مکمل بنزین
گوناگونخبر

عذر خواهی بوگاتی از مایه‌داران: ما هیچ تصمیمی برای تولید SUV نداریم!

هیچ چیز مانند یک کراس اورر با مشخصات بالا حال یک ثروتمند را جا نمی‌آورد. کمپانی بنتلی در نظر دارد تا ماه آینده یکی از خاص‌ترین محصولاتش را در نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت به نمایش بگذارد. همچنین استون مارتین، رولس رویس، مرسدس-میباخ، لامبورگینی، مازراتی و حتی لوتوس همگی قصد دارند تا حداقل یک خودروی آف‌رود را معرفی کنند. در واقع نوعی سنت‌شکنی که هیچ کس فکرش را نمی‌کند.

bugatti-galibier-concept-1-970x0

این شایعات مدت‌هاست که دست به دست می‌چرخد و در میان این موارد، رئیس کمپانی بوگاتی آقای ولفگانگ دورهایمر آب پاکی را بر روی دست تمامی هواداران ثروتمندش ریخت و گفت خبری از شاسی بلند و Suv نیست!

یکی از مدیران ارشد این کمپانی در مصاحبه‌ای با یکی از خبرگزاری‌های معتبر صنعت خودرو گفت:

بوگاتی یک کمپانی خاص است. ما به هیچ عنوان تصمیم به تغییر ایده‌های اولیه و شرایط فعلی تولیداتمان نداشته و از شرایط بازار راضی هستیم. ما با همین شرایط سهم زیادی از بازار را داشته و به درآمد کافی در این خصوص رسیده‌ایم.

همچنین دورهایمر نیز این موضوع را به وضوح بیان کرده است که نسخه خاص 16C Galibier محصولی که تصویرش را در بالا دیدید، به طور کلی کنسل شده است. در واقع این کانسپت قرار بود یک سدان شیک از بوگاتی باشد. این سدان زیبا، سال 2009 در نمایشگاه فرانکفورت برای عموم به نمایش درآمد؛ اما این کمپانی برای ادامه فروش محصولات اسپرت و خاص خود و تمرکز بیشتر برای تولید و فروش آن‌ها، طراحی و تولید این محصول را کلا لغو نمود.

هر بوگاتی ویرون تولید شده با قیمت تقریبی 2 میلیون دلار فروخته می‌شود، مبلغی که در هر کجای دنیا زیاد محسوب شده و هر کسی توان خریدش را ندارد؛ بنابراین تنها ثروتمندان مشتری اصلی این کمپانی جاه‌طلب هستند. خب طبیعی است که بوگاتی نمی‌خواهد با تولید یک سدان گران قیمت، آن‌هم چیزی در حد 2 میلیون دلار برای خود دردسری تازه درست کند. حتی اگر این سدان از یک موتور فوق قدرتمند 16 سیلندر هم بهره‌مند باشد، بازهم هر کسی توان خرید آن را ندارد. خب، حالا این شرایط را برای یک SUV گران قیمت تصور کنید! واقعا فروش یک SUV آن‌هم با این قیمت کار ساده ایست؟!

بنا به گفته دورهایمر، حضور در بازار به این سادگی‌ها نیست و به همین دلیل بوگاتی نمی‌خواهد خود را با این برنامه زمین بزند. مدل بعدی بوگاتی، یعنی Chiron، به‌زودی از راه می‌رسد و احتمالا بازهم در چارچوب قوانین و طراحی‌های خاص همین کمپانی عرضه می‌شود.

محمد سعید بهمنی

فارغ التحصیل روابط بین الملل؛ عاشق ماشین با افتخار در خدمتم: ایمیل: Email: Saeid.bahmani@gmail.com اینستاگرام https://instagram.com/saeid.bahmaniii

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا