مکمل بنزین
گوناگونخبر

سوپرب اسپرت‌لاین جدید، تابوی قیمتی اشکودا را درهم شکست!

روند فعالیت یک خودروساز در طول سال‌های نسبتا طولانی، معمولا یک ذهنیت مخصوص و منحصر به‌فرد را از خودش در ذهن افراد ایجاد می‌کند. از طرفی برای اینکه این ذهنیت ارتقاء یابد و نگرش اطرافیان نسبت به محصولات برند مورد نظر کمی تغییر کند، علاوه‌بر چالش برانگیز بودن، نیازمند گذر زمان و ملموس شدن آن از دید خریداران و مشتریان است. شاید کمپانی اشکودا را بتوان بعنوان یک مثال بارز برای این موضوع مطرح کرد. این شرکت اروپایی که اصالت آن به کشور چک برمی‌گردد، از ابتدا پایه فعالیت خود را جوری بنا نهاده که همه از آن بعنوان یک خودروساز با تولید محصولات سطح متوسط و اقتصادی یاد می‌کنند.

skoda-superb-sportline-with-dragon-skin-paint5

اما بعد از اینکه در اوایل دهه 1990 میلادی این شرکت به زیرمجموعه‌ای از گروه بزرگ فولکس‌واگن تبدیل شد، جریان تغییرات مثبت در تولیدات اشکودا آرام آرام ایجاد شد. نتایج این تغییرات را می‌توان به خوبی با رکورد فروش بیش از یک میلیون خودرو و همینطور عرضه محصولات پرچمدار و مدرنی همچون نسل سوم سدان سوپرب و شاسی بلند کودیاک در سال 2016، مشاهده کرد. مدتی است که این شرکت تصمیم گرفته تا همانند برندهای مطرح و بزرگ دنیا، روند تولید نسخه های کاملتری از محصولات فعلی را درپیش بگیرد.

skoda-superb-sportline-with-dragon-skin-paint0

اشکودا اخیرا یک نسخه ارتقاء یافته از سدان سوپرب را معرفی کرده که با تریم اسپرت‌لاین (Sportline) و رنگ بدنه موسوم به پوست اژدها، برای خودنمایی آماده شده است. پیش از این اشکودا سوپرب با تریم اسپرت‌لاین و پیشرانه 1.4 لیتری TSI عرضه شده بود که با قیمت نسبتا بالای 35 هزار یورویی، در رده محصولات سطح بالا قرار گرفت. اما این نسخه جدید به پیشرانه قویتر 2.0 لیتری TSI مجهز شده که می‌تواند 280 اسب بخار قدرت تولید کند. برای انتقال بدون نقص این قدرت به هر چهار چرخ متحرک این خودرو، از یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک دوکلاچه استفاده شده است.

skoda-superb-sportline-with-dragon-skin-paint

ارتقاء صورت گرفته در این بخش باعث شده تا شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت سوپرب به 5.8 ثانیه برسد و حداکثر سرعت آن نیز 250 کیلومتر برساعت را نشان دهد.  به نسبت افزایش قدرت این خودرو، قیمت آن نیز با جهش نسبتا بالایی مواجه شده و شروع آن حدودا 45 هزار یورو برای خریداران هزینه دربر دارد. این قیمت بدون درنظر گرفتن آپشن‌های اضافی محاسبه شده و اگر مواردی همچون رنگ سفارشی بدنه، تزئینات داخل کابین، سقف پانوراما و برخی سیستم‌های سرگرمی و ایمنی مدرن‌تر به آن اضافه شود، سطح قیمت به بیش از 55 هزار یورو خواهد رسید.

skoda-superb-sportline-with-dragon-skin-paint7

پیش از این چنین برچسب قیمتی برای محصولات اشکودا غیرقابل تصور بود اما کم‌کم با اضافه شدن مدل‌های سطح بالا و هیجان انگیزی همچون سوپرب به خط تولید این شرکت، بعد از این باید منتظر قیمت‌های بالاتر هم باشیم. گفته شده که حتی نسخه قویتری با 300 اسب بخار خروجی و تحت عنوان سوپرب RS نیز توسعه یافته و برای عرضه شدن منتظر گرفتن تاییدیه از طرف مدیران اشکودا است. همچنین اشکودا قرار است مدل کودیاک را هم به تریم اسپرت‌لاین مجهز و از آن در نمایشگاه خودروی ژنو رونمایی کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا