مکمل بنزین
خبر

داستان نیویورک: یک قرن رویاپردازی به حقیقت می‌پیوندد!

مترو نیویورک که طی یک قرن ساخته شده، اکنون نیز نوبت به بهره‌برداری از ایستگاه جدید ضلع شرقی منهتن رسیده است به طوری که صف بلندی از مقامات و کارگران برگزیده در خیابان دوم در انتظار افتتاحیه این پروژه در روز شنبه بودند.

پروژه خط مترو خیابان دوم برای اولین بار در سال 1920 پیشنهاد شد و طی سال‌ها به عنوان بهترین ایده‌ای معرفی می‌شد که هیچگاه عملی نگردید. پیش از آپریل 2017 که این پروژه احداث مترو توانست جایگاه خود را پیدا کند، 3 مرتبه به دلیل کمبود بودجه متوقف شده بود. روسای اداره حمل و نقل متروپولیتن نیویورک، اندرو کومو و توماس پرندرگست، آژانس پیمانکار پروژه، فاز اول این پروژه را به طول 3.2 کیلومتر (دو مایل) در قسمت شمال شرق منهتن افتتاح کردند.

جشن برپا شده 100 فوت زیر خیابان‌های منهتن و در ساعت 10 بعد از ظهر روز شنبه برگزار شد. عموم مردم می‌توانند از ظهر یکشنبه از هر یک از 3 سکوی جدید استفاده نمایند.

این خط  در نهایت به طول 13 کیلومتر (8.5 مایل) از مرکز شهر منطقه هارلم تا خیابان وال کشیده شده‌است. در مقایسه با سیستم مترو اصلی، این سرویس جدید چندان وسیع نیست. با این حال این پروژه برای ساکنین ایزوله شده قسمت شرقی بسیار دلگرم کننده است.

لینزی گودمن 29 ساله، کارمند املاک و مستغلات منهتن و ساکن خیابان 86ام، می‌گوید: “ما مدت زیادی منتظر افتتاح این مترو بودیم و بسیار هیجان‌زده هستیم.”

کومو دموکرات بلندپرواز و کاندید‌ احتمالی ریاست جمهوری نیز نقش مهمی در پیشبرد این خط مترو ایفا کرده است.

فرماندار منهتن نیز بر ساخت و ساز این پروژه بزرگ از جمله جایگزینی پل Tappan Zee که از روی رودخانه هادسن که در قسمت شمالی شهر نیویورک واقع شده است بسیار تاکید می‌کرد. افتتاحیه این پروژه و انتصاب دونالد ترامپ به عنوان ریاست جمهوری در یک روز قرار گرفت. دونالد ترامپ در این رابطه متعهد شده است که از طریق اعتبارات مالیاتی به پروژه‌های زیربنایی یاری برساند.

کومو با افتخار با استفاده از پرتره‌های 12 هنرمند نقاش و عکاس، دیوارهای ایستگاه‌های خیابان 72ام، خیابان 86ام و خیابان 96ام را تزیین کرده است.

کومو در برنامه “Today” که در روز جمعه از NBC پخش می‌شود می‌گوید: “اگر یک کودک هرگز پای خود را در یک موزه نگذارد، می بایست حداقل در معرض هنری قرار بگیرد که خلاقیت و چارچوب ذهنی وی را بیدار کند.”

ولی این هنر یکی از 4.5 بیلیون هزینه‌ای به شمار می‌رود که صرف ساخت فاز یک این پروژه شده است. ایستگاه‌های این خطوط داری سقف‌های بلند و پلت‌فرم‌های وسیع و بدون ستون هستند.

خط جدید به عنوان دومین توسعه اساسی سیستمی به شمار می‌رود که از سال 1904 آغاز شده است. MTA در سپتامبر سال 2015 1.6 کیلومتر (1 مایل) به این پروژه افزود و 7 ایستگاه پیش‌بینی شده از میدان تایمز تا غرب منهتن را توسعه بخشید. هزینه این تصمیم 2.4 بیلیون دلار بود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا