مکمل بنزین
گوناگونخبر

تصاویری از شاسی بلند هایما S5 نسخه جوانان!

زمانی که حرف از خودرویی در نسخه جوانان به میان می‌آید، ما ایرانی‌ها، مخصوصا جوانان قدیم، به یاد پیکان جوانان می‌افتیم. خودرویی که با هدف جذب جوانان و با مشخصات فنی ارتقاء یافته وارد بازار شد تا هیجان دوران جوانی را برای علاقه‌مندان دوچندان کند. اخیرا تصاویری از شاسی بلند چینی هایما در فضای مجازی منتشر شده که متعلق به نسخه جوانان S5 است. در واقع این مدل S5 Young نام دارد و طبق گفته شرکت سازنده، برای قشر جوان توسعه یافته است. این خودروی جدید همان مدل هایما S3 است که سال گذشته میلادی خبرها و تصاویری از آن منتشر شده بود.

هایما در اواخر توسعه این خودرو تصمیم گرفت که نام آن را تغییر دهد و این موضوع را هم صادقانه به خبرنگاران اعلام کرد. بنابراین درحال حاضر هایما در خط تولید خود هم S5 را دارد و هم نسخه جوانان آن‌ را تولید خواهد کرد. این دو خودروی شاسی بلند از جهات بسیاری باهم متفاوت هستند. درواقع S5 در کلاس بالاتری از لحاظ امکانات و ابعاد در مقایسه با نسخه Young قرار دارد که این مورد را به خوبی از نامگذاری قبلی آن، یعنی S3 می‌توان فهمید.

haima-s5-young-1a-660x378

برای اینکه از لحاظ ابعادی مقایسه بهتری بین این دو مدل داشته باشید، بدنیست بدانید نسخه معمولی دارای طول 4358 میلی‌متر، عرض 1823 میلی‌متر، ارتفاع 1630 میلی‌متر و فاصله بین دومحور 2630 میلی‌متری است. از طرفی نسخه جوانان به همان ترتیب دارای ارتفاع 4195 میلی‌متر، عرض 1765 میلی‌متر، ارتفاع 1625 میلی‌متر و فاصله دومحور 2560 میلی‌متری است. درحال حاضر هایما S5 با پیشرانه‌های چهار سیلندر 1.6 عادی با قدرت 122 اسب بخار و 1.5 لیتری توربودار با قدرت 163 اسب بخاری، در بازار خودروی چین قیمتی دربازه 80 تا 117 هزار یوآن (11 تا 17 هزار دلار) دارد. جعبه دنده CVT هم برای این خودرو عرضه شده که فقط در مدل توربودار نصب می‌شود.

haima-s5-young-2-660x462

اما نسخه جوانان S5 که فقط به پیشرانه 1.6 لیتری با قدرت 122 اسب بخاری مجهز شده، دربازار چین بسته به امکانات و جعبه دنده معمولی 5 سرعته یا اتوماتیک، با قیمتی بین 70 تا 90 هزار یوآن (10 تا 13 هزار دلار) به فروش خواهد رسید. این خودروی جدید از لحاظ ظاهری در وضعیت خوبی قرار دارد و به اصطلاح جوان پسند است. طراحی ستون انتهایی بواسطه امتداد نوار مشکی رنگی که از بالای درب‌ها کشیده شده و تا چراغ عقب آمده، جذابیت خوبی را به خودرو بخشیده است. اندازه چراغ‌ها به تناسب ابعاد خودرو، کمی کوچک طراحی شده اما خط اصلی روی بدنه، که از چراغ عقب تا چراغ جلو امتداد یافته، در نوع خودش جالب است.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. خوش تیپ و خوش استیل ..از لحاظ ظاهر….ولی از کارایی قلب این خودرو بی خبریم ..احتمالا صنعت خودرو چین واسه مطرح شدن هرچه بیشتر در سطح جهانی …محکم کاری لازم برای سیستم موتور و گیربوکس هم کرده…به تازه گی در فروشها شون ۱۵۰هزار گرانتی یا ۵سال …این یعنی اطمینان…..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا