مکمل بنزین
گوناگونخبر

انتشار تیزر پاگانی هوایرا رودستر؛ بالاخره هوایرا بدون سقف شد!

یکی از خودروسازان مطرح و سرشناس در حوزه سوپر اسپرت‌ها و ابرخودروها، شرکت ایتالیایی پاگانی است. معمولا این دست از تولیدکنندگان خودرو، بنا به دلایلی همچون ارائه محصولاتی خاص، تعداد تولید محدود و گران‌قیمت بودن، همیشه در کانون توجه بسیاری از علاقه‌مندان به خودرو قرار دارند. پاگانی به‌طور رسمی از سال ۱۹۹۹ میلادی و با معرفی سوپر اسپرت زوندا، وارد این حوزه شد. بعد از کسب موفقیت‌های چشمگیر توسط این ابرخودرو، پاگانی تصمیم گرفت تا با معرفی مدل هوایرا در سال ۲۰۱۲ میلادی، حکم بازنشستگی زوندا را امضا کند.

۲۰۱۵-pagani-huayra-projec_800x0w

از آن زمان تا به امروز، پیش‌بینی و حدس و گمان‌های زیادی درباره عرضه نسخه کانورتیبل این خودرو صورت گرفته ولی هیچکدام پایه و اساس محکمی نداشتند. اما امروز بالاخره این شرکت با منتشر کردن تصاویری، به صورت رسمی معرفی و عرضه نسخه بدون سقف هوایرا را در آینده‌ای نزدیک، اعلام کرد. این تصاویر شامل دو تیزر تبلیغاتی می‌شود که مدل جدید هوایرا در آنها به نمایش درآمده است. در یکی از این تصاویر که از زاویه بالا این خودرو را به تصویر کشیده، به خوبی برداشته شدن سقف آن برجسته شده است.

pagani_3

درکنار انتشار این تیزرها، به زمان رونمایی از این نسخه رودستر هم اشاره شده، به‌طوریکه قرار است در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۷ شاهد خودنمایی آن باشیم. پارامترهای اساسی که درمورد این نسخه جدید به چشم می‌خورند، تقریبا ساده و بدون پیچیدگی خاصی است. درواقع شما همان مدل هوایرا کوپه را در نظر بگیرید که بدون تغییر ظاهری خیلی برجسته، فقط چند برش از قسمت‌هایی در سقف آن خورده باشد. مطمئنا قضیه به همین سادگی‌ها نیست و یک تیم حرفه‌ای متشکل از مهندسان و طراحان سطح بالای پاگانی در شهر مودنا ایتالیا، ساعت‌ها وقت را برای طراحی این خودرو صرف کرده‌اند.

pagani_2

اما سوال اصلی این است که آیا هوایرا رودستر به یک سقف پارچه‌ای، همانند بسیاری از نسخه‌های کانورتیبل مجهز خواهد شد یا اینکه مانند فراری ۴۸۸ اسپایدر از نوع جمع شونده فلزی بهره می‌برد؟ یا شاید هم مانند بوگاتی ویرون نسخه گرند اسپورت، به یک سقف پنلی با قابلیت جداشدن مجهز شود؟ به‌نظر می‌رسد که احتمال استفاده از مدل آخری بیشتر از بقیه باشد چراکه پاگانی از این طریق می‌تواند پنل‌های متفاوت با قیمت‌های بالا را به خریداران بفروشد و از این طریق درآمد بالایی کسب کند. مخصوصا اینکه پاگانی قبلا از این سناریو برای مدل زوندا رودستر نیز استفاده کرده بود.

۲۰۱۰_pagani-zonda_cinque_roadster_2010-04

اما موضوع مهم دیگری که در این میان وجود دارد، مشخصات فنی و عملکردی نسخه جدید است. یعنی آیا هوایرا رودستر از لحاظ عملکردی همانند نسخه استاندارد خواهد بود و یا اینکه ارتقاع یافته و شبیه به نسخه BC ظاهر خواهد شد؟ البته بعید نیست که پاگانی برای عرضه نسخه هوایرا رودستر BC نیز برنامه‌هایی داشته باشد. به هرحال برای مشخص شدن تمام این اما و اگرها، باید تا هفتم ماه مارس سال جاری میلادی (۱۷ اسفند ۹۵)، یعنی زمان برگزاری نمایشگاه خودروی ژنو، منتظر ماند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا