Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

خودروی برقی لوسید موتورز مدل S ریوال با قدرت پیمایش ۶۴۳ کیلومتر!

در دنیای خودروهای برقی تسلا در حال حاضر حرف اول را می‌زند و با مدل جدید S P100D تنها با یکبار شارژ قابلیت ۵۰۶ کیلومتر(۳۱۵ مایل) را دارد؛ اما اگر به این رنج راضی نیستید کارخانه خودروسازی لوسید موتورز خودرو  مدل S ریوال با قابلیت پیمایش بیش از ۶۴۳ کیلومتر (۴۰۰ مایل) را با یک بار شارژ به زودی وارد بازار خواهد کرد. این کمپانی نوپا (با نام دیگر Atieva هم شناخته می‌شود) سال ۲۰۰۷ در منلوپارک کالیفرنیا تاسیس شد. حدود ۳۰۰ تا از کارمندان آن در کارخانه‌های تسلا، مزدا یا دیگر کارخانه‌ها کار کرده‌اند.

lucid-motors-sedan-interior-space-sketch

نوامبر گذشته، مقامات رسمی این کمپانی اعلام کردند ۷۰۰ میلیون دلار برای ساخت کارخانه‌ایی در کازا گرانده آریزونا (این شهر یکی از نامزدهای خط تولید تسلا در سال ۲۰۱۴ بود) سرمایه‌گذاری کرده‌اند که حدود ۲۰۰۰ کارگر را تا سال ۲۰۲۲ میلادی به استخدام درمی‌آورند که قادر خواهند بود سالانه ۲۰۰۰۰ الی ۱۳۰۰۰۰ دستگاه خودرو تولید کنند. سالهای اولیه، این کمپانی بر روی تکنولوژی باتری‌ها کار می‌کرد، اما در سال ۲۰۱۴ شروع به تولید پروتوتایپ خودرو از جنس آلومینیوم کردند که در هفته گذشته اطلاعات آن را نمایش دادند؛ این خودرو مجهز به دو موتور برقی با باتری‌های استاندارد ۲۱۷۰ لیتیوم-یونی از سامسونگ SDI: محور جلو با قدرت ۴۰۰ اسب بخار و محور عقب با قدرت ۶۰۰ اسب بخار که رویهم‌رفته قادر به تولید ۹۰۰ الی ۱۰۰۰ اسب بخار است.

lucidmotors-03

بنا به گزارش Electrek مدل استاندارد خودروی لوسید موتورز توانی برابر با ۱۰۰ کیلوواتی مدل S P100D تسلا دارد که مشتریان با انتخاب باتری قوی‌تر ۱۳۰ کیلوواتی می‌توانند با یکبار شارژ بیش از ۶۴۳ کیلومتر رانندگی کنند. با وجود اینکه هنوز اطلاعاتی در مورد شتاب این خودرو سدان فاش نشده، به نظر می‌رسد با این موتور برقی سرعت خود را در کمتر از ۲.۵ ثانیه از ۰ تا ۱۰۰ برساند؛ زمان ورود این خودروی برقی به بازار بر اساس سازنده‌اش سال ۲۰۱۸ میلادی خواهد بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.