Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

با فناوری‌های جدید فورد برای رانندگی بهتر در شب آشنا شوید

بدون شک زمانی که شب هنگام رانندگی می‌کنید، دید بسیار کمتری نسبت به روز خواهید داشت و البته همین موضوع نیز باعث می‌شود که تصادف‌های ناخوش‌آیندی اتفاق بیفتد و بسیاری از تصادفات در این هنگام با انسان و حیواناتی است که در کنار جاده راه می‌روند و عملا راننده دید مناسبی نسبت به آن‌ها ندارد و در صورت دیدن نیز عملکرد سریعی از خود نشان می‌دهد که باعث می‌شود کنترل خودرو را از دست دهد. حال محققان فورد در Aachen آلمان دو تکنولوژی جدید چراغ محور را ایجاد کرده‌اند که هر دو جهت دید بهتر رانندگی در شب توسعه یافته‌اند اما در کل عملکرد متفاوتی دارند.

Helping-drivers-see-people,-animals-and-junctions-at-night

در یکی از این فناوری‌ها خودرو از طریق دوربین و GPS اطلاعات مسیر پیش رو را به دست می‌آورد و درک می‌کند که برای مثال در مسیر مقابل یک میدان و یا کوچه وجود دارد و با در دست داشتن این اطلاعات در حین رسیدن به آن موقعیت، چراغ‌ها به گونه‌ای تنظیم می‌شوند که راننده بتواند دید نسبتا زیادی به مسیر جاده داشته باشد و البته از تصادفات پیش‌گیری شود. البته در زمانی هم که اتصال GPS برقرار نباشد خودرو سعی خواهد کرد تا از طریق دوربین خود این مسیر‌ها را تشخیص دهد و البته از طریق همین دوربین نیز خودرو شناسایی می‌کند که در مسیر پیش‌رو یک خودرو در حال حرکت است و برای این که نور ماشین مزاحم وی نشود و دید او را مختل نکند چراغ‌ها به گونه‌ای مناسب تنظیم می‌شوند.

spot_lighting_infographic-677x1024-(1)

فناوری دیگر فورد این است که از طریق دوربین‌های مادون قرمز می‌تواند انسان و حیوانات بزرگی را که در جاده وجود دارند، شناسایی کند و البته این اجزا را در نمایشگر داخل خودرو نیز به نمایش می‌گذارد و در نتیجه کاربر قادر خواهد بود تا از وجود انسان یا حیوانات بزرگ (با قد 1.20 متر) مطلع گردد و از یک تصادف جلوگیری کند. گفتنی است که این دوربین مادون قرمز بر اساس حرارت بدن انسان‌ها و حیوانات کار می‌کند. در ادامه نیز می‌توانید ویدیو این فناوری‌ها را مشاهده کنید.

[aparat]YS20d[/aparat]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.