مکمل بنزین
گوناگونخبر

با این پتنت فورد، اتومبیل‌های خودران برای بیزینس مناسب می‌شوند!

یکی از مهم‌ترین اهداف ساخت اتومبیل‌های خودران، جلوگیری از وقوع حادثه است. اتفاقی که در نتیجه کنار گذاشته شدن انسان‌ها و جلوگیری از انجام اشتباه توسط آن‌هاست. ولی وقتی نیازی به آدم‌ها در کنترل ماشین نیست، پس آن‌ها چه‌کار کنند؟ نظرتان در مورد کمی گپ‌ و گفت رو در رو با دیگر سرنشنیان ماشین چیست؟

این دقیقا همان چیزیست که فورد با پتنت جدیدش می‌خواهد انجام بدهد. البته طبق قوانین آمریکا باید شرایطی وجود داشته باشد تا در شرایط اضطراری، کسی بتواند کنترل ماشین را در دست بگیرد. پس نمی‌توان به طور کامل فرمان را حذف کرد. در نتیجه فورد این امکان را به فرد پشت فرمان می‌دهد که صندلی‌اش را به طور کامل برگرداند و با دیگر افراد حرف بزند.

ford-patent-comfortable-self-driving-car

البته طرح این شرکت نه ایده‌ای جدید است و نه پیچیده. در ماشین‌های بزرگ همچون ون‌ها و برخی SUVها نیز همچین امکانی وجود دارد که با تا کردن بعضی از صندلی‌ها، سرنشنیان عقب بتوانند مقابل هم قرار بگیرند. اما راننده و فرد کنارش باز از این کار محروم بودند. البته با برداشته شدن وظیفه کنترل ماشین، راننده نیز می‌تواند بازگردد و مقابل دیگران قرار بگیرد.

کاربرد این طرح علاوه بر مهمانی گرفتن در ماشین، می‌تواند به والدین کمک کند که از بچه‌هایشان مراقبت بیش‌تری داشته باشند و همچنین می‌توان جلسات کاری را در ماشین برگزار کرد.

فورد در حال کار بر روی ماشین‌های خودران است
فورد در حال کار بر روی ماشین‌های خودران است

اما همه چیز به این باز می‌گردد که اتمبیل‌های خودران چگونه عمل خواهند کرد و اصلا این امکان وجود دارد که راننده بتواند از پشت فرمان خارج شود و صندلی‌اش را برگرداند یا خیر. این طرح هنوز در مرحله تئوری قرار دارد و حتی ممکن است که هیچ‌گاه لباس واقعیت بر خود نپوشد.

خودروسازان زیادی در حال حاضر مشغول کار بر روی پروژه خودرو بدون راننده هستند و این بخش آن‌قدر جذاب بوده که حتی شرکت‌هایی همچون گوگل و اپل را نیز به خود جذب کرده است. به هرحال باید همچنان منتظر بمانیم تا ببینیم آخر و عاقبت این خوردوها چه می‌شود!

مهدی مهدیخانی

علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و به خصوص خودروها. امیدوارم از مطالب چرخان لذت ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا