مکمل بنزین
گوناگونخبر

ماشین‌های خودران بدون مجوز جریمه‌های سنگین می‌شوند!

وسایل نقلیه خودران وارد بعضی از شهرهای جهان شده‌اند و گاهی هم باعث تصادف منجر به مرگ شده‌اند یا اختلالاتی را در جاده‌ها به وجود آورده‌اند ولی تا به حال هنوز قانون کلی و جامعی برای این خودروها وجود ندارد. به تازگی ایالت کالیفرنیا در آمریکا قوانین جدیدی را برای ورود خودران‌ها ایجاد و تصویب کرده‌است. اوبر خودران‌های ولوو XC90 را آزمایشی وارد جاده‌های کالیفرنیا کرد و این باعث دعوایی بین این شرکت و اداره راهنمایی و رانندگی این ایالت شد که در آخر این بحث و جدل اوبر مجبور به کنسل کردن این پروژه و وارد کردن آن به ایالت آریزونا شد.

پنج‌شنبه هفته گذشته اداره راهنمایی و رانندگی سانفرانسیسکو اعلام کرد که جریمه‌هایی برای ماشین‌های خودران که بدون مجوز وارد این شهر می‌شوند را قرار داد. هر خودرانی که می‌خواهد وارد خیابان‌های این شهر شود باید گواهینامه آزمایشی خودران را باید اول از این دپارتمان کسب کند تا مشخص شود خودروی مربوطه به چه شخص یا شرکتی متعلق هست.

uber-2

بنا به این قانون اداره راهنمایی و رانندگی می‌تواند اتومبیل‌های خودران را تا سقف ۲۵ هزار دلار برای هر روز که غیر قانونی در شهر تردد می‌کنند را در نظر می‌گیرد و بعلاوه مالکان یا مالک این خودروها حق گرفتن دوباره این مجوز را برای دو سال دیگر نخواهد داشت؛ قانونی که خیلی سختگیرانه به نظر می‌رسد ولی دلیل اصلی آن را امنیت راه و جاده‌های کالیفرنیا بیان کرده‌اند.

«فیل تینگ» رئیس اداره راهنمایی و رانندگی اعلام کرد ما از آمدن این تکنولوژی‌ به کالیفرنیا استقبال می‌کنیم ولی می‌خواهیم مطمئن باشیم که جاده‌هایمان برای شهروندانمان امنیت لازم را داشته باشند. از طرفی شرکت‌های مختلف همانند اوبر در کنار سرویس‌دهی اتومبیل‌های خودران به شهروندان باید قوانین راهنمایی و رانندگی را باید رعایت کنند.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا