مکمل بنزین
گوناگونخبر

خودروهای مرسدس بنز و BMW به‌راحتی هک می‌شوند!

با اینکه سیستم‌های کامپیوتری کمک زیادی به بهبود کیفیت رانندگی ماشین‌ها کرده‌اند اما به هرحال آن‌ها نیز معایبی دارند که گاهی خودروسازان مجبور به فراخوانی ماشین‌ها می‌کنند. یکی از نمونه‌های جدیدش نیز باگ امنیتی در سیستم OnStar جنرال موتورز بود که این شرکت در نهایت ۱.۴ میلیون از خودروهایش را فراخوانی کرد. این باگ امنیتی به هکرها اجازه می‌داد که از راه دور کنترل ماشین را در دست بگیرند و آن را حرکت بدهند.

2016-bmw-7-series-exterior-remote-control

خوشبختانه جنرال‌ موتورز به سرعت دست به کار شد و این باگ امنیتی را برطرف کرد. اما سوالی بسیار مهم در ذهن مردم شکل گرفت: آیا ماشین جدید من نیز قابل هک شدن است؟

و متاسفانه باید بگوییم بله، امکانش وجود دارد. خودروهای شرکت‌های مشهوری همچون مرسدس‌بنز، BMW و فیات نیز دارای حفره‌های امنیتی مشابه هستند. کارشناس امنیت و حفاظت داده، آقای سامی کامکار که مشکل امنیتی ماشین‌های جنرال موتورز را نیز پیدا کرده بود،‌ می‌گوید برنامه Viper که با آن می‌توان کنترل ماشین‌تان را از دور در دست بگیرید، دارای همچین باگی است.

bmw-mercedes-logo

البته جزئیات این حفره امنیتی منتشر نشده، تا زمان کافی برای برطرف کردن آن به خودروسازها داده شود. ناگفته نماند که این‌بار نیازی به فراخوان‌های میلیونی نیست و به نظر می‌رسد که شرکت‌های می‌توانند بدون نیاز به نصب برنامه از طریق فلش‌های USB و یا مراجعه خودرو به نمایندگی‌ها، این مشکل را حل کنند.

مهدی مهدیخانی

علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و به خصوص خودروها. امیدوارم از مطالب چرخان لذت ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا