مکمل بنزین
گوناگونخبر

بسترن X40؛ ارمغان جدید FAW در شاسی بلندهای چینی!

گروه خودروسازی فاو (FAW)، که یکی از بزرگترین شرکت‌های چینی فعال در حوزه تولید خودرو محسوب می‌شود، در نمایشگاه خودروی گوانگژو ۲۰۱۶ دست پر ظاهر شده و از چندین محصول جدید رونمایی کرده است. یکی از مدل‌هایی که این شرکت به معرض دید عموم قرار داده، شاسی بلند جمع و جور بسترن X40 است که شاید بتوان عنوان جذاب‌ترین و زیباترین خودروی تولیدی توسط این گروه را به آن اعطا کرد.

faw-besturn-x40-7-660x553

استفاده از خطوط زیبا و متناسب در قسمت‌های مختلف بدنه، جلو پنجره بزرگ و جذاب و همینطور چراغ‌هایی با طراحی مدرن و به‌روز همگی به جلوه ظاهری خوب این خودرو کمک کرده‌اند. البته در قسمت بالایی جلوپنجره از یک پلاستیک مشکی رنگ استفاده شده که به نظر کمی باعث ایجاد ناهمانگی در این بخش شده است. بسترن X40 را می‌توان برادر دوقولوی خودروی Senya R7 دانست که اوایل سال جاری میلادی توسط شرکت فاو در چین عرضه شد. این خودرو هم درکلاس شاسی بلند جمع و جور قرار دارد و با یک پیشرانه ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر و خروجی ۱۱۶ اسب بخار و گشتاور ۱۵۵ نیوتن برمتری قیمتی دربازه ۶۸ تا ۹۹ هزار یوآن (۱۱ تا ۱۴ هزار دلار) دارد. بسترن X40 هم به همین پیشرانه مجهز شده و به احتمال خیلی زیاد قیمت آن نیز همانند Senya R7 تعیین شود.

از لحاظ طراحی فضای کابین هم می‌توان گفت بسترن X40 در سطح قابل قبولی قرار گرفته چراکه کیفیت مواد به کاررفته شده و همچنین نوع طراحی مدرن که بواسطه استفاده از المان‌های به روزی همچون مانیتور لمسی ایستاده ایجاد شده، زیبایی و جذابیت خوبی را برای این خودرو به ارمغان آورده است. از طرفی فضای سرنشینان عقب باتوجه به ابعاد جمع و جور آن در حد رضایت بخشی است. شاید طراحی کلی این خودرو کمی یادآور محصولات تولیدی توسط شرکت فولکس‌واگن باشد، اما به هیچ عنوان کپی برداری محض دیده نمی‌شود.

faw-besturn-x40-6-660x546

اما شاید تولید دوخودرو از طرف یک شرکت آن‌هم با استایل بدنه، مشخصات فنی و قیمت یکسان کمی عجیب باشد ولی دلایل مهم و منطقی برای چنین تصمیمی وجود دارد که به اختلافات مدیریتی در شرکت‌های بسیار بزرگ و چند بخشی مثل FAW و Dongfeng و همینطور بزرگی بیش از حد بازار خودروی چین باز می‌گردد. چین کشور بزرگ و پهناوری است و برخی برندها یا زیرمجموعه‌ها فقط در مناطق خاصی با اقبال فروش مواجه هستند و در باقی مناطق مجبور به استفاده از کمی تغییر در محصول و همینطور عوض کردن اسم آن می‌شوند. بنابراین در کشور چین شرکت‌ها به جای اینکه مبالغ هنگفتی را برای بازاریابی یک برند خاص اختصاص دهند، سعی در اضافه کردن زیرمجموعه‌ها و برندهای متنوع دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا