مکمل بنزین
برگزیده‌هابررسی

مصاحبه اختصاصی با محصول جدید مدیران خودرو: MVM X22

0001
چندی پیش بود که مدیران خودرو، از محصول جدید چری X22 (تیگو 2)؛ با شعار حس جوانی رونمایی کرد. این کراس جذاب چینی علاوه بر کشورمان در برزیل، روسیه و شیلی تولید خواهد شد. به همین دلیل وقت را غنیمت شمردیم تا در حین مراسم رونمایی یک مصاحبه اختصاصی با این کراس دوست داشتنی داشته باشیم!

002

لطفا خودتان را به خوانندگان عزیز چرخان معرفی نمایید؟
نام من تیگو 2 است که در کشور شما به X22 معرفی شدم و خیلی خوشحال هستم در کشور زیبای ایران که دارای مردمانی با فرهنگ غنی و با تمدن کهن است، حاضر بوده و بنده حاصل هم فکری مهندسان اروپایی و متخصصان چینی هستم.

من هم به نوبه خودم از طرف مردم ایران حضورتان در کشورمان را تبریک می‌گویم؛ اما از تعارف بگذریم از شایعاتی که درباره شباهت‌های شما با خواهرتان mvm 315 وجود دارد، توضیح دهید؟
وجود کمی شباهت بین من و خواهرم طبیعی است، اما باید بگویم بین من و وی، تفاوت از زمین تا ماه است! شاسی و بدنه من از نو طراحی شده، وقتی به دماغه خودرو بنگرید، شاهد زبان طراحی جدید چری خواهید بود، وجود فاصله محوری بیشتر و ارتفاع بلندتر از سطح زمین نیز از دیگر تفاوت‌های من است.

قیمتی که توسط مدیران خودرو برای خرید شما اعلام شده، در حدود 57 میلیون تومان برای نسخه دستی و 66 میلیون برای نسخه اتومات است، به نظر شما آیا این قیمت منطقی است؟
زمانی که من در نمایشگاه‌های چین معرفی شدم، هدفم جذب بازار پر رونق کراس‌ها بود، قیمت من در چین بسیار ارزان و منطقی است و صادقانه بگویم، قبل از ورود به کشور شما، خودم را مانند هزاران خودروی کپی شده بازار چین می‌دانستم و توقعی از خودم نداشتم اما تازه به اهمیت و ارزشم پی بردم که در نزد مردم شما قیمتم با یک حودروی ژاپنی برابر است!

0156

آیا خودتان را خودرویی با کیفیت می‌دانید؟

در مورد کیفیت که به مرور زمان مشخص می‌شود، ولی با اینکه طراحیم شبیه به شاسی بلند است اما توقع سواری در جاده های ناهموار با شیب تند و مسیرهای صعب العبور را از من نداشته باشید؛ بنده بیشتر به درد مسیرهای شهری، هموار با شیب ملایم می‌خورم.

00052

بعضی منتقدان از سواری نسبتا خشک و ضعیف بودن قوای پیشرانه و کیفیت بد کابین گلایه کرده‌اند، آیا این صحبت‌ها صحت دارد؟

بالاخره هر تازه واردی منتقدانی دارد، اما حقیقت این است که من در کشوری طراحی شده‌ام که اولین اولویت مردم برای خرید خودرو؛ کم مصرف بودن، داشتن آپشن‌های فراوان و قیمت ارزان است.
موتور من 1.5 لیتری با حداکثر 105 اسب بخار است و میانگین مصرف هم با توجه به شرایط بنزین و آب و هوای شما حدود 6 تا 8 لیتر (بستگی به نوع گیربکس) خواهد بود. کیفیت کابین بنده تا حدی با آریزو 5 برابری می‌کند ولی من مجهز به نمایشگر لمسی هستم که بسیاری از رقیبانم از آن بی بهره‌اند.

000000111

ودر آخر چه رقیبانی را در بازار برای خودتان می بینید؟
از مهمترین رقیبان من؛ می‌توان به چانگان سایپا، ساندرو استپ وی و لیفان X50 اشاره کرد، ولی به دلیل قیمت رقابتی H30 کراس، شرایط برای من سخت شده است. امیدوارم مردم کشور شما از من حمایت کنند و شاهد حضور پررنگم در خیابان‌های تهران و سایر شهرهای ایران باشم.

به گروه تلگرامی ام وی ام X22 ملحق شوید

محمد علی زارع

کارشناس ارشدمخابرات ،عاشق خودرو و فناوری اطلاعات IT

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا