مکمل بنزین
گوناگونخبر

نیسان با معرفی مدل مفهومی Vmotion 2.0، زبان طراحی جدیدش را به نمایش گذاشت

همانطورکه حتما می‌دانید، خودروسازان با ارائه مدل‌های مفهومی در رویدادهای مهم و بزرگ، به نوعی سعی می‌کنند تا هم هنر خود در طراحی را به رخ حریفان بکشند و هم اینکه گوشه‌ای از زبان طراحی محصولات تولیدی نسل آینده را به دنیا نشان دهند. البته بارها شده که از دل این مدل‌های مفهومی یک خودروی تولیدی موفق با شباهت بسیار بالا هم بیرون آمده و گاهی نیز این نمایش، فقط در حد فضای نمایشگاهی باقی مانده و بهره‌برداری از آن نشده است. کمپانی نیسان که جزء شرکت کنندگان نمایشگاه خودروی دیترویت 2017 است، از فرصت حضور در این رویداد استفاده کرده و خودروی مفهومی جدیدی تحت عنوان Vmotion 2.0، را در معرض دید عموم قرار داده است.

nissan-vmotion-20-concept-1

شاید اولین چیزی که پس از رونمایی از این خودرو باعث شگفتی بسیاری از علاقه‌مندان شد، استفاده نیسان از عناصر طراحی متعدد و گوناگون و ترکیب آنها در یک خودرویی با حال و هوای سدان و ایجاد یک هارمونی جذاب و چشم نواز باشد. گفته می‌شود نمایش این خودروی سدان و اسپرت با یک پیام بسیار مهم از طرف نیسان همراه شده است. در واقع نیسان قصد دارد تا در نسل جدید محصولات تولیدی خود، بسیاری از این عناصر طراحی را به خدمت بگیرد و یک تحول اساسی را در زبان طراحی ایجاد کند. البته قرار است این الگوبرداری برای خودروهای خودران نیسان با جذابیت‌های بیشتری همراه شود.

nissan-vmotion-20-concept-5

اگر به تصاویر مربوط به Vmotion 2.0 توجه شود، به نظر همه اجزاء و قسمت‌های کلیدی، به‌طور واضح از این تصمیم جدی نیسان حکایت دارند. جلو پنجره جدید و بزرگ V شکل استفاده شده به همراه فرم تهاجمی چراغ‌های جلو که در گوشه‌ها به صورت کشیده و باریک خودنمایی می‌کنند، اوج زبان طراحی جدید نیسان را به نمایش درآورده‌اند. خطوط عضلانی و مواج گونه که در بسیاری از بخش‌های بدنه دیده می‌شوند، به طرز هنرمندانه‌ای از بخش جلویی شروع و تا قسمت انتهایی، درست جایی که کشیدگی چراغ‌های عقب شروع شده، ادامه دارند. به‌نظر می‌رسد نیسان یک نوآوری جدید را در بخش طراحی چراغ‌های عقب معرفی کرده چراکه بخشی از آن در زیر بدنه قرار گرفته و یک حالت شکاف را ایحاد کرده است.

nissan-vmotion-20-concept-7

فضای داخل کابین از یک طراحی مینیمالیستی بهره برده و برخلاف ظاهر بیرونی، هیچ اثری از پیچیدگی در آن مشاهده نمی‌شود. تمامی بخش داشبورد را می‌توان در یک مانیتور بزرگ و کشیده خلاصه کرد که قرار است اکثر فرامین راننده و همینطور کنترلرهای خودرو از این بخش تبادل شود. در قسمت پایین دکمه‌های محدودی تعبیه شده که از آنها برای کنترل سیستم تهویه و همچنین روشن یا خاموش کردن خودرو استفاده می‌شود. فرم فرمان خودرو هم با بخش مسطح بالایی، در نوع خودش جالب است. استفاده از تریم چوپ و چرم با نقش و نگار خاص، می‌تواند نشانه‌هایی از رویکرد جدید نیسان در اهمیت به فضای لوکس داخل کابین باشد. از مدتی قبل شایعاتی درمورد معرفی نسل جدید نیسان آلتیما شکل گرفته و شاید این مدل مفهومی رونمایی شده بی‌ارتباط با آن نباشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا