مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌هاخبر

5 صحنه بسیار جذاب از مجموعه گرندتور به انتخاب مخاطبان!

سال 2016 میلادی شاید برای بسیاری خیلی خوب نبوده و اتفاقات ناخوشایند و یا لحظات بدی را طی آن تجربه کرده باشند اما اگر از دید تحولات حوزه خودرو و حواشی مرتبط به آن بخواهیم به موضوع نگاه کنیم، موارد مثبت و خوبی را در این یک سال شاهد بودیم. یکی از مهمترین اتفاقاتی که باعث خوشحالی خیل عظیمی از علاقه‌مندان به خودرو در سراسر جهان شد، پخش مجموعه فوق العاده جذاب و مهیج گرندتور (The Grand Tour) بود. بعد از اینکه جرمی کلارکسون به دلیل اختلافات بالا با مدیران شبکه BBC، از این مجموعه اخراج شد، خیلی‌ها فکر می‌کردند به این زودی‌ها شاهد تولید برنامه اختصاصی و مهیج اتومبیل‌رانی، همچون تخت‌گاز (Top Gear) نخواهند بود.

jeremy-clarkson-the-grand-tour

اما بعد از اینکه قسمت اول از مجموعه گرندتور پخش شد، همه فهمیدند که کلارکسون، می و هموند می‌توانند بدون پشتیبانی بی‌بی‌سی هم هنرنمایی کنند! پخش این سریال جدید که با سرمایه‌گذاری مستقیم آمازون تولید می‌شود، از نوامبر 2016 شروع شده و تا آخر سال، مجموعا 8 قسمت در سرویس ویدئو اختصاصی آمازون پخش شد. به‌نظر مخاطبان و کارشناسان، این مجموعه بسیار جذابتر از تخت‌گاز کار را شروع کرده و هزینه‌های بسیار زیادی نیز صرف تولید آن شده است. تا به امروز صحنه‌ها و لحظات هیجان‌انگیز بسیار زیادی در گرندتور رقم خورده اما مخاطبان 5 مورد را بیشتر از بقیه پسندیده‌اند که در ادامه به‌آنها اشاره می‌کنیم.

رقابت سه ابرخودرو

hypercar

آمازون می‌دانست که برای شروع کار و ساختن اولین قسمت گرندتور باید سنگ تمام بگذارد تا از همان ابتدا مخاطبان بسیاری را با این مجموعه همراه کند. پس چه چیز بهتر از اینکه کار با مقایسه سه‌گانه معروف دنیای ابرخودروها همراه شود. در مجموعه تخته گاز قرار بود که سه ابرخودروی فراری لافراری، پورشه 918 اسپایدر و مک‌لارن P1 با یکدیگر مقایسه شوند اما بعد از قطع همکاری کلارکسون این مهم محقق نشد. باتوجه به اشتیاق مخاطبان و جذاب بودن سوژه، در اولین قسمت رقابت جذابی از این سه ابرخودرو پخش شد که درنهایت پورشه گوی رقابت را از فراری و مک‌لارن ربود.

شوخی دوج با رولزرویس

the-grand-tour-season-1-episode-3-gtspirit-004

روی‌هم رفته قسمت سوم گرندتور، بسیار سرگرم کننده و بامزه دنبال شد. در یکی از صحنه‌ها سه راننده شوخ با سه خودروی کاملا متفاوت از یکدیگر ظاهر شده و مقایسه‌های عجیب و غریبی را انجام دادند. شاید بهترین بخش به شوخی هموند در هنگام رانندگی با دوج چلنجر هلکت مربوط شود. وی با این خودرو و پیشرانه حجیم 6.2 لیتری هشت سیلندر سوپرشارژدار آن حرکات نمایشی و سرو صدای زیادی به پا کرده و همزمان با می، که پشت فرمان یک رولزرویس Dawn لوکس و سروسنگین نشسته بود و هیچ صدای اضافی هم از آن به گوش نمی‌رسید، مشغول ردو بدل جملات خنده‌دار و مسخره بود. این صحنه با ورود جرمی که سوار بر یک استون مارتین با رنگی افتضاح نارنجی سوخته بود، تکمیل شد.

تعقیب و گریز گران‌قیمت

mustang

یکی از به یادماندنی‌ترین لحظاتی که در گرندتور خلق شده، به رانندگی این سه نفر با سه خودروی فورد موستانگ در صحرا مربوط می‌شود. اما چیزیکه باعث خاص شدن این صحنه شد، نمایش ویژه از نماهای مختلف و هیجانی آن بود که کاروان بزرگی از خودروهای لوکس و گران‌قیمت در تعقیب این سه نفر بودند. طبق گزارشی که توسط آمازون پخش شد، تولید این صحنه کوتاه، حدودا 3.2 میلیون دلار هزینه دربرداشت. استفاده از 150 خودروی گران‌قیمت و متنوع، حضور تقریبا 2000 نفر از علاقه‌مندان، پرواز چند هواپیمای جت، خلق صحنه‌های بصری و افکت‌های بی‌نظیر و به نمایش درآوردن آن با کیفیت 4K، همگی از خلاقیت و تخصص تیم تولید حکایت دارند.

تست بهترین بی‌ام‌و سری M

bmw_m

شاید به‌نظر خیلی‌ها پربیننده‌ترین بخش‌های مجموعه گرندتور به مقایسه خودروهای گران‌قیمت در جاده و یا صحنه‌های پرخرج تخریب و تصادف اختصاص داشته باشد. اما در این بین، بخش تست کوتاه و ساده خودرو در یک پیست معمولی، علاقه‌مندان بسیار زیادی را به خودش جلب کرده است. البته پیست Dunsfold که در تخت‌گاز و با هزینه بی‌بی‌سی ساخته و مورد استفاده قرار می‌گرفت، دیگر در اختیار مجموعه گرندتور نبوده و به همین دلیل یک پیست جدید با عنوان Eboladrome ساخته شد. افتتاح این پیست با تست بی‌ام‌و M2 همراه شد که جرمی کلارکسون پشت فرمان آن نشسته بود. وی این خودرو را بهترین نسخه M تولید شده تا به امروز می‌داند که قیمت آن در مقایسه با مدل‌های دیگر بسیار کمتر است.

فورد GT40 افسانه‌ای

ford

آقای جیمز می شانس این را داشت که در مجموعه گرندتور با خودروهای کلاسیک و اصیلی همچون فورد GT40 و فراری P3، که هرکدام چندین میلیون دلار قیمت دارند، رانندگی کند. اما جذابتر از این، تعریف یک داستان قدیمی از نحوه به چالش کشیدن فراری توسط فورد در مسابقات LeMans بود. فراری در دهه 60 میلادی به‌طور پشت سرهم در مسابقات لمانز پیروز می‌شد و هیچ کس جلودارش نبود. فورد در آن زمان تصمیم گرفت تا فراری را بخرد اما انزو حاضر به چنین کاری نشد. به همین دلیل فورد برای غلبه به فراری، پس از سالها تلاش، مدل GT40 را تولید کرد که بعد از آن موفق به تصاحب جایگاه فراری شده و چندین قهرمانی بوسیله آن به ارمغان آمد.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. به امید تکرار موفقیت گراند تور ۱ در گراند تور ۲ واقعا برنامه زیبایی هست من اون قسمتی که سه فولکس واگن باگی را هم داشتن خیلی لذت بردم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا