مکمل بنزین
گوناگونخبر

خودروی برقی هایما ۳@ بالاخره قیمت گذاری شد!

این روزها تب خودروها برقی بسیار داغ شده و اکثر برندهای خودروسازی فعال در دنیا سعی می‌کنند تا حداقل یک یا دو محصول برقی را در سبد محصولات خود جای دهند. درحال حاضر قیمت این محصولات با درنظر گرفتن توانایی، قدرت و از همه مهمتر رنج مسافتی قابل پیمایش با هربار شارژ، کمی بالا به نظر می‌رسد اما شاید اگر این روند تولید با همین سرعت ادامه داشته باشد، شاهد ارائه خودروهای برقی ارزان قیمت‌تر و با توانمندی‌های بهتر باشیم. همانطورکه حتما می‌دانید بازار خودروی کشور چین یکی از جذابترین و درعین حال رقابتی‌ترین بازارها برای خودروسازان دنیا محسوب می‌شود. اگر شرکت‌های مطرح خارجی را کنار بگذاریم، خودروسازان چینی در این چند سال اخیر در زمینه تولید خودرو کولاک به پا کرده‌اند!

haima-m3-china-h-1

این شرکت‌ها به هیچ عنوان در تصمیمات خود درنگ نمی‌کنند و تحت هر شرایطی که شده وارد حوزه های جدید می‌شوند. فناوری خودروهای برقی یکی از این موارد جدید است که چینی‌ها علاقه بالایی به آن نشان داده و اخیرا مدل‌های متنوعی را روانه بازار محلی کرده‌اند. شرکت هایما که اوایل سال میلادی ۲۰۱۶ محصول برقی خود یعنی ۳@ را معرفی کرده بود، بالاخره با اعلام قیمت فروش نهایی این محصول، آنرا وارد بازار چین کرد. برای این خودروی برقی جدید که مبتنی بر مدل هایما M3 ساخته شده، قیمت ۱۲۰ هزار یوآن (۱۷ هزار دلار) درنظر گرفته شده است.

۲۳۰۱۵۰۳۰

در کشور چین معمولا برای اینکه خودروهای برقی را از مدل‌های معمولی متمایز کنند، از نقش و نگار آبی رنگ در برخی قسمت‌ها از جمله سپرها و رکاب‌های جانبی استفاده می‌کنند و البته گاهی طرح‌هایی هم با همین رنگ برروی بدنه خودرو درج می‌شود. هایما ۳@ نیز از این قاعده مستثنی نبوده و می‌توان با مشاهده تصاویر آن به این موضوع پی برد. طراحی ظاهری این خودرو به وضوح الگو‌برداری از محصولات تویوتا را نشان می‌دهد که البته چنین حرکتی یک امر عادی بین خودروسازان چینی محسوب می‌شود!

haima-3-3

هرچقدر که ظاهر بیرونی خودرو جذاب و خوب طراحی شده اما برعکس، فضای داخل کابین زیاد جالب نیست. استفاده از کلیدها و دکمه‌های بسیار زیاد در اطراف سیستم صوتی و سیستم تهویه این خودرو، تداعی کننده محصولات سال ۲۰۰۰ میلادی است. هرچقدر دیگر شرکت‌های چینی اخیرا در این زمینه خوب عمل کرده‌اند اما هایما یک عقب گرد محسوس را از خود نشان داده و شاید همین موضوع فروش این خودرو را تحت تاثیر قرار دهد. از مشخصات فنی اصلی هایما ۳@ می‌توان به قدرت موتور برقی که معادل ۹۵ اسب بخار است و همینطور زمان شارژ کامل ۷ ساعته و پیمایش ۲۰۰ کیلومتری مسافت با هربار شارژ اشاره کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا