مکمل بنزین
خبر

محدودیت‌های اتومبیل‌های برقی فروش آنها را سخت کرد!

اتومبیل‌های برقی یا همان الکتریکی، محصولات جدید صنعت خودرو به شمار می‌روند که بسیاری از شرکت‌ها تمایل دارند در این زمینه اتومبیل‌های را معرفی کرده و روانه بازار کنند. یکی از شرکت‌های مطرح در این بخش تسلا بوده که سال گذشته به معرفی مدل 3 پرداخت و قرار است در اواخر سال 2017 به مشتریان تحویل داده شود.

اما این شرکت تاکنون ضرر 550 میلیون دلاری داشته و همیشه با سود رو به رو نیست. وال استریت ژورنال می‌گوید، فناوری اتومبیل‌های برقی در صنعت خودرو با دو مشکل جدی رو به رو بوده که فروش را دشوار می‌کند.

یکی از آنها قیمت بالا بوده که به طور متوسط یک اتومبیل الکتریکی 39 هزار دلاری قیمت دارد. بنابراین با قیمتی بین 30 تا 40 هزار دلار می‌توان در حالت معمولی یک خودرو لوکس و باکیفیتی خریداری کرد.

03-2012-tesla-model-s-fd-1347336750

همچنین قیمت پایین گاز نیز موجب شد در ایالات‌متحده بسیاری تمایل به خرید شاسی‌بلندها و کراس‌اوور پیدا کنند. البته ایالات‌متحده مالیات‌هایی را برای شرکت‌های تولیدکننده در نظر گرفته به شکلی که 7500 دلار باید برای هر 200 هزار خودرویی که به فروش می‌رسد، پرداخت شود. با آمدن دونالد ترامپ عاقبت خودروسازان مشخص نیست چگونه خواهد بود و به نوعی مبهم است.

یکی دیگر از عمده مشکلات محدوده حرکتی آنها پس از هر بار شارژ می‌باشد. بیشتر اتومبیل‌های الکتریکی به طور متوسط 300 کیلومتر یا بیشتر را می‌توانند حرکت کنند و این در حالی بوده که یک خودرو معمولی با هر بار زدن بنزین، مسافت بیشتری سپری می‌کند. شما می‌توانید باتری تسلا را از طریق یک سوپرشارژر طی 20 دقیقه 50 درصد شارژ کنید اما برای یک بار صورت می‌گیرد. همچنین تعداد محدودی ایستگاه شارژ اتومبیل‌های الکتریکی وجود داشته اما ایستگاه گاز بسیار بیشتر و به تعداد کثیری در سطح کشور به چشم می‌خورد.

به هر حال تا زمانی که شرکت‌ها قیمت را کاهش و محدوده حرکتی را افزایش ندهند، فروش اتومبیل‌های برقی دشوار خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا