Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

۵ تکنولوژی جدید که می‌توان آن‌ها را در اتومبیل‌های سال ۲۰۱۷ دید!

صنعت خودروسازی جهان به سرعت روبه پیشرفت هست و هر روز درباره تکنولوژی‌های جدید از گوشه و کنار دنیا خبرهایی می‌رسد. امسال هم باید سالی پر از خبرهای هیجان‌انگیزی درباره تکنولوژی و صنعت خودروسازی باشد. وب‌سایت Carbuzz امسال مانند دیگر وب‌سایت‌های خبری ۵ تکنولوژی برتر را که می‌توان در اتومبیل‌های تولیدی سال ۲۰۱۷ دید را مطرح کرده؛ بنابراین برای آشنایی بیشتر با این تکنولوژی‌ها با چرخان همراه باشید.

۱) قابلیت پارک کردن اتوماتیک: البته پارک خودرو به صورت خودکار تکنولوژی جدیدی نیست، اوایل دهه ۲۰۰۰ میلادی تویوتا پریوس قادر بود خودرو را در کنار خیابان اتوماتیک‌وار پارک کند بعد از آن اکثر خودروسازانی مانند بی‌ام‌و سری ۷ یا مرسدس بنز کلاس S از این سیستم در خودروهایشان استفاده کردند. به نظر می‌رسد این نوع پارک کردن خودکار خودرو به خانم‌ها کمک زیادی در پارک دوبله خواهد کرد.

fut1

۲) سیستم ترمز خودکار: تا سال ۲۰۲۲ میلادی تمام خودروهای سبک و سنگین وزن در آمریکا مجبور به استفاده از این تکنولوژی خواهند بود. این سیستم تا به حال باعث می‌شود حدود ۸۰ درصد تصادفات رانندگی کاهش یابد و هم‌چنین به راننده کمک می‌کند که واکنش مناسبی را در مواقع خطرناک نشان دهد. البته هنوز این سیستم‌ مشکلات مخصوص به خود مانند گرفتن ترمز در مواقعی که لازم نیست را دارد که به لطف کارشناسان آی‌تی و مکانیک تغییراتی در بهبود این سیستم به وجود خواهد آمد.

fut2

۳) خودروهای سبک‌ وزن ولی با بدنه مقاوم: در حال حاضر اکثر کارخانه‌های خودروسازی در جهان توانسته‌اند خودروهای سبک وزن بسازند؛ همانطوری که استانداردهای مصرف سوخت سختگیرانه‌تر می‌شود، طراحی خودروها هم پیچیده‌تر می‌شود. خودروسازان سعی می‌کنند موادی را در بدنه خودروهایشان به کار ببندند که قابلیت خم‌ شدن ولی در عین حال سبک و مقاوم بودن را داشته باشد. بی‌ام‌و یکی از پیشگامان این تکنولوژی است که با به کار بردن لایه‌های آلومینیومی، کربن فیبر، پلاستیک‌های مقاوم و استیل محکم در ساخت شاسی توانسته خودروهایی بسازد که وزن بسیار سبکی دارند. امسال هم انتظار می‌رود خودروهای شاسی‌بلند و تراک‌ها دارای زیر و بم آلومینیومی باشند.

fut3

۴) تغییر شکل: خودروهای برقی تغییرات زیادی در طراحیشان دیده نمی‌شود ولی برای وسایل نقلیه با موتورهای بنزینی تغییراتی هر چند جزیی را در اجزای آیرودینامیک این خودروها شاهد هستیم. تغییرات آیرودینامیکی باعث پایین آوردن مصرف سوخت می‌شود. هر چقدر خودرو آیرودینامیک‌تر باشد ضریب درگ پایین‌تری دارد؛ به زبان ساده خودروها باید بتوانند با هوای جلوی خودرو باید بازی کنند تا بتوانند خود را به جلو برانند. امسال باید منتظر خودروهایی باشیم که طراحی سپرهای مشبک جلویی به گونه‌ایی خواهد بود که هوای ورودی تنها برای خنک کردن موتور باشد.fut4

۵) سیستم ۴۸ ولتی: این سیستم در واقع کمک به احتراق موتور برای روشن شدن می‌کند و علاوه بر کاهش دادن مصرف سوخت، کمک به سیستم‌های فنربندی خودرو برای منطبق شدن با جاده‌های مختلف می‌کند. مرسدس بنز اعلام کرده که این سیستم را برای خودروهای جدیدش در سال ۲۰۱۷ به کار می‌بندد و جای تعجبی نخواهد داشت که خودروسازان دیگر در سراسر جهان هم گرایش به سیستم ۴۸ ولتی پیدا کنند.fut5

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.