مکمل بنزین
گوناگونخبر

خودنمایی فورد موستانگ 2018 فیس‌لیفت با یکسری امکانات حذف و اضافه شده!

یکی از تولیدات کلیدی و استراتژیک کمپانی فورد، مدل محبوب موستانگ است. این خودرو بواسطه عقبه تاریخی بسیار درخشان و همینطور سبک طراحی جذاب در کلاس خودروهای عضلانی، طرفداران بسیار زیادی را به خود جذب کرده است. تا به امروز 6 نسل از فورد موستانگ معرفی شده که از عرضه آخرین نسل، حدودا دو سال و نیم می‌گذرد. نسل ششم موستانگ به عقیده بسیاری از کارشناسان، یکی از موفقترین مدل‌های ارائه شده توسط فورد در چند سال اخیر بوده و حالا این خودروی جذاب قرار است با کمی تغییرات ظاهری و فنی وارد خیابان‌ها شود.

2018-MST_26

ارتقاء صورت گرفته در نسخه فیس‌لیفت موستانگ 2018، از لحاظ ظاهری مواردی همچون چراغ‌های جلو با فرم جدید و چینش متفاوت اجزاء داخلی، سپر جلو با طراحی تغییر یافته، جلوپنجره بزرگ و عریض‌تر، انتقال آرم معروف اسب به مرکز جلوپنجره و کاپوت جدید که حدودا 20 میلی‌متر پاینتر آمده، را به ارمغان آورده است. به همین ترتیب در قسمت عقب خودرو نیز تغییراتی را شاهد هستیم که از مهمترین آنها می‌توان به چراغ‌های عقب با سیستم روشنایی C شکل، دیفیوز اسپرت‌تر در رنگ مشکی، و باله عقب جدید که فقط در نسخه GT استفاده شده، اشاره کرد.

2018-MST_13

اما از لحاظ فنی شاید مهمترین تغییری که در نسخه جدید فورد موستانگ اتفاق افتاده، حذف پیشرانه معروف 3.7 لیتری 6 سیلندر این خودرو باشد. درواقع فورد تصمیم گرفته تا به جای آن فقط از دو پیشرانه، یکی 6 سیلندر اکوبوست با حجم 2.3 لیتر و دیگری هشت سیلندر با حجم 5.0 لیتری استفاده کند. همانطورکه از مدت‌ها قبل خبرهایی در مورد سیستم انتقال قدرت نسل جدید این خودرو منتشر شده بود، بالاخره با معرفی مدل 2018 فورد موستانگ، استفاده از جعبه دنده بسیار پیشرفته از نوع 10 سرعته را همراه این دو پیشرانه شاهد هستیم.

علاوه‌بر این، جعبه دنده دستی که فقط با پیشرانه هشت سیلندر عرضه می‌شود، نیز با بهبودهای چشمگیری همراه شده و با سیستم دوکلاچه و فلایویل از نوع DMF، عملکرد بهتری را نسبت به قبل به نمایش می‌گذارد. البته با تمام این تغییرات، عملکرد جعبه دنده 10 سرعته از لحاظ کاهش زمان تعویض دنده‌ها و همینطور تاثیر بسیار مثبت در مصرف سوخت، نسبت به مدل دستی چشمگیرتر است. اما در نسخه پایه این خودرو که از جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک استفاده شده، تغییر عملکردی خاصی نسبت به قبل دیده نمی‌شود.

2018-MST_02

از طرفی گفته شده که پیشرانه 8 سیلندر استفاده شده در موستانگ جدید به لطف برخی تغییرات همچون ارتقاء سیستم تزریق سوخت مستقیم، خروجی و قدرت بالاتری را نسبت به قبل تولید می‌کند که البته هنوز اعداد و ارقامی به‌طور رسمی از این ادعا منتشر نشده است. پیشرانه اکوبوست 2.3 لیتری هم از تغییرات بی‌نصیب نمانده و حالا می‌تواند گشتاور بیشتری را تولید کند. یکی از بخش‌های جذاب و هیجان‌انگیز که در نسخه 8 سیلندر موستانگ تعبیه شده، استفاده از یک سیستم بسیار پیشرفته تنظیم صدای اگزوز است که مطمئنا برای علاقه‌مندان رانندگی اسپرت بسیار ایده‌آل به‌نظر می‌رسد.

2018-MST_27

از لحاظ ایمنی هم موارد جدیدی به موستانگ جدید اضافه شده که از آنها می‌توان به سیستم تشخیص برخورد با عابر پیاده، هشدار موانع راه‌دور، سیستم کمکی رانندگی بین خطوط، هشدار تغییر مسیر و سنجش هوشیاری راننده اشاره داشت. سیستم بهبود یافته جذب ضربه به لطف کمک فنرهای ارتقاء یافته و سیستم تعلیق پیشرفته‌تر و همینطور اضافه شدن قابلیت MagneRide برای اولین بار در این خودرو، که امکان تنظیم تطبیقی سیستم تعلیق و کمک فنرها را در اختیار می‌گذارد، بخش دیگری از بهبودهای فنی محسوب ‌شوند.

 اگر از تغییرات ظاهری و فنی این نسخه فیس‌لیفت شده عبور کنیم، به فضای داخل کابین می‌رسیم. اگرچه در چیدمان کلی آن نمی‌توان تغییر خاصی را مشاهده کرد اما صفحه کیلومتر شمار جدید، به خوبی نظر طرفداران را به خود جلب می‌کند. فورد تصمیم گرفته تا در مدل 2018 موستانگ و بعنوان یک آپشن انتخابی، از صفحه کیلومتر 12 اینچی دیجیتال به جای مدل سنتی آنالوگ استفاده کند. راننده در این حالت می‌تواند از بین سه حالت نمایشی عادی، اسپرت و جاده، یکی را به دلخواه انتخاب کند. استفاده از مواد با جنس مرغوبتر در داشبورد، بخش‌های چرم دوخته شده و تزئینات آلومینیومی در قسمت‌های مختلف، از دیگر تغییرات مشاهده شده در این قسمت است. موستانگ 2018 فیس‌لیفت شده قرار است از پاییز سال جاری میلادی برای فروش عرضه شود.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا