مکمل بنزین
گوناگونخبر

نگاهی به کادیلاک CT6 پلاتینیوم AWD!

پیشتر محصولات کادیلات از اتومبیل‌های استاندارد جهان شناخته می‌شدند. سپس به دنبال تولید اتومبیل‌هایی همچون سیمارون در طبقه تولید کنندگان اتومبیل‌های لوکس قرار گرفت. ولی از سال ۲۰۰۳ و با تولید اتومبیل CTS مجددا به روال قبلی خود بازگشت. در واقع CTS بازگشت کادیلاک را پایه ریزی کرد. کمتر از ۱۰ سال پس از تولید CTS، کادیلاک یکبار دیگر با ارائه CT6 آمادگی خود را برای تولید اتومبیل‌های سواری لوکس اعلام کرد. اکنون این سوال پیش می‌آید که آیا CT6 برای بازگشت اتومبیل‌های استاندارد این کمپانی قابل قبول است؟

cadillac-ct6-review-4_653

معرفی اتومبیل

CT6 یک اتومبیل سواری لوکس استاندارد است که در صدر اتومبیل‌های سواری کادیلاک قرار می‌گیرد. محورهای این اتومبیل در قسمت عقب قرار دارند و از سوی دیگر نیز از یک موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر استفاده می‌کند. مدل‌های ارائه شده همگی دو دیفرانسیل هستند و از موتور توربوشارژ دوقلو ۳.۶ و یا ۳ لیتری V6 بهره برده‌اند.

CT6 در سه سطح لوکس، لوکس پرمیم، و پلاتینیوم ارائه می‌شود. بدون توجه به سطح اتومبیل، طراحی داخلی CT6 لوکس و جادار است. با این حال مدل پلاتینیوم راخریداری نمایید و از تجهیزات بیشتری از جمله صندلی‌های عقب برقی، صندلی‌های ماساژ جلو، و پوشش چرم لذت ببرید.

‌گلایه

اگرچه این اتومبیل به عنوان گل سرسبد کادیلاک‌های سواری معرفی شده، در واقع اینگونه نیست. با الهام گرفتن از مرسدس بنز کلاس S و بی ام و سری ۷، قیمت این اتومبیل به آکورا RLX و اینفینیتی Q70 نزدیکتر است. بدین ترتیب احتمال می‌رود افرادی که قصد خرید انومبیل دارند به سمت اتومبیل‌های کوچکتری همانند مرسدس کلاس E و حتی کیا K900 جذب شوند.

cadillac-ct6-review-17_653

طراحی خارجی

دقیقا مشابه بقیه سواری‌های کادیلاک است. با این حال CT6، به ویژه رنگ سیاه متالیک، همچنان یک سواری شیک به شمار می‌آید. شاید استیل CT6  برجسته‌ترین مشوق خریداران این اتومبیل باشد.

cadillac-ct6-review-5_653

طراحی داخلی

قسمت داخلی CT6  مخلوط جسورانه‌ای از مواد گرانقیمت و یک سری switchgear است که شباهت زیادی به شورلت دارد. چیدمان داخلی این اتومبیل گیج کننده است. با در نظر گرفتن نقاط قوت این اتومبیل، چرم استفاده شده در مدل پلاتینیوم درجه یک بوده و تمام سطوح را پوشانده است، محدوده اطراف داشبود نیز مستثنی نیستند. درب‌ها نیز به هنگامی که بسته هستند از الیاف نرم پوشیده هستند. هر دو صندلی جلو کادیلاک راحت بوده و دارای سیستم گرم کننده، خنک کننده و ماساژور است.

cadillac-ct6-review-22_653

ردیف عقب بهترین صندلی اتومبیل به شمار می رود. محل قرار گرفتن پاها وسیع بوده و سقف اتومبیل نیز برای افراد قد بلند کاملا مناسب است. متاسفانه صندلی‌های عقب ماساژور نیستند. در این اتومبیل از دو صفحه نمایش ۱۰ اینچی استفاده شده است که CT6 را با یک جت شخصی قابل مقایسه می‌کند. صندوق عقب نیز از نظر فضا هیچ کاستی ندارد.

cadillac-ct6-review-40_653

طراحی زاویه‌دار کادیلاک برای طراحی خارجی مناسب به نظر می‌رسد ولی این تناسب در طراحی داخلی اتومبیل صدق نمی‌کند و قدرت رقابت با اتومبیل‌هایی همچون ولوو S90 و کلاس S را ندارد. در switchgear این اتومبیل نیز نواقصی وجود دارد. در حالی که استفاده از آنها راحت است با این حال به نظر می‌رسد از پلاستیک نامرغوبی ساخته شده باشد.

cadillac-ct6-review-42_653

سیستم اطلاعات CUE نیز به اصلاحات بیشتری نیاز دارد، البته نسبت به مدل‌ سال‌های قبل بهتر است.

قدرت

اندازه موتور CT6 کوچکتر شده‌ ولی از قدرت آن کاسته نشده است. جایگزینی موتور ۳ لیتری V6 در این اتومبیل به قدرتی برابر با ۴۰۰ اسب‌بخار و گشتاور ۴۰۴ پوندفوت انجامیده. سرعت ۳.۰TT این اتومبیل بسیار بالا است به طوری که تجربه V8 در این اتومبیل بزرگ و لوکس بسیار لذت‌بخش خواهد بود. گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته سرعت و قابلیت کنترل اتومبیل در پیچ‌ها را هماهنگ می‌کند. گیربکس این اتومبیل به صورت دستی نیز ارائه میش‌ود. از سوی دیگر، سیستم تعلیق محکم قدرت کنترل اتومبیل را به شدت افزایش داده است. به نظر می‌رسد کادیلاک با این تصمیم بی ام و سری ۷ را هدف گرفته باشد.

cadillac-ct6-review-20_653

از آنجایی که CT6 اتومبیلی لوکس به حساب می‌آید، شاهد آپشن‌های امنیتی نیز هستیم؛ از جمله  کنترل تطبیقی حرکت، سیستم همیار راننده، نمایش ۳۶۰ درجه. امتیاز ۳.۰TT در شهر ۱۸mpg و در اتوبان‌ها ۲۶mpg است که میانگین آن ۲۱mpg اعلام شده‌است. قیمت پایه کادیلاک CT6 پلاتینیوم AWD 87465 دلار اعلام شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا