مکمل بنزین
گوناگونخبر

فورد سری F پر فروش‌ترین ماشین سال آمریکا

فورد سری F نه تنها امسال عنوان پرفروش‌ترین وانت آمریکا را از آن خود کرد بلکه بار دیگر طبق رسم هرساله‌اش در 32 سال گذشته عنوان پرفروش‌ترین خودروی سال را هم مال خود کرد. این دقیقا همان رتبه‌ای بود که سال قبل و سال قبل از آن هم به دست آورده بود.

با چرخان همراه باشید.

فورد نخستین خودروی این سری را با عنوان F1 در ۱۹۴۸ معرفی کرد و در همان زمان ۳۵ میلیون دستگاه از آن را فروخت. در آغاز قرن بیست و یک فورد در هر دقیقه یک دستگاه از این سری را به فروش رساند و در سال ۲۰۱۵ میزان فروش  به ۳۰ ثانیه رسید.

در جایی که یک وانت قدرتمند و جادار همان چیزی است که بسیاری از مردم طبقه متوسط و کشاورزان به آن نیاز دارند فورد با شناخت درست فرهنگ آمریکایی موفقیت هر ساله‌اش را تضمین کرد.

امسال هم فورد جشن متوالی هر ساله‌اش را برگزار کرد تا به اندازه کافی جهان خودرو را تحت محاصره خود دربیاورد! فورد سری F با مدل‌های مختلفش جهان خودرو را متحول کرد.

نقطه قوت فورد زمانی بود که مدل کاملا جدید F-150 را معرفی کرد که بازسازی محبوب‌ترین تراک آمریکایی‌ها بود. در حقیقت F-150 جدید جان‌سخت‌ترین، هوشمندترین و تواناترین مدل از F-150 است که تا به حال ساخته شده و استانداردهای تراک‌های آینده را تعیین می‌کند.

برای طراحی اصول پایه F-150 مهندسین فورد برخی از ویژگی‌های  آن را ارتقا دادند.

بسیاری از مواد به کار گرفته شده در  فورد سری F و خصوصیات آن برای اولین بار در یک مدل تراک به چشم می‌خورند. استفاده از آن‌ها موجب مقاومت بالا و کاهش وزن نیز شده است. کاهش وزن 317 کیلوگرمی آن باعث شده به سواری ، حمل بار، بکسل، شتاب‌گیری، توقف و مصرف سوخت بهتر دست یابد.

در سال ۲۰۱۵ فورد بدنه خودروهایش را به آلومینیوم مجهز کرد این تغییر سرمایه‌گذاری سنگینی را به شرکت تحمیل کرد اما باعث شد که وزن این خودروها بسیار سبک‌تر و اقتصادی‌تر شود. رمز موفقیت فورد همین است! این‌که بدون این‌که نگران خالی شدن حسابش باشد به فکر کیفیت محصولات است و این عنوان 32 ساله مسلما به جز فورد به شرکت دیگری نخواهد آمد!

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا