مکمل بنزین
گوناگونخبر

نگاهی به موتورسیکلت جدید کی‌تی‌ام دوک ۷۹۰!

نمایندگی موتورسیکلت‌های کی‌تی‌ام در ایران شرکت کویر موتور است که از سری دوک چهار مدل ۳۹۰، ۲۴۹، ۲۰۰ و ۱۲۵ را به بازار کشورمان وارد کرده و از بین مدل‌های معرفی شده ۱۲۵ و ۲۰۰ در بین موتورسواران ایرانی محبوبیت فراوانی دارد؛ اما به تازگی این کارخانه اتریشی مدل ۷۹۰ را به دنیای موتورسیکلت‌ها معرفی کرد که حجمی معادل ۸۰۰ سی‌سی دارد. در این مطلب نگاهی کوتاه به این موتورسیکلت اسپرت می‌اندازیم.

برای اولین بار پروتوتایپ این موتورسیکلت در تابستان گذشته در نمایشگاه EICMA میلان به نمایش گذاشته شد و به تازگی تیزری از دوک ۷۹۰ از سوی کارخانه کی‌تی‌ام منتشر شده و پیش‌بینی شده این مدل تا اواخر سال ۲۰۱۸ به بازار جهانی بیاید. موتورسیکلت‌های کی‌تی‌ام معروف به موتورهای سبک وزن با قدرت خوب هستند و دوک ۷۹۰ در این ویدیو اثبات کرده موتورسیکلتی سرکش و با قدرت هست.

ktm-790-duke-prototype-eicma-03

این موتورسیکلت جدید با طراحی جذاب و خیره‌کننده باریک و کامپکت به نظر می‌آید که حاکی از سبک وزن بودن آن دارد که مجهز به پیشرانه دو سیلندر با حجم ۸۰۰ سی‌سی و وزن حدود ۱۹۵ کیلوگرم است که توان خروجی معادل ۱۰۰ اسب بخار را دارد و قطعا گشتاور این موتورسیکلت اسپرت باید بالا باشد؛ پیش‌بینی شده دوک ۷۹۰ گیربکس ۶ دنده، نمایشگر رنگی از نوع TFT با چراغ‌های استایل کندو LED در جلو و عقب داشته باشد. قطعا دیگر ویژگی‌های این موتورسیکلت شبیه به مدل‌های بالاتر (کی‌تی‌ام سوپر دوک ۱۲۹۰) از خودش مطابقت خواهد داشت و امکان بازبینی در آنها وجود خواهد داشت.

۱۲۱۲۱۶middle-768x529

در نهایت پیش‌بینی شده این موتورسیکلت قیمتی مابین ۸۰۰ الی ۱۴۰۰ دلار داشته باشد و در بازار موتورسیکلت‌ها توان رقابت با دوکاتی Hypermotard یا آپریلیا Dorosodura 900 را خواهد داشت.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا