مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌هاخبر

پیش‌بینی سر خط خبرهای دنیای خودرو در سال ۲۰۱۷ میلادی!

وب‌سایت Carbuzz اوایل سال میلادی خبرهای مهمی‌ که بیشتر به سر خط می‌روند را پیش‌بینی می‌کند که البته کار آسانی به نظر نمی‌رسد زیرا ممکن است بعضی از آنها درست از آب در نیاید. این خبرها بیشتر بر اساس خبرهایی است که در سال گذشته میلادی سر و صدای زیادی به پا کرده‌اند و انتظار می‌رود که کماکان برای یکسال دیگر هم مورد توجه عموم قرار گیرد؛ پس برای مرور کردن این خبرها همراه چرخان باشید.

۱) خودروهای هیبریدی تنها متعلق به بازار خودروهای سبز نیست!

تقریبا چند سال گذشته طرفداران خودروهای هیبریدی محدود به گروه خاصی از افراد می‌شد ولی امروزه خودروهای هیبریدی از بهترین و با کیفیت‌ترین خودروهای جهان هستند که نه تنها مصرف سوخت را کاهش داده‌اند بلکه باعث شدند تکانی بزرگ به تولید پیشرانه‌های دنیا وارد شود و تنوع پیشرانه‌ها بیش از پیش زیاد شود. نیسان GT-R و تویوتا سوپرا اولین خودروهای هیبریدی گران بازار بودند ولی امروزه انواع و اقسام خودروهای هیبریدی با رنج قیمت‌های کم تا زیاد را می‌توان در بازار دید.

screen-shot-2017-01-01-at-17-05-01

۲) شاسی‌بلندها محبوب‌تر از سدان‌ها خواهند شد

روند رشد فروش خودروهای شاسی‌بلند در بازارهای جهانی بر تمام خودروسازان مشهود شده و این باعث می‌شود که اکثر آن‌ها به فکر ساختن مدل‌های جدید و عرضه سریع آن‌ها به بازار بیافتند. سال گذشته فروش متعلق به شاسی‌بلندها و بعد از آن هاچبک و در رده سوم سدان‌ها بود ولی به نظر می‌رسد امسال فروش خودروهای سدان در بازار آمریکا از هاچبک جلو بزند ولی یارای رقابت با خودروهای شاسی‌بلند را نخواهند داشت. خودروسازان لوکس جهان مانند مزراتی، جگوار، رولزرویس و بنتلی به فکر تولید انبوه خودروهای شاسی‌بلند افتاده‌اند و به طور قطع امسال هم خودروهای شاسی‌بلند در سر خط خبرها قرار خواهند داشت.

screen-shot-2017-01-01-at-17-04-09

۳) ماشین‌های خودران بیشتر خبرساز خواهند شد

سال گذشته تسلا توانست یکی از ده برند برتر جهان باشد که در گوگل جستجو شده، خودروهای برقی تسلا چندین سال هست که بدون رقیب در بازارهای جهانی می‌تازند ولی به نظر می‌رسد خودروسازان دیگری همچون فورد، نیسان، شورلت، بی‌ام‌و، فولکس‌واگن و … خودران‌هایشان را به بازار ارائه کنند و در نتیجه بازار رقابتی‌تر می‌شود و خبر ساز! باید منتظر خبرهای جالبی از وسایل نقلیه خودران در سال ۲۰۱۷ باشیم.

screen-shot-2017-01-01-at-17-03-16

۴) خودروسازان جذب بازار روبه رشد چین خواهند شد

اکثر خودروسازان جهان چشم به بازار تشنه چین دوخته‌اند، برای مثال بیوک توانست موفقیت و سهم زیادی از بازار چین بدست آورد. متاسفانه بسیاری از خودروهایی که فروش خوبی در این بازار دارند تنها شاسی‌بلندها و خودروهای سدان هستند و خودروهای لوکس و اسپرت کوپه طرفداران زیادی ندارند؛ از طرف دیگر دولت چین حمایت‌های زیادی برای خودروسازانی که خودروهای با کیفیت هیبریدی یا برقی برای این کشور تولید کنند در نظر گرفته که باعث شده خودروسازان بزرگی مانند رنو و نیسان به فکر گرفتن این بازار بیافتند.

screen-shot-2017-01-01-at-17-02-17

۵) ترامپ صنعت خودرو را تغییر خواهد داد

این مطلب را نمی‌خواهیم سیاسی کنیم ولی هنوز دونالد ترامپ ریاست جمهوری آمریکا را بدست نگرفته ولی صحبت‌هایی که وی کرده باعث شده خودروسازان بزرگی همچون فورد و خودروسازان آلمانی وارد شوک شوند. احتمال قرار دادن مالیات بیشتر برای این خودروسازان یا خودروهای وارداتی به این کشور می‌تواند خبرساز شود. از طرف دیگر ترامپ طرفدار خودروهای برقی و سبز نیست و نظرهای وی ممکن است تکان‌هایی به این بازار بدهد یا آن را متوقف سازد ولی برای خواندن خبرهای بیشتر باید منتظر ماند!

screen-shot-2017-01-01-at-17-02-05

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا