند و به‌راحتی از یک فرد به فرد دیگر انتقال می‌یابند. بارها و بارها دیده شده است که حتی برخی از مردم داخل این وسایل عطسه می کنند.

در طول پرواز آب زیاد بنوشید

پرواز

کابین های هواپیما به کم بودن رطوبت در آن‌ها معروف هستند. در هر پرواز هر کدام از مهمانداران هواپیما سعی دارند که حداقل ۱۶ اُز (OZ) آب و نوشیدنی بنوشیند  و و پیشنهاد ما به شما این است که در طول پرواز آب بنوشید، آب بنوشید، آب بنوشید.

از خوردن قهوه و چای در طول پرواز پرهیز کنید

پرواز

با توصیفاتی که در قبل آورده شده است، ممکن است دیگر نخواهید چیزی بخورید که با شیر آب درست شده باشد. حتی اگر چه آب، چای یا قهوه معمولا به خوبی جوشانده می شوند، اما اگر می‌توانید آب معدنی یا دیگر نوشیدنی های بسته بندی شده را بنوشید، سعی کنید این‌ها را ترجیح دهید و بنوشید. یکی دیگر از دلایل مناسب نبودن نوشیدن چای و قهوه در طول پرواز این است که کافئین موجود در این نوشیدنی‌ها کم کم می تواند باعث کم شدن آب بدن شوند.

دکمه سیفون دستشویی هواپیما را با دستتان فشار ندهید

پرواز

مانند دیگر مکان‌های عمومی، دستشویی هواپیما نیز مکانی است که جرم‌ها و میکروب‌ها در آن پنهان می‌شوند. برای محافظت از سلامتی خود، دستان خود را با دقت بشویید و با یک دستمال کاغذی کاملا خشک کنید. سعی کنید دکمه سیفون (فلاش تانک) را به وسیله یک دستمال کاغذی فشار دهید و به یاد داشته باشید برای باز و بسته کردن درب دستشویی هواپیما نیز بهتر است از یک دستمال کاغذی استفاده شود و بعد آن را دور بریزید. از نکشیدن سیفون خودداری کنید، اما به یاد داشته باشید بعد از آن به خوبی دستان خود را بشویید و با یک دستمال کاغذی به خوبی خشک کنید.

اگر احساس خواب آلودگی می کنید، سر خود را کنار پنجره هواپیما تکیه ندهید

پرواز

شما نمی دانید که قبل از شما چه کسی سر خود را به این قسمت تکیه داده است، ممکن است این قسمت به دلیل سرفه‌کردن، عطسه‌کردن و نفس‌کشیدن آلوده شده باشد، با این کار ممکن است میکروب‌ها و جرم‌های زیادی به بدن شما وارد شود. اگر می‌خواهید مریض نشوید، حداقل کاری که می‌توانید انجام دهید این است که دستان خود را در دهانتان نکنید یا دستان خود را که به همه قسمت‌های هواپیما زده اید، نزدیک صورت خود نبرید.

 از پوشیدن شلوارک در هواپیما خودداری کنید

پرواز

در صورتی که می‌توانید یک لباس بپوشید که کل بدن شما را بپوشاند، سعی کنید از آن استفاده کنید، زیرا بهتر است که پوست و بدن شما با صندلیتان برخورد نداشته باشد، زیرا صندلی‌ها بین دو پرواز تمیز نمی‌شوند و ممکن است این مکان‌ها فضایی برای پنهان شدن جرم ها و میکروب‌ها باشند. اکثر انسان‌ها در زمان استفاده از وسایل هواپیما به این نکته دقت نمی‌کنند که این وسیله توسط چندین نفر استفاده شده است و در بین دو پرواز این وسایل تمیز نشده‌اند و به این نکته که هواپیما یک وسیله نقلیه‌عمومی است، دقت نمی‌کنند.
 اگر احساس خوبی ندارید، خجالت نکشید و این موضوع را از مهماندار هواپیما پنهان نکنید

پرواز

اگر حالتان خوب نیست و احساس می‌کنید که سلامتی یا امنیتتان در خطر افتاده است، سعی کنید مهماندار را از این موضوع مطلع سازید؛ زیرا مهماندار برای اتفاقات اورژانسی پزشکی تعلیم داده شده است، حتی با چگونگی زایمان کردن و گرفتن و به‌دنیا آوردن بچه تا حدودی آشنایی دارند و تعلیم داده شده‌اند. اگر احساس خوبی ندارید یا ناخوش‌احوال هستید، حتما این موضوع را به مهماندار اطلاع دهید، اگر می‌خواهید ناراحتی شما بدتر نشود، حتما این کار را انجام دهید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا