مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌هابرترین‌ها

خودروهای مخصوص افراد قدرتمند جهان

خودروهای دولتی معمولا  نشانه بارزی از هر دولت هستند که برای انتقال حس قدرت، توانایی و حرفه‌ای بودن انتخاب می‌شوند. این خودروها به صورت گسترده و متوالی در رسانه‌ها دیده می‌شوند و به تجهیزات حفاظتی گسترده‌ای مجهز می‌شوند.

با چرخان همراه باشید.

بنز برای رهبران دولت‌ها در خطوط تولید استانداردهای بالا و ویژه‌ای دارد و به همین دلیل اکثر رهبران جهان این استانداردها را دوست دارند. اما بسیاری از کشورها خودروهای داخلی و تولیدی خودشان را ترجیح می‌دهند.
به نقل از چیت‌شیت،با این وجود بسیاری از این خودروها نمادهای بصری زیادی را از کشورهای سازنده و مصرف کننده به جهان ارسال می کنند. این خودروها برای حمل و نقل قدرتمندترین زنان و مردان جهان ساخته شده‌اند و بدون ارائه کلامی سفیر کشورهایشان معرفی می‌شوند. ما در این مطلب از شیک‌ترین تا عجیب ترین‌ها را فهرست کرده‌ایم.

مرسدس بنز ۶۰۰، ۱۹۶۳- ۱۹۸۱

خودروهای

مرسدس بنز ۶۰۰ بهترین خودرو برای رئیس‌جمهورها، در طی چند دهه متوالی بود. این خودرو در مدل های سدان، لیموزین‌های کشیده و خودروهای کوچک با سقف تاشو در عقب دیده شد.

این خودروها به موتور ۶.۳ لیتری V8، سامانه هیدرولیک پیچیده و کنترل کننده‌های بی‌صدا مجهز شدند. از طرف دیگر سامانه ضد گلوله این خودرو بسیار ویژه بود. این خودرو که ۲ هزار و ۶۷۷ دستگاه از آن تولید شد یکی از گران‌ترین خودروهای زمان خود بود. ۷۰ دستگاه از این خودرو به صورت خاص برای سران جهان ارسال شد که یکی از قدرتمندترین آنها «پاپ پل ششم» در سال ۱۹۶۵ بود.

هونگ‌کی L5

خودروهای

باور کنید یا نه، هونگ‌کی L5 یک برند جدید خودرویی است. این خودرو دقیقا شبیه مدل اصلیL5 از سال ۱۹۵۸ ساخته شده و خودرویی است که انتخاب اصلی «مائو» بود. موتور ۶ لیتری V12 این خودروی ۵ متر و ۴۸ سانتی‌متری ۴۰۰ اسب بخار قدرت دارد. حزب کمونیست چین در آن سال‌ها این خودرو را برای بازدیدهای دولتی انتخاب کرد.

لانچیا ثسیس ۲۰۰۲- ۲۰۰۹

خودروهای

لانچیا برای به دست آوردن اعتبار رو به سقوطش مدل ثسیس را تولید کرد. بعد از تولید این خودرو لانچیا تا چند سال پس از آن موفق عمل کرد. این سدان سایز متوسط با ظاهر آوانگارد و فضای لوکس داخلی خیلی زود به مرکز توجهات تبدیل شد.
دولت ایتالیا تعداد زیادی از این خودرو را در طراحی و مدل‌های مختلف خریداری کرد. سال‌های سال. ثسیس یکی از منحصر به فردترین خودروهای دولتی جهان محسوب می‌شد.

زیل ۴۱۰۴۷

خودروهای

لیموزین زیل نگاهی کمیاب به توانمندی دولت اتحاد شوروی بود. در طی سال‌ها، دولت شوروی ارتقاهای کمی را روی این خودرو انجام داد.
در نهایت مدل ۴۱۰۴۷ کمی به‌روزتر از مدل های ۱۹۵۰ این خودرو از آب درآمد. این خودرو بین سال‌های ۱۹۸۵ تا ۲۰۰۲ بدون تغییر و در شمار زیاد ساخته شد.

لینکلن کانتیننتال ۱۹۷۰ کره شمالی

خودروهای

مراسم تشییع جنازه «کیم جانگ دوم» در سال ۲۰۱۱ در فضای بسته و مرموز کره شمالی، جامعه غربی را با یک مدل لینکلن قدیمی بهت زده کرد. چگونگی ساخت این خودرو در کره شمالی تعجب برانگیز بود اما گویا این خودرو در دهه ۱۹۷۰ توسط یک نمایندگی ژاپنی به این کشور قاچاق شده بود.

تویوتا سنتری

خودروهای

تویوتا خودروی عجیبی است. معمولا ارتقاهای زیادی روی آن صورت نمی‌گیرد و مدل سنتری در سال ۱۹۹۷ دچار تغییرات مکانیکی شده و موتور قدرتمندتری به ساختار آن اضافه شده بود. این خودرو در رویدادهای رسمی توسط نخست‌وزیر، اعضای بلندمرتبه دولت، اعضای خانواده سلطنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد .
لیموزین کانتینتال لینکلن ۱۹۶۱

خودروهای

این خودرو قبلا با ترور «کندی» در آمریکا شناخته شد اما پیش از آن نماد مدرنیته آمریکا بود. کندی از فورد خواسته بود تا خودرویی برای ریاست جمهوری کاخ سفید طراحی کند تا از شر خودروهای مدل ۱۹۴۰ این کاخ خلاص شود. لینکلن کانتینتال نتیجه آن بود که در سال ۱۹۶۱ به کاخ سفید فرستاده شد. پس از مرگ کندی خودرو بازسازی شد و تا سال ۱۹۷۷ خدمت کرد. در حال حاضر این خودرو در موزه هنری فورد در دیربورن میشیگان قرار دارد.
رولز رویس فانتوم IV

خودروهای

این خودرو در اسپانیا و انگلستان به عنوان خودروی رسمی مقامات دولتی استفاده می‌شود و افراد عادی توان خرید آن را ندارند. تنها ۱۸ دستگاه از این خودرو ساخته شده و رولزرویس آن را مخصوص سران دولت‌ها طراحی کرده است.

 

کادیلاک یک ۲۰۰۹

خودروهای

لیموزین رئیس جمهوری آمریکا در قالب یک سدان لوکس که روی پلت‌فرم پیک آپ ساخته شده است. کاملا ضد زره است و در مقابل حملات راکتی مقاومت می‌کند. احتمالا امن‌ترین خودروی مدرن جهان است. مدل‌های ارتقا یافته این خودرو در سال ۲۰۱۷ جایگزین قدیمی‌ها می‌شوند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا