مکمل بنزین
برگزیده‌هابرترین‌ها

10 خودروی پرسرعت دنیا را بشناسید!

خودروهای پرسرعت براساس مجموعه‌ای از معیارهای مشخص رده‌بندی می‌شوند و در نهایت فقط یک خودرو عنوان پرسرعت‌ترین خودروی جهان را از آن خود می‌کند. کسب این عنوان در کتاب رکوردهای گینس مستلزم گذراندن فرآیندهای رسمی برای تائید این برتری است.

10 خودرویی که در این مقاله آورده‌ایم، فقط در سطح خودروهای خیابانی رده بندی شده اند؛ یعنی خودروهایی که قابلیت استفاده در جاده‌های شهری و برون‌شهری را دارند و خریداری و راندن آنها به طور قانونی برای عموم آزاد است.

برای خواندن لیست 10 خودروی پرسرعت دنیا با چرخان همراه باشید.

 

1-بوگاتی شیرون Bugatti Chiron

چرخان

وقتی حرف حداکثر سرعت پیش می‌آید هیچ‌کس تجربه بیشتری از بوگاتی ندارد. مدل شیرون دنباله‌روی مدل محبوب و شاهکار ویرون خواهد بود و آمده است که کاری که سریع‌ترین خودروی دنیا شروع کرده را ادامه دهد.

این خودرو که پیشرانه‌اش 1500 اسب بخار تولید می‌کند تمام نیروی خود را از طریق سیستم چهار چرخ متحرک به زمین زیر پایش منتقل می‌کند.

 

2- هنسی ونوم جی.تیHennessey Venom GT

چرخان

 

کمپانی هنسی واقع در ایالت تگزاس آمریکا از قطعات ساخت کمپانی‌های دیگر برای ساخت و تولید ونوم جی.تی بهره گرفته است. همان‌طور که گفته شد ثبت رکورد در کتاب رکوردهای گینس مستلزم تولید حداقل ۳۰ دستگاه از یک مدل مشخص است. این در حالی است که این کمپانی هنوز به این مرز تولید دست نیافته و قصد دارد فقط ۲۹ نسخه از آن را تولید و عرضه کند. از این رو، به نظر نمی رسد ونوم جی.تی که قرار است در تعداد محدود بر پایه بدنه لوتوس اگزیج (Lotus Exige) و با موتور 7 لیتری Z06 کوروت (Corvette) مجهز به 2 توربوشارژ ساخته و عرضه شود موفق به ثبت رکورد در کتاب رکوردهای گینس شود. هنسی ونوم جی.تی در 26 بهمن 1391 به طور غیررسمی رکورد بوگاتی ویرون سوپراسپرت را شکست.

 

3- کوئنیگسگ آگرا آر Koenigsegg Agera R

چرخان

کوئنیگسگ‌ آگرا‌ اس متعلق به کمپانی خودروسازی سوئدی است. به نظر می‌رسد آگرا اس در جدول پرسرعت‌ترین خودروهای جهان از سی‌سی‌آر جلوتر باشد. کمپانی کوئنیگسگ حداکثر سرعت آگرا اس را 439.4 گزارش کرده است. این مدل مجهز به موتور 5 لیتری 8 سیلندر V شکل دوتوربوشارژ است. به لحاظ امکانات موتور آگرا اس در مقایسه با سایر رقیبان ضعیف‌تر است، اما وزن سبک آن را نمی‌توان نادیده گرفت. کمپانی کوئنیگسگ در فاصله میان سال های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۱، 4 بار موفق به ثبت رکورد در کتاب رکوردهای گینس شد. مدل آگرا آر این کمپانی رکورد بوگاتی ویرون سوپر اسپرت را در سال ۲۰۱۱ شکست، اما در فهرست مهم ترین ماشین‌های پرسرعت جهان قرار نگرفت. آگرا اس ظرف مدت کوتاهی از شتاب صفر به شتاب ۳۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد و قادر است فقط در عرض 21.19 ثانیه بار دیگر به شتاب صفر برگردد. کوئینگسگ آگرا آر پرسرعت ترین ماشین جهان نیست، اما صاحبان آن به طور حتم از شتاب گیری و قابلیت ترمز آن لذت خواهند برد.

 

4- بوگاتی ویرون سوپر اسپرت Bugatti Veyron Super Sport

چرخان

بوگاتی ویرون به لطف مدل جدید شرکتش(بوگاتی شیرون) بعد از سال‌ها پرچم‌داری در صدر جدول پرسرعت‌ترین خودروهای دنیا، در سال 2015به رده چهارم سقوط کرد.

 

5-اس اس سی آلتیمت آئرو SSC Ultimate Aero

چرخان

آلتیمت آئرو که برای مدتی صدرنشین جدول پرسرعت ترین خودروهای جهان بود، متعلق به کمپانی اس اس سی واقع در واشنگتن در آمریکای شمالی است که پیشتر با عنوان شلبی سوپرکارز (ShelbySupercars ) شناخته می‌شد. آلتیمت آئرو که در سال ۲۰۰۷ به عنوان یکی از پرسرعت‌ترین خودروهای جهان معرفی شد، مجهز به موتور 8 سیلندر V شکل است و بیشینه سرعت آن 413.6 کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

 

6 –سالین اس سون دو توربو شارژSaleen S7 Twin-Turbo

چرخان

کمپانی سالین در کورونا واقع در کالیفرنیا قرار دارد. اولین نسخه سالین اس سون در سال ۲۰۰۳ رونمایی شد. این نسخه مجهز به موتور قدرتمند 7 لیتری 8 سیلندر V شکل بود که چند سال بعد یک جفت توربوشارژ گرت (Garrett) نیز به آن اضافه شد. سالین ایده نصب توربوشارژ را از خانواده بوگاتی به‌ویژه بوگاتی ویرون الهام گرفته بود و همین نسخه برداری از پرسرعت ترین خودروهای جهان سالین اس سون را به یک غول تندرو با قدرت ۷۵۰ اسب بخار تبدیل کرد.

 

7-کوئنیگسِگ سی سی آرKoenigsegg CCR

چرخان

کمپانی سوئدی کوئنیگسِگ 2 مدل ماشین با نام‌ها و مشخصات مشابه تولید و عرضه کرده است: سی سی آر (CCR) و سی سی ایکس (CCX) کوئنیگسگ سی سی آر با سرعت 403.5 کیلومتر در ساعت زمانی در ردیف اول جدول پرسرعت‌ترین خودروهای جهان قرار داشت. وبگاه کمپانی کوئنیگسگ در آن زمان اعلام کرد که سی سی آر موفق به ثبت رکورد گینس شده است. این کمپانی تا آن زمان فقط ۱۴ دستگاه از سی سی آر را تولید و عرضه کرده بود.

این در حالی است که اکنون ثبت چنین رکوردی در کتاب رکوردهای گینس مستلزم تولید حداقل ۳۰ دستگاه از یک مدل مشخص است.

 

8- مک لارن اف وان – McLaren F1

چرخان

وقتی مک لارن اف وان رونمایی شد، بیشینه سرعت آن 371.8 کیلومتر در ساعت گزارش شد، اما اندکی بعد این عدد افزایش یافت. خودروسازی بریتانیایی مک لارن مدل کوپه اف وان را در سال ۱۹۹۲ رونمایی و 2 سال بعد اولین نسخه آماده فروش آن را به بازار عرضه کرد. گرچه خط تولید آن در سال ۱۹۹۸ متوقف شد، همچنان با گذشت بیش از ۲۰ سال از معرفی آن در ردیف پرسرعت ترین خودروهای جهان قرار دارد.

 

9-پاگانی هوآیرا Pagani Huayra 

چرخان
پاگانی هوآیرا مانند بسیاری دیگر از خودروهای رکورددار در ایتالیا ساخته شده است. کمپانی پاگانی از سال ۱۹۹۲ آغاز به کار کرد و در مدت کوتاهی مورد توجه علاقه‌مندان به خودروهای مسابقه‌ای قرار گرفت. این کمپانی علاوه بر طراحی و ساخت ماشین‌های باکیفیت و کم‌نظیر، به استفاده از فیبرکربن در محصولاتش شهرت دارد.

از دیگر مزیت های هوآیرا می توان به قدرت نمایی و سرعت بالای آن در خط مستقیم اشاره کرد. هوآیرا در فوریه سال ۲۰۱۳ موفق به ثبت رکورد در برنامه تلویزیونی تاپ گیر (Top Gear) شده است که با نام استارت از شبکه مستند صداوسیما پخش شد. پاگانی هوآیرا سریع ترین خودروی جهان در کتاب رکوردهای گینس نیست، با این حال مورد توجه علاقه مندان به سرعت قرار دارد.

 

10- زنوو اس تی وانZenvo ST1

چرخان

این خودرو که در ساخت آن فیبرکربن به کار رفته، مجهز به موتور 7 لیتری 8 سیلندر است و قدرتی معادل ۱۲۵۰ اسب بخار تولید می‌کند (قدرت بیشتر خودروهای معمولی شهری حدود 110 اسب بخار است). دیگر ویژگی منحصربه‌فرد زنوو قطعات گران قیمت آن است و این که برای هرگونه تعمیر اساسی خودرو باید به دانمارک فرستاده شود. از ۱۵خط تولید زنوو 3 خط تولید آن در ایالات متحده قرار دارد و قیمت پایه آن از 1.8 میلیون دلار آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا