مکمل بنزین
گوناگونخبر

تصاویر محصولات جدید یک خودروساز چینی فتوشاپ از آب درآمد!

حدودا یک هفته پیش، انتشار تصاویری بسیار جذاب و چشم‌گیر از چندین مدل خودرو که به یک شرکت نوپای چینی تعلق داشت، حسابی خبرساز شد. در این تصاویر که مربوط به شرکت WM Motors است، چهار خودرو با طراحی آینده نگرانه به تصویر کشیده شده‌اند که به گفته مسولان این شرکت، همگی از نوع کاملا برقی بوده و به صورت یک استارت‌آپ درحال توسعه هستند.

wm-motors-photoshop-0-660x223

موسس این شرکت، آقای فریمن شن، از مدیران قبلی کمپانی جیلی است. در خبرهای هفته گذشته وی به صورت خیلی جدی و با اعتماد به‌نفس بالا خبر قطعی از تولید این محصولات تمام برقی داده بود و اینکه فرآیند طراحی آنها به اتمام رسیده است. اما بعد از گذشت چند روز، مشخص شده که تصاویر منتشر شده به صورت ناشیانه و با دستکاری‌هایی توسط برنامه فتوشاپ برروی برخی مدل های مطرح ایجاد شده‌اند.

wm-motors-photoshop-1-660x251

در بین این محصولات جدید، یک خودروی شاسی‌بلند وجود دارد که به‌طور کامل با ایجاد تغییراتی در تصویر تبلیغاتی خودروی میتسوبیشی اوتلندر PHEV خلق شده است. در این تصویر حتی WM Motors به خودش زحمت نداده تا مناظر زمینه و رینگ و لاستیک خودرو را تغییر دهد!

البته تغییرات صورت گرفته و خروجی کار واقعا زیبا و خلاقانه است و به‌طور حتم یک فرد حرفه‌ای و مسلط به برنامه فتوشاپ آن‌را انجام داده اما باید به مدیران این شرکت گفت که به چنین کاری، طراحی خودرو نمی‌گویند! این‌کار باعث می‌شود تا اعتبار یک شرکت خدشه‌دار شده و درمراحل بعدی فعالیت، همیشه انگشت اتهام دروغ و فریب‌کاری به سوی آن باشد. مدل دیگر که درکلاس یک شاسی بلند کوچک قرار دارد، دقیقا مشابه قبلی، از تغییرات در تصویر همان خودروی میتسوبیشی تولید شده و با کمی تغییرات در سپرها و همینطور کاهش ارتفاع، اندکی متفاوت ظاهر شده است. البته تلاش طراح اینجا بهتر بوده چراکه با برخی افکت‌ها تصاویر زمینه را تغییر داده است.

wm-motors-china-2-660x495

در نسخه سدان نیز همین داستان تکرار شده اما ظاهرا برای مدل ون (MPV) طراح با کمی تغییر رویه، ترجیح داده تا از خودروهای سیتروئن یا مثلا مدل اپل زافیرا الگوبرداری کند. بدنیست بدانید که عنوان WM به کلمه Weltmeister اشاره دارد که در اصل یک واژه آلمانی بوده و به معنی قهرمان دنیا است. موسس و رئیس این شرکت گفته که فناوری استفاده شده در خودروهای WM قرار است از طرف شرکت‌های مطرح آلمانی، همچون بوش و زیمنس پیاده‌سازی و پشتیبانی شود. این گروه با ایجاد یک خط تولید با ظرفیت ۵۰ هزار دستگاه خودرو درسال، قرار است فعالیت رسمی خود را از سال ۲۰۱۸ میلادی در کشور چین آغاز کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا