مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌هاخبر

امن‌ترین خطوط هوایی جهان را بشناسید!

وقوع چندین حادثه هوایی دردناک در سال 2015 موجب شد تا مسافران هوایی برای انتخاب خطوط هوایی دقت بیشتری به خرج دهند و به دنبال امن‌ترین گزینه‌های موجود برای سفر هوایی‌شان باشند.

با چرخان همراه باشید.

بنابر اعلام یک وب‌سایت استرالیایی، خطوط هوایی جهان در سال 2015 حدود 3 میلیارد و 600 میلیون مسافر را در 34 میلیون پرواز جا‌به‌جا کردند.

در همین راستا، مؤسسه رتبه‌بندی ایرلاین ها، در گزارشی به بررسی امن‌ترین خطوط هوایی جهان پرداخته است. از میان 407 موردی که در این گزارش مورد بررسی قرار گرفته‌اند، 20 مورد از امن‌ترین آن‌ها معرفی شده است.

نحوه انتخاب امن‌ترین خطوط هوایی بر اساس شاخص‌های بین‌المللی، میزان تلفات آن‌ها در 10 سال گذشته، شرایط ایمنی آن‌ها بر اساس معیارهای انجمن بین‌المللی حمل‌و‌نقل هوایی و در نهایت میزان رعایت 8 پارامتر امنیتی سازمان بین‌المللی هوانوردی کشوری بوسیله کشور متبوع این خطوط هوایی بوده است.
 خطوط هوایی حاضر در این لیست از قاره‌های آسیا، آمریکای شمالی، استرالیا و اروپا هستند. آفریقا و آمریکای جنوبی در این فهرست نماینده‌ای ندارند. این بررسی بر روی خطوط هوایی بزرگ انجام شده است و خطوط کم‌هزینه در تحقیق دیگری جای گرفته‌اند.
در بررسی مذکور فهرست امن‌ترین خطوط هوایی جهان بدون رعایت ترتیب معرفی شده است و تنها جایگاه نخست نشان‌دهنده امن‌ترین خط هوایی جهان است که به استرالیا تعلق دارد. خط هوایی «کانتاس» 91 سال دارد و از سال 1951 هیچ سانحه مرگباری را تجربه نکرده است.
چند مورد از این بهترین‌ها را باهم بررسی می‌کنیم:
ایر نیوزیلند (Air New Zealand) :
چرخان
ایر نیوزیلند، یک شرکت هواپیمایی حامل پرچم در نیوزیلند است. ایر نیوزیلند بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی نیوزیلند به حساب می‌آید. فرودگاه آوکلند مقر اصلی این شرکت است. این خط هوایی توانست با موفقیت، بحران مالی خود در سال‌های دهه 2000 را پشت سر بگذارد. ایر نیوزیلند در چند دهه گذشته سانحه هوایی مرگباری نداشته است.
سنگاپور ایرلاینز:
چرخان
این خط هوایی که به دلیل کیفیت بالای خدمات شهرت دارد، از سال 2000 سانحه هوایی مرگباری را تجربه نکرده است.

 

فین ایر (Finnair):

چرخان

این خط هوایی که تاکنون چندان مورد توجه رسانه‌ها قرار نگرفته، از دهه 1960 میلادی دچار سانحه مرگبار نشده است.

 

کاتای پسیفیک (Cathay Pacific):

چرخان

کاتای پسیفیک، شرکت هواپیمایی حامل پرچم هنگ کنگی است، که از سال 2011، از سوی یاتا به‌عنوان سومین شرکت هواپیمایی جهان بر پایه میزان ارزش بازار سرمایه شناخته می‌شود. همچنین از سال 2010 نیز بزرگترین شرکت حمل‌ونقل هوایی جهان به‌شمار می‌آید. بهترین خط هوایی در مسافرت‌های طولانی در منطقه آسیا-اقیانوس آرام است. کاتای پسیفیک نیز از دهه 1960 میلادی سانحه بزرگی را تجربه نکرده است.

 

امارات  (Emirates):

چرخان

امارات، شرکت هواپیمایی اماراتی است، که دفتر مرکزی آن در شهر دبی قرار دارد. این شرکت متعلّق به گروه امارات است و پروازهای منظم روزانه‌ای را از دبی به مقاصدی در خاورمیانه، خاور دور، اروپا، آفریقا، شبه قاره هند، جنوب شرق آسیا و آمریکای شمالی انجام می‌دهد. این خط هوایی از زمان تأسیس در سال 1985 تاکنون روند رو به رشدی را طی کرده و دچار هیچ سانحه مرگباری نشده است.

 

اوا ایر (EVA Air):

چرخان

اوا ایر، شرکت هواپیمایی تایوانی است، که به‌عنوان پنجمین خطوط هواپیمایی امن جهان، شناخته می‌شود. این خط هوایی به تایوان تعلق دارد و از زمان تأسیس در سال 1988 دچار سانحه نشده است.

 

بریتیش ایرویز (British Airways):

چرخان

بریتیش ایرویز، شرکت هواپیمایی حامل پرچم بریتانیا است، که در رتبه نهم از بزرگترین شرکت‌های هواپیمایی جهان بر پایه تعداد مقصد، قرار دارد.

 

اتحاد (Etihad Airways):

چرخان

هواپیمایی اتحاد، شرکت هواپیمایی حامل پرچم امارات متحده عربی است، که هم‌اکنون به‌عنوان چهارمین خطوط هواپیمایی خاورمیانه شناخته می‌شود. این خط هوایی که تنها یک دهه از عمرش می‌گذرد از امنیت بالایی برخوردار است و سرعت رشد قابل توجهی دارد.

 

کانتاس (Qantas):

چرخان
کانتاس، شرکت هواپیمایی حامل پرچم استرالیایی است، که به‌عنوان بزرگ‌ترین خطوط هواپیمایی استرالیا به حساب می‌آید.

لوفت‌هانزا:
چرخان
این شرکت هواپیمایی به آلمان تعلق دارد که از سال 1993 سانحه هوایی نداشته است.
آلاسکا ایرلاینز:
چرخان
این شرکت هواپیمایی متعلق به آمریکاست و در سیاتل قرار دارد. این شرکت از سال 2000 بدون سانحه بوده است.
آل نیپون ایرویز:
چرخان
یک شرکت هواپیمایی ژاپنی است که به ارائه خدمات باکیفیت شهرت دارد. این خط هوایی در 45 سال گذشته دچار سانحه هوایی نشده است.
 ویرجین استرالیا:
چرخان
این خط هوایی در تاریخ خود هیچ سانحه هوایی مرگباری نداشته است.
دلتا ایر:
چرخان
با بیش از 800 فروند هواپیما در جایگاه دوم قرار گرفته است. این شرکت در آتلانتا واقع شده و آخرین سانحه‌اش مربوط به دو دهه قبل بوده و بعد از آن کاملا موفق عمل کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا