مکمل بنزین
گوناگونخبر

دونالد ترامپ صنعت خودرو کانادا را هم تهدید کرد!

دونالد ترامپ این بار به صنعت خودرو کانادا هم رحم نکرد؛ بنا به گزارش Globe and Mail، سخنگوی رئیس جمهور منتخب آمریکا (شان اسپایسر) اعلام کرد هنگامی که یک کمپانی خط تولیدش را از خاک آمریکا به مکزیک یا کانادا و یا هر کشور دیگری منتقل کند باعث ضرر به کارگران آمریکایی و خانواده‌هایشان می‌شود در نتیجه برای جبران این عمل با هزینه‌های مالیاتی سنگینی روبرو خواهد شد و این موضوع برای بار اول هست که در سخنرانی‌های دولت جدید آمریکا اسم کشور کانادا آورده‌ شده‌است.44-FCA-Brampton-Assembly-Plant-620x413در سال ۲۰۱۶ جنرال موتورز خط تولید خودروهای شورولت ایمپالا و اکینوکس، کادیلاک XTS و جی‌ام‌سی Terrain را از آمریکا به جنوب اونتاریو کانادا انتقال داد که بعد از مدتی خط تولید ایمپالا و Terrain در کانادا متوقف شدند. دو کارخانه معروف آمریکایی فورد و فیات کرایسلر هم کارخانه‌هایی را در کانادا دارند. هر ساله فورد خودروهای Flex و Edge را در کنار لینکن MKX و MKT در شهر اوکاویل اونتاریو تولید می‌کند؛ از سوی دیگر فیات کرایسلر سه خط تولید برای خودروهای Challenger، Charger و 300 را در برامپتون اونتاریو احداث کرده و چندین مدل دیگر از خودروهایش را در کانادا تولید و مونتاژ می‌کند و به آمریکا صادر می‌کند. تویوتا و هوندا هم کارخانه‌هایی برای تولید محصولاتشان از قبیل هوندا سیویک، هوندا CR-V و تویوتا کرولا را در ایالت اونتاریو کانادا ساخته‌اند.hi-manufacturing852-cp01542

در این بیانیه اعلام شده حتی اگر قطعاتی از خودرو هم در کشور ثالثی تهیه شود و بخواهد وارد خاک آمریکا شود مالیات به آن تعلق خواهد گرفت. سال گذشته میلادی ۵ کارخانه بزرگ جنرال موتورز، فورد، فیات کرایسلر، هوندا و تویوتا حدود ۶۰ میلیارد دلار از محصولات کانادایی خود را به آمریکا صادر کردند. نکته جالب توجه اینجاست که رئیس صنعت خودروسازی کانادا یکی از حامیان دونالد ترامپ بوده‌است، ولی بعد از انتشار این خبر وی اعلام کرد دونالد ترامپ در حال حاضر به همه جا نارنجک پرتاپ می‌کند و همه آن‌ها تا به حال به هدف خورده، اما بهتر است وی به جای کانادا روی کشورهای لاتین و مکزیک مانور بیشتری دهد.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا