مکمل بنزین
گوناگونخبر

دستگیری دزد با قفل از راه دور بی‌ام‌و!

پلیس سیاتل توانست با همکاری بی ام و یک دزد خودرو را از طریق قفل شدن خودکار در‌ب‌های این اتومبیل به دام بیندازد.

با چرخان همراه باشید.

یک بار در تلویزیون آمریکا، یک دوربین مخفی پخش شد که در آن ماشینی را که درب آن باز بود در مکان‌های خلوت شهر رها می‌کردند و منتظر عکس‌العمل مردمی که از کنار آن عبور می‌کردند، می‌شدند!

عده‌ای با تعجب از کنار اتومبیل عبور می‌کردند و برخی هم که فریب درب باز ماشین را می‌خوردند برای لحظه‌ای به فکر دزدیدن آن میفتادند، کسانی که فریب می‌خوردند، بی‌خبر از همه‌جا سوار ماشین می‌شدند و نمی‌دانستند که عده‌ای از دور مشغول تماشا هستند، در همان لحظه که آن‌ها سوار ماشین می‌شدند، کسانی که این برنامه‌ را راه‌اندازی کرده بودند، به وسیله موبایل، موتور را از راه دور از کار مینداختند و همزمان درب اتومبیل را هم قفل می‌کردند که دزد بیچاره راه فرار نداشته باشد، مسلما اگر دزد فرار می‌کرد این دوربین مخفی دیگر هیچ‌گونه هیجانی نداشت!

شرکت بی‌ام‌و که متوجه شده بود این فناوری لذت‌بخش فقط برای سرگرمی و عدالت در تلویزیون نیست، اقدام به ساخت این فناوری در دنیای واقعی کرد.

این فناوری، بسیار جذاب و عادلانه است و از راه دور عمل می‌کند، به این صورت که درب را قفل کرده و دزد را در ماشین گیر می‌اندازد تا مامورین پلیس خودشان را به صحنه ارتکاب جرم برسانند.

دزد

اخیرا، دزد بخت برگشته‌ای بعد از دزدیدن یک بی‌ام‌و، تصمیم گرفت در اتومبیل مذکور چرتی بزند، ولی پلیس توانسته بود خودرو را ردگیری کند و پس از توقف درب‌های آن را با همکاری بی‌ام‌و از راه دور قفل کرده بود. این دزد پس از بیدارشدن علیرغم تلاش فراوان نتوانست درب‌های بی‌ام‌و را باز کرده و از آن خارج شود.

نکته جالب در این میان پخش پیام هایی برای ترساندن دزد توسط کارکنان بی‌ام‌و از طریق سیستم صوتی خودرو بوده است. در این پیام ها از قول خودروی بی‌ام‌و این جمله تکرار می‌شد:  من با شما در اینجا گیر نیفتاده‌ام. تو در اینجا با من گیر افتاده‌ای.

دزد ۳۸ ساله که مقداری مواد مخدر هم با خود به همراه داشت، توسط پلیس به زندان منتقل شده و در انتظار محاکمه و رسیدگی به اتهامات خود است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا