مکمل بنزین
گوناگونخبر

بزرگترین و متفاوت‌ترین حراج محصولات کلاسیک پورشه را از دست ندهید!

خودروهای کلاسیک همیشه جایگاه ویژه‌ای برای علاقه‌مندان به خودرو داشته‌اند. بسیاری از طرفدارن این نوع از وسایل نقلیه، مخصوصا افرادیکه به جمع‌آوری کلسیون مشغول هستند، زمانیکه از یک حراجی و یا نمایشگاهی بزرگ که قرار است در آن محصولاتی خاص و منحصر به‌فرد از خودروسارانی مطرح در معرض نمایش قرار گیرند، مطلع می‌شوند، سریعا برای حضور در آن برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام می‌دهند. به تازگی انتشار خبرهایی از منطقه زوفن هاسن، در شهر اشتوتگارت آلمان، که یکی از کارخانه‌های اصلی پورشه و همینطور موزه محصولات کلاسیک و خاص این شرکت در آنجا واقع شده، باعث شده تا شگفتی بسیاری از خودرو دوستان و عاشقان محصولات کلاسیک برانگیخته شود.

PA17_r150_001

در این خبرها مشخص شده که پورشه قصد دارد طی ماه‌های آینده میلادی یکی از بزرگترین و با کیفیت‌ترین حراجی‌های تاریخ محصولات کلاسیک پورشه را برگزار کند که شاید بین دیگر بزرگان آلمانی و همینطور خودروسازان مطرح دنیا، نمونه مشابه آن کم نظیر باشد. این برنامه قرار است به کمک سه خانه بزرگ و معروف حراجی دنیا اجرا شود و در آن تعداد زیادی از بهترین‌های پورشه که هرکدام برای خود یک کلکسیون کلاسیک گران‌بها و ارزشمند هستند، به حراج گذاشته شوند. از لحاظ تعداد خودرو،‌ خانه حراجی RM Sotheby، بیشترین سهم را در این بین به خودش اختصاص داده و قرار است با 42 دستگاه مدل جذاب و متنوع طرفداران را حسابی سورپرایز کند. شاید اشاره به تک‌تک این خودروها بسیار زمان‌بر باشد اما سعی شده تا در این مطلب از لابه‌لای آنها بهترین‌ها را به شما معرفی کنیم.

PA17_r158_001

در حراجی RM Sotheby دو دستگاه پورشه 996 مدل 2004 میلادی که به تولیدات افسانه‌ای سری GT تعلق دارند،‌ یکی مدل GT3 RS سفید و قرمز و دیگری مدل GT2 Clubsport نقره‌ای مشکی، حضور دارند که احتمالا با قیمت پیشنهادی بیش از 200 هزار یورو به حراج گذاشته شوند. در کنار این‌ها، ‌یک پورشه 964 Turbo S 3.6 که یکی از 17 نمونه تولیدی در دنیا است نیز به چشم می‌خورد که گفته شده با قیمت پایه 600 هزار یورویی پا به حراجی خواهد گذاشت. اما شاید بتوان لقب قهرمان قهرمانان را در بین خودروهای این خانه حراجی به مدل 959 Sport، که یکی از 29 نمونه موجود در دنیا است، اختصاص داد. این خودرو احتمالا قیمت پیشنهادی بین 1.2 تا 1.5 میلیون یورو خواهد داشت. از دیگر مدل‌های جذاب حاضر نیز می‌توان به پورشه 356 Speedster سال 1955 میلادی، پورشه 911 توربو با دماغه فلت سال 1986 میلادی و مدل 911 Carrera S نسخه مسابقه‌ای مارتینی اشاره کرد.

PA17_r153_001

حراجی بعدی به خانه Auctions America تعلق دارد که با 25 مدل متنوع قرار است خودنمایی کند. گل سرسبد این حراجی احتمالا مدل 356 Speedster که به هنرپیشه معروف هالیوود، نیکولاس کیج تعلق دارد، باشد. در مرحله بعدی نیز می‌توان به مدل افسانه‌ای پورشه RSK Tribute سال 1958 میلادی اشاره کرد که توسط هنرپیشه معروف سینمای هالیوود، یعنی بروس ویلیس در فیلم سینمایی “مرگ درخور اوست” مورد استفاده قرار گرفته بود. بدنیست مدل خاصی از پورشه 911 با عنوان Targa که سال ساخت آن به 1968  میلادی باز می‌گردد هم جزء موارد اعلامی باشد.

FL17_r0011_01

و اما در حراجی سوم که توسط خانه حراجی Gooding & Company برگزار خواهد شد، به جای تمرکز برروی تعداد بالای خودرو، بیشتر به کیفیت و خاص بودن بها داده شده است. از مهمترین موارد اعلام شده در لیست این حراجی، می‌توان به نمونه‌های جذابی همچون پورشه 911 GT1 Straßenversion مدل 1998 میلادی (یکی از 20 مدل موجود در دنیا)، نسخه کاهش وزن داده شده 964 Turbo S ساخت 1993 میلادی (با قیمت تقریبی 1.3 میلیون یورو)  و دو مدل ویژه از سری تولیدات پورشه 997، یکی GT2 RS و دیگری GT3 RS 4.0 با قیمت پیشنهادی بالای 650 هزار یورو برای هرکدام، اشاره کرد. این سه حراجی قرار است بین ماه فوریه تا مارس سال جاری میلادی برگزار شوند و به نظر بسیاری از کارشناسان و افراد کلکسیونر، بهترین فرصت برای خریداری خودروهای بسیار خاص پورشه است که شاید مشابه این فرصت، به این زودی ها بوجود نیاید.

1998_Porsche_911_GT1_Strassenversion-12-copy

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا