مکمل بنزین
گوناگونخبر

اعلام برنامه‌های تویوتا و دایهاتسو برای مدل‌های جدید با قیمت پایین!

در سال آینده تویوتا و دایهاتسو با همکاری هم خودروهای با قیمت پایین برای بازارهای نوظهور بدون ایجاد برند جدیدی می‌سازند. این دو کارخانه کمپانی داخلی جدید را برای تولید این خودروها در نظر گرفته‌اند، کمپانی جدید با نام شرکت خودروهای کامپکت بازار نوظهور شناخته خواهد شد اما این بدان معنی نیست که برند جدیدی مانند همکاری رنو و داچیا به وجود آید؛ به جای آن خودروهای جدید در کارنامه همکاری این دو کارخانه ژاپنی در کنار هم قرار می‌گیرند.

هر دو کارخانه با کمک به یکدیگر خودروهای تحت نظر هم تولید خواهند کرد؛ در نتیجه شرکت جدید دو سرپرست خواهد داشت که هر یک نماینده‌ایی از تویوتا و دایهاتسو هستند که از ژانویه سال آینده میلادی شروع به کار خواهند کرد. از طرف دایهاتسو ماسانوری میتسو و از طرف تویوتا شینیا کوترا هیئت رئیسه را تشکیل می‌دهند. دایهاتسو در اوت گذشته توسط تویوتا با قیمت ۳ میلیارد دلار (۲.۱ میلیارد پوند) خریداری شد و به زیرمجموعه‌های این کارخانه پیوست و این دو کارخانه توافق کردند خودروهای سایز کوچک با قیمت مقرون به صرفه تولید کنند.

toyota-aygo-front-driving_0_0

درباره این همکاری تویوتا اعلام کرد که تولید خودروهای سایز کوچک در این برنامه افزایش خواهد یافت و با توجه به قیمت کم مدل‌های جدید پیش‌بینی شده فروش بالایی در بازارهای مختلف داشته باشد؛ بعلاوه رئیس تویوتا گفت: این فرصتی برای ما و دایهاتسو هست که از نظرات مختلف کارشناسان و مهندسان استفاده می‌شود که باعث می‌شود قدرت تعامل بین دو کارخانه بیشتر شود و من معتقدم کلید اصلی برای تسلط به بازارهای جهانی همکاری و تعامل با کارخانه‌های دیگر هست.

open

خودروهای دایهاتسو فروش خوبی در بازار کشورهای مختلف نداشتند برای مثال در بریتانیا این کارخانه فروش پایینی داشت و باعث شد این بازار را سال ۲۰۱۱ از دست بدهد؛ از طرف دیگر این کارخانه با همکاری تویوتا که حضور قوی در آمریکای لاتین، هند و کشورهای مانند روسیه دارد می‌تواند جان تازه‌ایی بگیرد و دوباره در این صنعت رشد کند.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا