مکمل بنزین
خبر

هوانسو S5 شاسی بلند جدید پکن اتو برای چین

این شاسی بلند جدید پکن اتو (Beijing Auto)، هوانسو S5 است. این خودرو که در رنگ سرخش بسیار آتشین است، جلوپنجره لکسوس مانندش بسیار بزرگ به نظر می‌رسد که نقاط درخشان و تاریک بسیاری دارد.

beijing-s5-1a_easy-resize-com

هوانسو S5 بر پایه پلتفرم سنوا X55 ساخته شده است. (Beijing Auto Senova X55) در واقع هوانسو زیر شاخه ای از پکن اتو به حساب می‌آید. سری هوانسو توسط Beiqi Yinxiang Automobile تولید می‌شوند. قراردادی مابین Beijing Auto و Yinxiang Motorcycle Group در شهر چانگ‌کینگ بسته شده‌ است.

قیمت X55 از ۷۶۸۰۰ یوان شروع شده و ۱۱۹۸۰۰ یوان نیز بیشترین عدد برای قیمت این خودرو به حساب می‌آید. موتورهای موجود برای این خودرو موتور ۱.۵ لیتری ۱۱۶ اسب بخاری و موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژر با ۱۶۰ اسبی است.

ابعاد این خودرو ۴۴۰۵ × ۱۸۰۹× ۱۶۸۵ است.

beijing-s5-2_easy-resize-com

هوانسو S5 یک موتور جدید ۱.۳ لیتری توربو را خواهد داشت به نام F13B که ۱۳۳ اسب بخار قدرت و ۱۸۵ نیوتن متر گشتاور را تولید می‌کند. برای این خودرو دو گیربکس ۵ سرعته دستی و یا CVT در نظر گرفته شده است. این موتور همان موتوری است که بیسو تی ۳ ( Bisu T3) را که در آینده به بازار خواهد آمد همراهی می‌کند. این موتور توسط یک کمپانی چانگ‌کینگی به نام  Kaite Engine ساخته شده‌ است و چند خودروی دیگر را زیر چتر Beijing Auto ، شامل مینی ون‌ها و MPVها به پیش خواهد راند. انتقال قدرت S5 پنج سرعته دستی خواهد بود.

ابعاد: ۴۴۶۰ × ۱۸۲۰ × ۱۶۸۵

S5 ظاهرا اندکی از X55 ارزان‌تر خواهد بود. احتمالا شورع قیمت هم از ۷۰۰۰۰ یوان خواهد بود. این خودرو در ژانویه وارد بازار خودرو چین خواهد شد.

beijing-s5-3_easy-resize-com

داخل خودرو برای این سگمنت بسیار خوب طراحی شده است. فرمان کمی غیرعادی است و احتمالا طراحان سعی داشته‌اند فرمان شبیه جلوپنجره باشد اما در واقعیت زیاد درست از آب درنیامده است. LCD به نظر می‌رسد که ۱۰ اینچی باشد. دنده دستی و ترمز دستی بسیار قدیمی به نظر می‌رسند.

beijing-s5-4_easy-resize-com

آمپرهای صفحه سرعت‌سنج نیز از طراحی خوبی برخوردارند. LCD آبی رنگ در سمت راست نمایشگر اطلاعاتی مانند کامپیوتر سفری، نشانگر مصرف سوخت و مواردی از این قبیل است.

beijing-s5-5_easy-resize-com

ریل‌های مناسب روی سقف  که شیشه جلو را به شیشه عقب و چراغ‌های بزرگ و قرمز رنگ عقبی متصل می‌کند.

پنج پره آلیاژی رینگ‌ها برای کورس گذاشتن مناسب اند اما اندکی کوچک به نظر می‌رسند. اما کسی متوجه این موضوع نخواهد شد چرا که توجه همه در نگاه اول جلب جلوپنجره بزرگ این خودرو خواهد شد.

beijing-s5-6_easy-resize-com

مهدی عالم

دانشجوی مهندسی مکانیک هستم و تا حدی عشق ماشین... امیدوارم مطالبی که براتون می‌نویسم مفید، دقیق، کامل و به روز باشن و در عمل به دردتون بخورن.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا