مکمل بنزین
گوناگونخبر

هوندا دو پروتوتایپ سیویک معمولی و تایپ R را در نمایشگاه خودرو توکیو به نمایش درآورد!

نمایشگاه خودرو توکیو ژانویه هر سال برگزار می‌شود که در آن خودروسازان مختلف از سراسر جهان خودروهای بازبینی شده و تیونینگ را به نمایش می‌گذارند. امسال هم هوندا دو پروتوتایپ سیویک معمولی و تایپ R را به نمایش گذاشت. آوردن سیویک تایپ R باعث تعجب همگان شد زیرا به نمایش درآوردن این خودرو در توکیو به معنای ورود آن به بازار آسیای شرقی خواهد بود ولی هوندا به طور رسمی اعلام کرد که فروش خودروهای سیویک سدان و مدل هاچبک اروپایی و سیویک تایپ R از تابستان سال میلادی جاری شروع خواهد شد.

hondacivic

هوندا توانست با تولید سیویک و مخصوصا تایپ R سر و صدای زیادی به پا کند و مشتریان زیادی را به سوی خود جذب کرد و حالا با توجه به استقبال زیاد این خودروها در بازار اروپا و آمریکا می‌خواهد آن‌ها را در بازار آسیای شرقی نیز محک بزند. تولید هوندا سیویک از سال ۱۹۷۲ شروع شد و در طی این مدت نسل‌های مختلفی از این خودرو روانه بازار شد، در واقع مدل تولیدی سال ۲۰۱۶ هوندا سیویک نسل دهم این خودرو هست و مدل هوندا سیویک تایپ R از سال ۱۹۹۷ به دنیا معرفی شد که در سال گذشته میلادی نسل پنجم این خودرو با بال‌های فیبر کربنی و  آرم H  و نوارهای قرمز رنگ بدنه توانست در نمایشگاه خودرو پاریس ۲۰۱۶ سر و صدای زیادی به پا کند.

New Civic Type R Prototype breaks cover in Paris

هوندا پروتوتایپ سیویک تایپ R مجهز به موتور VTEC توربوشارژ ۲.۰ لیتری را به بازار آسیا روانه خواهد کرد. تایپ R و هاچبک معمولی در کارخانه شهر سویندون انگلیس تولید و از آنجا به تمامی بازارهای جهان شامل ژاپن و آمریکای شمالی صادر خواهند شد؛ به علاوه سدان هوندا سیویک در کارخانه سایتاما ژاپن ساخته خواهد شد. هوندا برچسب پروتوتایپ را روی سیویک تایپ R و ورژن‌های سدان و هاچبک سیویک معمولی در نمایشگاه خودرو توکیو زده که به نظر هیچ تفاوتی با مدل‌های اروپایی و آمریکای شمالی ندارند و هیچ‌ توضیحی درباره تفاوت این خودروها با مدل‌های قبلی نداده‌است. این کارخانه موفق ژاپنی چند مدل موتورسیکلت‌ و چندین خودرو مسابقه‌ای از فرمول یک، سوپر جی‌تی و موتو جی‌پی را نیز در توکیو به نمایش گذاشته‌است.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا