Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

این سوپر اسپرت جذاب فقط ۱۱ هزار دلار قیمت دارد!

کمپانی آلپاین یکی از خودروسازان اروپایی است که در سال ۱۹۵۵ میلادی و با هدف تولید و توسعه خودروهای اسپرت و مسابقه‌ای کار خود را در کشور فرانسه شروع کرد. این شرکت قبل از اینکه در سال ۱۹۷۳ میلادی توسط کمپانی رنو خریداری شود، چند مدل اسپرت را روانه بازارهای فروش کرد که البته به دلیل تنوع کم و برخی مشکلات دیگر، خیلی در این زمینه موفق نبود. اما با اعمال سیاست‌هایی از طرف شرکت رنو، فعالیت آلپاین رنگ و بوی تازه‌ای به خودش گرفت تا اینکه در سال ۱۹۹۵ میلادی تمامی خطوط تولید این شرکت متوقف شد.

alfa_3

از آن سال تا اوایل ۲۰۱۶ میلادی خبری از برند آلپاین نبود تا اینکه رنو با رونمایی از یک مدل مفهومی با عنوان ویژن، رسما ورود این زیرمجموعه لوکس از محصولاتش را اعلام کرد. البته با اینکه فعلا هیچ محصول نهایی از این مدل مفهومی به معرض دید عموم قرار داده نشده، اما رنو در اقدامی عجیب پیش فروش این خودروی کوپه دو درب با عنوان A120 را از چند هفته پیش شروع کرد. گفته می‌شود آلپاین A120 قرار است با محصولاتی همچون آلفارومئو ۴C و پورشه ۷۱۸ کیمن رقابت کند. اگر دوست دارید بدانید که در دهه‌های گذشته آلپاین چه هنرنمایی در تولید خودروی اسپرت داشته، بدنیست به یک آگهی فروش بسیار جذاب در این مورد اشاره کنیم.

alfa_4

در این آگهی یک مدل آلپاین با عنوان GTA Turbo که سال ساخت آن به ۱۹۸۸ میلادی برمی‌گردد، با شرایط ظاهری و فنی بسیار خوب، به معرض فروش گذاشته شده است. شاید روزانه بسیاری از این خودروهای اسپرت و کلاسیک که به دهه‎‌های ۸۰ یا ۹۰ میلادی مربوط می‌شوند، جهت فروش آگهی شده و یا به حراجی‌های معتبر برده شده و با قیمت‌های بالا فروخته می‌شوند. اما نکته جالب درمورد این خودروی آلپاین این است که برای آن قیمت ۱۱ هزار دلاری درنظر گرفته شده درصورتیکه انتظار قیمتی بالای ۳۰ هزار دلار برای آن می‌رود.

alfa_5

مالک این خودرو بدنه آن‌را به‌طور کامل رنگ کرده و فضای داخل کابین نیز از لحاظ تودوزی و صندلی‌ها به‌طور کامل تغییر کرده است. آلپاین GTA Turbo در استایل یک سوپر اسپرت موتور عقب تولید شده و پیشرانه آن یک نمونه ۲.۵ لیتری ۶ سیلندر توربوشارژردار است که به خوبی با یک سیستم انتقال ۵ سرعته دستی جفت شده است. طبق ادعای فروشنده، تمامی قطعات مصرفی موتور به تازگی تعویض و همچنین تعمیرات اساسی در سال ۲۰۱۵ برای آن اعمال شده است. سیستم تعلیق و جلوبندی خودرو نیز به‌طور کامل بازسازی شده تا همچنان بتوان لذت رانندگی را با آن تجربه کرد.

alfa_2

اگرچه این خودروی اسپرت از روز اول تولید تا به امروز، فقط ۵۰ هزار کیلومتر مسافت پیموده، اما مطمئنا بازهم نیاز به انجام یکسری هزینه‌ها در قالب تعمیر و نگهداری دارد. از طرفی چون مشابه پیشرانه ۲۰۰ اسب بخاری این خودرو در مدل‌هایی از پژو، سیتروئن، ولوو و دلورن استفاده شده، شاید یافتن قطعات یدکی موتوری آن کار دشواری نباشد. به هرحال به‌نظر می‌رسد داشتن این خودروی اسپرت متفاوت و کمیاب و همینطور گشت و گذار کوتاه آخر هفته، آن‌هم با این قیمت، برای بسیاری جذاب باشد!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.