Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

ماشین خودران جدید گوگل را ببینید!

چند ماه پیش خبرهای زیادی درباره همکاری و مشارکت گوگل با گروه خودروسازی فیات کرایسلر (FCA) به‌منظور تسریع در فرآیند توسعه سیستم خودران این شرکت منتشر شدند. در این همکاری قرار شد که گوگل برای شروع کار، سیستم هوشمند خودران را برروی مدل هیبریدی مینی‌ون کرایسلر، با عنوان پاسیفیا (Pacifica) پیاده‌سازی کند. حالا امروز بعد از گذشت چند ماه اولین تصاویر از این خودروی جدید و مجهز به سیستم کاملا خودران به بیرون منتشر شده که با کمی دقت می‌توان تغییرات و اصلاحات ظاهری اتفاق افتاده برروی آن را مشاهده کرد.

google_fca_1

عبارت Waymo که برروی بدنه این خودرو نقش بسته، نام شرکتی است که گوگل پروژه خودران اختصاصی خود را برای توسعه و راه‌اندازی به آن واگذار کرده و به‌طور مستقیم نیز برآن نظارت و کنترل دارد. در ابتدای کار و برای اجرای پروژه به صورت پایلوت، ۱۰۰ نسخه از مینی‌ون پاسیفیا که به‌طور ویژه توسط فیات کرایسلر بهینه سازی شده، تولید و قرار است اوایل سال ۲۰۱۷ میلادی وارد ناوگان گوگل شوند. این تعداد خودرو تقریبا دو برابر مدل‌های فعلی آزمایشی گوگل است.

google_fca_3

درحال حاضر مهندسین دو شرکت Waymo و FCA در یک مرکز تخصصی در میشیگان آمریکا دور هم جمع شده و در زمینه توسعه و بهبود هرچه بهتر خودرو در زمینه‌های برقی، انتقال قدرت، شاسی و ساختار کلی و برای اینکه بهترین نتیجه را ایجاد کند، به همکاری و تبادل نظر می‌پردازند. کرایسلر پاسیفیا به یک سیستم کامپیوتر مرکزی، یکسری دوربین، حسگر و برخی سیستم‌های مخابراتی بسیار پیشرفته و اختصاصی مجهز شده که از برخی خودروهای خودران و آزمایشی قبلی گوگل، مثل شاسی بلند هیبریدی لکسوس RX 450h منتقل شده‌اند.

google_fca_2

به گقته مدیر ارشد تیم تعیین شده در این پروژه از طرف FCA، مشارکت صورت گرفته و به مرحله عمل رساندن کار در بازه زمانی ۶ ماهه، موفقیتی بسیار بزرگ برای یک خودروساز محسوب می‌شود. از آنجائیکه اهمیت موضوع حمل و نقل در چند ساله گذشته شدیدا افزایش یافته، حضور فناوری‌ها و تحولاتی که بتوانند گره گشای برخی مشکلات و دغدغه‌های مردم و مصرف کننده‌ها باشد، بیش از پیش احساس می‌شد و در این راستا تکامل سیستم‌های هوشمند خودران با بالاترین دقت و امنیت، می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.