مکمل بنزین
گوناگونخبر

قرارداد نهایی ایران‌ایر با ATR -هفته آینده

ایران‌ایر با ATR به توافق رسید.

یک مقام ایرانی در روز شنبه اعلام کرد که براساس قراردادی که با شرکت ایرباس امضا شده است، این شرکت تا پایان امسال یک فروند هواپیمای ۳۲۰ و دو فروند هواپیمای ۳۳۰ دوربرد به ایران‌ایر تحویل می‌دهد.

با چرخان همراه باشید.

وی با بیان این که قرار است نمایندگان کمپانی ATR چهارشنبه این هفته به تهران سفر کنند، ‌اعلام کرد: دور نهایی مذاکرات ایران‌ایر با نمایندگان این شرکت این هفته آغاز می‌شود و به احتمال زیاد هفته آینده قرارداد ایران ایر با این سازنده هواپیما به امضا می‌رسد.

 براساس مذاکرات قبلی با نمایندگان ATR خرید ۲۰ فروند هواپیما از این شرکت قطعی شده است، اما ایران‌ایر می‌تواند ۲۰ فروند هواپیمای دیگر از این شرکت زیر مجموعه ایرباس خریداری کند.

فخریه کاشان درباره تامین مالی خرید این هواپیماها گفت: براساس قراردادی که امضا شده است ایران‌ایر ۱۵ درصد منابع مالی این هواپیماها را تامین می‌کند و ۸۵ درصد دیگر منابع مالی از طریق فاینانس خارجی تامین خواهد شد و با توجه به تمایل شرکت های خارجی مشکلی در تامین منابع مالی این قراردادها نداریم.

وی درباره ارزش قرارداد ایران ایر با بوئینگ گفت: هرچند که شرکت بوئینگ اعلام کرده که ارزش قراردادش با ایران ایر ۱۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار است، اما با توجه به نوع سفارش ما و امکانات انتخابی آن، ارزش قرارداد خرید ۸۰ فروند هواپیمای بوئینگ حدود ۵۰ درصد این مبلغ است.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین الملل و تامین مالی ارزش قرارداد ایران‌ایر با کمپانی ATR برای خرید۲۰ فروند هواپیما را کمتر از ۴۰۰ میلیون دلار و برای خرید ایرباس‌ها را کمتر از ۱۰ میلیارد دلار اعلام کرد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا