مکمل بنزین
گوناگونخبر

Project One؛ عنوان رسمی ابرخودروی هیبریدی جدید مرسدس بنز

چند ماه قبل بود که مرسدس بنز درخلال برگزاری نمایشگاه خودرو پاریس 2016، یک تصویر گرافیکی از خودرویی با فرم سوپر اسپرت را رونمایی کرد و با این کار کنجکاوی بسیاری از علاقه‌مندان و کارشناسان را برانگیخت. این محصول که ابتدا با اسم رمز R50 وارد فضای خبری و رسانه‌ای شد، حالا بعد از گذشت چند ماه عنوان رسمی خود را بدست آورد. مرسدس بنز برای این ابرخودرو از عبارت ترکیبی Project One استفاده کرده و اگر تا زمان رونمایی آن تغییری ایجاد نشود، فعلا عنوان رسمی اصلی است. این خودروی هیبریدی که با همکاری مرسدس بنز و گروه AMG توسعه خواهد یافت، قرار است از برخی ویژگی‌های اصلی اتومبیل‌های فرمول 1 بهره ببرد و آنها را در شرایط رانندگی عمومی و خیابانی به نمایش بگذارد.

mercedes-amg-hypercar-teaser

از مهمترین مواردی که درباره این خودرو مطرح است، موضوع تجهیز شدن آن به یک پیشرانه 1.6 لیتری شش سیلندر توربوشارژردار و مشتق شده از خودروی هیبریدی و قهرمان فرمول وان مرسدس، یعنی W07 است. در ترکیب هیبریدی استفاده شده، نقش عمده تامین قدرت حرکتی برعهده پیشرانه بنزینی بوده و در کنار آن یک نمونه برقی برای ایفای نقش در محور جلویی با قابلیت انتخاب عملکرد برروی چرخ‌ها، تعبیه خواهد شد. به عبارت دیگر، این ابرخودرو از سیستم چهار چرخ متحرک بسیار هوشمند بهره می‌برد و به احتمال خیلی زیاد پیشرانه بنزینی، قدرت لازم را برای محور عقب ارسال کرده و موتور برقی نیز برای محور جلو و انتقال جداگانه نیرو به چرخ‌های این محور، ایفای نقش کند.

mercedes-amg-project-one2

گفته شده که این مجموعه هیبریدی، توانایی تولید قدرتی بالای 1000 اسب بخار را دارد و مطمئنا یکی از جذابترین و سریعترین ابرخودروهای دونفره تولید شده در دنیا خواهد بود. براساس شایعات موجود، شاید تولید نهایی Project One در نمیه دوم سال جاری میلادی اتفاق بیافتد و نمایشگاه خودرو فرانکفورت نیز میزبان رونمایی رسمی از آن باشد. پیش از این نیز گفته شده بود که گروه AMG برای بزرگداشت 50امین سالگرد فعالیت خود اقدام به تولید این خودرو کرده و اینکه فقط قرار است 200 تا 300 دستگاه از آن تولید و با قیمت 2.5 میلیون دلار به فروش برسد.

aston-martin-red-bull-racing-am-rb-001

درکنار اطلاعاتی همچون عملکرد باورنکردنی، وزن بسیار پایین و طراحی ظاهری منحصر به‌فرد، مورد دیگری که برای این خودرو عنوان شده، قرارگیری آن درکنار ابرخودروی استون مارتین AM-RB 001، بعنوان یک رقیب جدی است. درحال حاضر فقط دو تیزر تبلیغاتی از این محصول شگفت انگیز مرسدس – AMG منتشر شده و اطلاعات بیشتری دردست نیست. اما سوال مهمی که ذهن خیلی‌ها را درگیر کرده، انتخاب عنوان Project One برای این ابرخودرو است و اینکه آیا مرسدس قصد دارد روند تولید این دسته از خودروها را ادامه دهد و محصول بعدی را Project Two نامگذاری کند؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا