مکمل بنزین
گوناگونخبر

هوندا با مشارکت Waymo به دنیای خودران‌ها وارد می‌شود!

فناوری خودران و استفاده آن در خودروها، به یکی از مهمترین موضوعات این روزهای صنعت خودرو تبدیل شده است. در جدیدترین مورد مرتبط به این فناوری که هفته گذشته شاهد آن بودیم، شرکت گوگل برای اینکه فرآیند توسعه خودروهای خودران را سرعت ببخشد و آنها را سریعتر وارد فاز عملیاتی کند، با گروه فیات کرایسلر وارد همکاری جدی شد و پروژه اختصاصی خود با زیرمجموعه Waymo  را با ۱۰۰ خودروی مینی‌ون هیبریدی پاسیفیکا کلید زد. همچنین مدتی قبل نیز در ایالت میشیگان آمریکا، برای استفاده از خودروهای خودران بدون راننده در جاده‌ها و مسیرهای عمومی، مجوز قانونی صادر شد.

waymo

بعد از اینکه بسیاری از خودروسازان دنیا برای ورود به این حوزه اعلام آمادگی کرده و برای توسعه محصولات جدید، نقشه راه و برنامه‌ریزی مشخصی را تعیین کردند، به تازگی کمپانی ژاپنی هوندا نیز با ابراز علاقه‌مندی برای ورود به دنیای خودران‌ها، قرار است با Waymo وارد مذاکره شود تا از فناوری خودران بسیار پیشرفته و توسعه یافته این شرکت، در محصولات آینده خود بهره‌ ببرد. این موضوع فعلا در مراحل توافقات اولیه قرار دارد و هنوز به یک همکاری مشترک رسمی تبدیل نشده، اما درصورت نهایی شدن، به هردو شرکت این فرصت داده می‌شود که چگونگی ادغام و یکپارچه سازی پلتفرم‌های سخت افزاری و نرم افزاری و همچنین استفاده از حسگرهای مخصوص سیستم خودران را در محصولات متنوع، تجربه کنند.

pacific

درست همانند مدل سفارشی سازی شده کرایسلر پاسیفیکا، هوندا نیز به دنبال امکان اصلاح و بهینه‌سازی برخی از مدل‌های تولیدی فعلی و آینده خود است تا بتواند فناوری خودران را در آنها مورد استفاده قرار دهد. گفته شده اگر موافقت شرکت Waymo برای مشارکت در این برنامه جلب شود، مهندسان شرکت هوندا که در آمریکا و ژاپن مستقر هستند، برای شرکت در جلسه‌های کاری تخصصی، به کارگروه‌های Waymo  در شهرهایی در ایالت میشیگان خواهند پیوست.

all-new_honda_odyssey-1

هوندا پیش از این اعلام کرده بود که قصد دارد تا سال ۲۰۲۰ میلادی، خودروهای خودران اختصاصی خود را به منظور محقق شدن هدف بزرگ “جامعه بدون تصادف” توسعه دهد و برای عملی شدن آن نیز به صورت مستقل عمل کند. اما تصمیم جدید این شرکت ژاپنی نشان می‌دهد که آنها مسیر دیگری را برای رسیدن به این هدف بزرگ در پیش گرفته و قصد دارند با مشارکت با شرکت‌های مطرح و متخصص در این حوزه، کار را شروع کنند. البته هوندا اعتقاد دارد که خودروهای خودران نمی‌توانند به‌طور کامل جایگزین سیستم رانندگی سنتی شوند ولی مطمئنا وظیفه مکملی را به خوبی انجام خواهند داد. شاید همانند مینی‌ون کرایسلر، در آینده نزدیک شاهد به خدمت گرفتن ون هوندا اودیسه از طرف شرکت Waymo باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا