مکمل بنزین
یادداشتگوناگونبرگزیده‌ها

رانا پلاس، محصول آینده ایران خودرو را بشناسید!

اصلا تعجب نکنید، قرار نیست اتفاق خاصی بیفتد!

خب ایران خودرو در یک ماه اخیر نشان داد که هیچ چیز از طراحان و مهندسین مطرح جهانی در حوزه خودرو کم ندارد و به همین دلیل اصلا خوب نیست که محصولاتش به مدت چند دهه دست نخورده باقی مانده و همانند یک چالش مانکن جذاب ثابت بمانند، به همین دلیل با ظهور خودروی عضلانی و سوپر اسپرت دنا پلاس نشان داد که اگر تصمیم بگیرد خلاقیتی به خرج دهد، هیچ طراح و تولید کننده‌ای نمی‌تواند به پای آن‌ها برسد!

کمی آن‌طرف‌تر البته برای اولین بار در جهان، خودروی پژو 207 صندوق‌دار که پیش از این با نام پژو +206 در دنیا تولید می‌گشت، مجدد رونمایی شد! حال اینکه چه طور محصولی که نزدیک به 10 سال پیش در جهان تولید شده و به فروش رفته است مجددا برای اولین بار طراحی و تولید شده است، بماند برای بعد! البته می‌توانید به این مطلب هم نگاهی بی اندازید.

نگاهی به پژو 207 صندوق دار، اول در ایران آخر در جهان 

سه گانه فوق العاده خودروسازان کشورمان با رونمایی از تندر پلاس تکمیل شد و در حرکتی ناگهانی پس از این رویداد، کارگردانان مطرح دنیا که علاقه‌ای به ساخت سه گانه و یا چندگانه داشتند، همگی با هم و با روش محبوب دلفین‌ها، به ساحل دریا رفتند و خودکشی کردند!

اما روی صحبت ما این بار با این محصولات نیست؛ گفتیم تا قبل از اینکه طراحان ایران خودرو دست به کار شوند، کمی زودتر اقدام کرده و برای آن‌ها محصولی تولید کنیم با نام رانا پلاس! رانا را که می‌شناسید؟! نمی‌دانم چندمین خودروی ملی ایران خودرو است که شباهت‌های بسیار کمی با پژو 206 اس‌دی دارد. البته این شباهت‌ها بسیار کم است و اگر فقط طراحی خودرو خوانده باشید آن‌هم تا مقطع دکتری، می‌توانید آن را تشخیص دهید! در غیر این صورت قطعا این مهم برای شما امکان پذیر نخواهد بود.

 

رانای سال یا رانا پلاس را ببینید:

رانای سال یا رانا پلاس؟ فیس لیفت جدید ایران خودرو در راه بازار

 

این محصول که بر روی پلتفرم پژو 206 اس‌دی طراحی و تولید شده است، البته واقعا خودروی بدی نیست، شخصا این محصول را شتر گاو پلنگ می‌دانم، ولی خب در این بازار بی سر و سامان و البته انحصاری خودرو مجبوریم بگوییم که این خودرو، ای، بدک نیست!

2009_Iran_Khodro_Runna_005_7933

اما چرا ایران خودرو پس از چند سال از تولید این محصول، کمی برای به‌روز رسانی آن قدم بر نمی‌دارد؟! با حساب و کتابی که کردم، دیدم چون برای دنا پلاس 50 میلیارد و البته پژو 207 صندوق‌دار 55 میلیارد تومان هزینه شده است، پس رانا پلاس حداقل نیاز به 60 الی 65 میلیارد بودجه دارد که برای این غول خودروسازی واقعا مبلغ ناچیزی خواهد بود! نهایتش در یکی از محصولاتش یک مدل قالپاق را جا به جا کرده و نزدیک به یک میلیون از مشتری طلب می‌کند.

اما بگذارید رانا پلاس را پیش از رونمایی اصلی برای شما شرح دهیم. به قولی یک رندر اولیه را برای شما ترسیم کنیم تا با یکی از محصولات جدید بزرگ‌ترین خودروساز خاورمیانه آشنا شوید!

ایران خودرو در طراحی رانا پلاس انقلاب عظیمی را ایجاد کرده و برای اولین بار، یک ردیف LED بسیار شیک به چراغ‌های جلو افزوده است (البته یادمان نمی‌رود که این LEDها در اولین تصاویر منتشر شده از رانا بر روی ماشین وجود داشت اما کمی بعد، ناگهان طراحان ایران خودرو برای اینکه پول برق ماشین کمتر بیاید، آن‌ها را برداشتند!).

Runna-light

از اتاق فرمان اطلاع می‌دهند که یک سری دی لایت U شکل هم به صورت خم شده بر روی سپرهای فوق محکم این محصول نصب خواهد شد که به دلیل عجله فراوان در مراسم رونمایی یادمان رفته نصب کنیم!

البته چراغ‌های عقب این محصول به اندازه کافی زیبا هستند، اما خب چون این طراحان حس کردند که لیاقت مردم چیزی بیشتر از این زیبایی‌هاست، کمی آن را دست کاری کرده و چند LED کوچک همان دور و اطراف با این چسب‌های 123 چسبانده‌اند!

تصویر لو رفته از منزل طراح چراغ رانا

runna-back-light

پیش از اینکه به قسمت‌های دیگر برسیم باید شما را سورپرایز کنیم؛ آیا شما دلتان سانروف نمی‌خواهد؟ یک آپشن بسیار جذاب و زیبا که این روزها بر روی هیچ خودرویی نبوده و تمامی خودروسازان مطرح دنیا اعم از آئودی، بنز، پورشه و… نیز برای به کار بردن آن میلیاردها دلار هزینه می‌کنند؛ اما این بار ایران خودرو بازهم به یاری شما آمده و با بریدن سقف خودرو، برای‌تان یک سانروف بسیار نقلی و زیبا که یک کله آدمیزاد هم از آن به زور خارج می‌شود، نصب نموده است!

تصویری از آینده ای نه چندان دور هنگام نصب سانروف روی رانا پلاس

sunroof

البته در داستان‌های کهن آمده که آن‌ها قصد داشتند از مدل‌های پاناروما هم استفاده کنند که خب به دلیل اینکه نور زیادی وارد ماشین می‌شده و چشمان‌تان را آزار می‌داده، از این کار خود پشیمان شدندی و به صحراهای نوادا پناه بردندی!

panorama

اما وارد خودرو می‌شویم تا ببینیم درون رانا پلاس چه خبر است! بله درست حدس زدید، یک مانیتور فوق با کیفیت با وضوح VGA درون کنسول وسط قرار گرفته که بتوانید با آن فیلم دیده و از GPS لذت ببرید. البته پیش از این نمایندگی‌های آپکو این محصول را به صورت آپشنال و با قیمت بسیار ناچیز 1.5 میلیون تومانی به مشتریان علاقه‌مند عرضه می‌کردند، اما خب دیدند که چه کاری است؟ این را به صورت پیش‌فرض روی ماشین گذاشته و 3 میلیون بر روی قیمت خودرو می‌کشیم!

multimedia

البته، این طراحان عزیز و دلسوز، این بار قاب دور خروجی‌های کولر و روی دستگیره‌های در را نیز از رنگ نقره‌ای روشن به رنگ نقره‌ای تیره تغییر داده تا مشتری مداری را به حد اعلا برسانند! زمانی که می‌خواستیم از خودرو خارج شویم، موضوعی به شدت حواس ما را به خود پرت کرد؛ بله، در کمال ناباوری دیدیم که این خودرو مجهز به کف‌پوش‌های سه بعدی نیز شده است! یا للعجب! مگر می‌شود؟ این همه امکانات یک جا! با هم؟! من و این همه خوشبختی محال است، محال است!

البته این را هم بگوییم که رانا پلاس برای ارج نهادن به سلیقه مشتری بدون روکش صندلی عرضه می‌شود تا خریدار بتواند با میل خود هزینه کرده و آن را انتخاب کند! فقط لطف کند و این هزینه را در واحد آپشن همین شرکت پرداخت نموده تا محصولی متناسب با خودرو به وی عرضه گردد!

گفتیم تا اینجا آمدیم، بگذارید نگاهی هم به موتور این محصول ویژه بیاندازیم؛ کاپوت را با همان دستگیره معروف قرن پیش آزاد کرده و بالا زدیم. صحنه‌ای دیدیم که بازهم اشک شوق در چشمانمان حلقه زد! یار دیرین و همیشگی ایران خودرو را بازهم دیدیم. اصلا این‌قدر دلمان برای این موتور محبوب TU5 تنگ شده بود که اگر موتور دیگری در اینجا قرار داشت، قطعا با مهندسین و طراحان این غول خودروسازی خاورمیانه یقه به یقه می‌شدیم.

تصویری رویایی و دیده نشده از موتور TU5

engine

البته مهندسین عزیز، مشکلات قبلی این موتور را برطرف کرده و با استفاده از قطعات بهینه شده تولید داخل، سعی در بهبود آن داشته‌اند. قدرت این موتور نسبت به قبل افزایش داشته و می‌تواند تا 1 اسب بخار قدرت و 0.5 نیوتن بر متر گشتاور بیشتر نیز تولید کند!

شایعات حاکی از آن است که ایران خودرو ECU این خودرو را نیز به شرکت داخلی ای‌سی‌یو سازان گستر غرب تهران سپرده تا محصولی تمام ایرانی (و با کمی همکاری دوستان چینی) درون کاپوت قرار دهند.

البته از ظاهر این خودرو باید به این هم اشاره کنیم که احتمالا ایران خودرو با مراجعه به انبار خود، دو جفت رینگ پژو پارس اضافه آمده از تولیدات هفته پیش را نیز بر روی آن قرار خواهد داد.

ring

تا یادم نرفته این موضوع را هم بگویم که ایران خودرو در راستای زیبا سازی هرچه بیشتر این خودرو، چند خط موازی و متقاطع را هم روی بدنه و کاپوت اضافه خواهد کرد تا محصولش ظاهری فشن و اسپرت پیدا کند!

در این مورد واقعا تصویری پیدا نکردیم!

هرچه به مغز خودم فشار آوردم تا ببینم رانا پلاس جدید ایران خودرو چه امکانات دیگری خواهد داشت، متأسفانه به نتیجه‌ای نرسیدم! البته شاید سوئیچ این خودرو هم عوض شده و چیزی شبیه به سوئیچ زانتیای دهه 1990 فرانسه شود! استفاده از کمی کروم ارزان قیمت بر روی فرمان هم می‌تواند در دستور کار قرار بگیرد!

نظر شما چیست؟! آیا پیشنهادی دارید؟! چه قیمتی را برای این محصول نوین و خاص پیش‌بینی می‌کنید؟

 

به گروه تلگرامی رانا ملحق شوید!

Telegram-Group-Rana

محمد سعید بهمنی

فارغ التحصیل روابط بین الملل؛ عاشق ماشین با افتخار در خدمتم: ایمیل: Email: Saeid.bahmani@gmail.com اینستاگرام https://instagram.com/saeid.bahmaniii

نوشته های مشابه

‫88 دیدگاه ها

  1. مزخرف ننویس.از یه کشور جهان سومی چه توقعی داری؟ تو خودت برای مملکت چه کردی؟ که از ایرانخودرو توقع داری؟

    1. دوست عزیز، مطلبی که خوندید، در عین حال که طنز تلخه، یک واقعیت ساده است! کشور جهان سومی؟! تا این تفکر هست، همینه!
      هرکس در جای خودش باید کمک کنه، من در جایگاه یه خبرنگار، نقدم رو به زبان طنز به مسئولین گفتم؛ امیدوارم شما هم در جایگاه خودت بتونی برای مملکتت کاری کنی!

    2. ینی چون جهان سومی هستیم نباید انتظار و توقع داشته باشیم . ایول!!

    3. مگه ترکیه جهان سومی نیست ، الان داره بالای ۷۰ در صد ماشنهای تولید داخلش رو صادر می کنه

      1. اطلاعات غلط نده، در ترکیه مثلا رنو خودش شعبه زده و محصولات رو صادر می کنه و فقط کارگرهاش ترک هستند. مثل اپل که در چین کارخونه داره.ترکیه از خودشخودروسازی مستقل حتی در حد ایرانخودرو و سایپا هم نداره.

    4. مزخرفو تو نوشتی که با کلی گویی و چرندیات بی ربط سعی در پاک کردن صورت مسله رو داری حتما کاری که تو واسه ملت میکنی اینه حقوق مفت داری از یه جایی میگیری که بچرخی تو سایتا و شبکه های اجتماعی و ایجاد تشویش اذهان عمومی بکنی …
      بغل دست ما ترکیه نه نفت داره نه گاز نه مغزهای نابغه ایرانی رو … ولی ملتش با پول یه پراید خودرو روز دنیا که خودش تولید وصادر به اروپا میکنه رو سوار میشه …

      1. اتفاقا چون مغز نابغه زیاد داره با وجود نداشتن نفت و گاز ماشیناش داره به اروپا صادر میشه.ما اگه مغز نابغه هم داشته باشیم فرقمون با ترکیه اینه که از نظر مسعولین ایده های نوابغ ما به درد عمشون میخوره!!!!!

    5. مردک … همین عراق و افغانستان جهان سوم نیستن تویوتا سوار میشن به قیمت واقعی.

    6. هر کس تو هر کاری که داره بهترینشو انجام بده کمک به آینده ممکته.حتما نباید کار خاصی انجام داد.

    7. همين جهان سومي كه ميگي تمام اپشن هاي ماشين هاي خارجي رو بر ميداره ي سال بعد با مدل فول ١٥ ميليون بالاتر ميفروشه اينا دست جهان اول رو هم از پشت بستن كجاي كاريد؟ اينا بخوان بهترين رو ميسازن . چون ماشين فول با جنس فوق العاده سود كمتري داره بخاطر همين اينكارو نميكنن

    8. مطالب جالب حقیقت است سی سال هست خودر سازی هیچ خودر ی نگذاشتیمی رقبات کنند امان از بدبختی

  2. ای سی یو گستران سازان غرب تهران رو خوندم ترکیدم :))))))))))

    عالی بود

    1. یه طنز تلخ بود دوست عزیز، البته اگر با نگاه واقع گرایانه به موضوع نگاه کنید،

  3. محمد سعید بهمنی عزیز، واقعا خسته نباشی خیلی خوب بود

    1. لطف شماست دوست عزیز، ممنون از وقتی که گذاشتید

  4. نوید جان اگر تهویه اتوماتیک روش بزارن که دیگه بهش رانا نمیگن! قطعا اگر همچین کاری بکنن خودروشون رو با یه اسم جدید و به عنوان یک افتخار دیگه معرفی خواهند کرد
    و حسن جان این طنز نبود این یک دورنمایی از حادثه ای واقعی است که مورد مشابهش رو در مورد دنا پلاس با افتخار مشاهده کردیم

  5. بسیار دقیق و نکتع سنجانه نوشته شده بود
    خداییش من نمیدونم چطور مسؤلین ایران خودرو از معرفی محصولات جدیدشون شرم نمیکنن
    من همیشه گفتم بهترین کاربرد تولیدات ایان خودرو و سایپا استفاده به عنوان سرگرمی هوش کودکانه. حتما دیدید که دوتا تصویر رو کنار هم میزارن و میگن این دو تصوی ۵ اختلاف با هم دارن اگر میتونید اونها رو پیدا کنید! البته پیدا کردن تفاوتهای تولیدات این دو غول خودرو سازی بسیار سخت و طاقت فرسا بوده و برای گروی سنی ق به بالا میتونه مناسب باشه

  6. بسیار عالی باید خجالت بکشند نه اینکه پول ملت رو بالا بکشند

  7. سلام. عالی بود
    قصد بی ادبی ندارم، ولی واقعا این خودروسازان وطنی، بچه پرو هستن! طراحی ۲۰۷ اس دی با ۵۵ میلیارد! محصولی که از امسال تولیدش در برزیل و چین متوقف خواهد شد!
    ظاهر ۲۰۶ با حدود دو تا سه میلیون هزینه در بازار، به ۲۰۷ تبدیل می شود.

  8. جانا سخن از دل ما می گویی. بالاخره یکی پیدا شد که نقدی بر این محصولات بی کیفیت وطنی (شما بخوانید مونتاژی دهه های گذشته) ارایه کند. بهتر است خودروسازان نگاهی به خودروهای چینی بیاندازند که فقط یک دهه به صورت جدی وارد عرصه ی خودرو سازی شده اند. تا مافیای خودرو و دست های ناپاک پشت پرده است وضعیت صنعت خودروی ما بهتراز این نشده و مردم نجیب ایران مجبورند در فضای سیاه انحصار خودرو از این محصولات بی کیفیت و بسیارگران استفاده کنند.

  9. ممنون از شما آقای بهمنی
    لطفا کامنت این مثلا روشن فکر نماهایی ک حرف مفت میزنن رو تایید نکنید

    1. در غیر این صورت محکوم میشیم به پول گرفتن از خودروسازان رقیب که کامنت اونارو منتشر نکنیم!
      مرسی از وقتی که گذاشتید.

  10. با سلام. بنده یکی از هزاران کارگران خط تولید در شرکت ایرانخودرو هستم. قابل عرض هست که همچین خودرویی اطلا در خط تولید قرار نگرفته و فقط در مرکز تحقیقات ایرانخودرو ساخته شده و قرار نیست تولید شه. ضمنا عکس موتور این خودرو متعلق به TU5 نیست بلکه موتور توربو ۱.۴ لیتری از خانواده موتورهای EF7 هست که احتمالا روی رانا و پژو۲۰۶ قرار خواهد گرفت.

    1. سلام جناب ببخشین توو ی سایتی زده بودن ک سانروف داره رانا پلاس ایا واقعیتع؟

  11. من ماندم این سران دروغگو میگن ما ماهواره میسازیم، موشک قاره پیما میسازیم، تانک توپ می سازیم، ولی تو طراحی یک ماشین سواری ماندم،نمیدانم دم خروس باور کنیم یا قسم حضرت عباس

  12. واقعا متاسفم واسه بعضیا جهان سومی هم زیاده واسه بعضیا!! اصلا منظور نویسنده بیچاره رو فهمیدین که گیر دادین به اینکه طنزش درد نخورد یا بی مزه بود؟؟؟؟؟؟؟
    ایران گاری میتونه ماشین بسازه در حد بنز ولی وقتی میبینه مردم همین آشغالارو از روی هوا میخرن چ دلیلی داره بیاد اینهمه خرج کنه ک یه ماشین مد روز و شیک و با امکانات بالا بسازه؟؟

  13. منم میخوام بخرم بإموتورتیو فأیونمی دونک خوب هست یا نه

  14. حالا ببین بازم برای همین و دنا پلاس و ۲۰۷ صندوق دار هم اگ صف نکشیدن ملت

    البته حقشه واقعا هرکی از این آشغالا بخره و براش بعدا مشکل پیدا شه
    من که هرکی رو میبینم که اشین صفراز این فرغون سازا میخره و همش در تعمیرگاه و نمایندگیه میگم حقشه
    از ماست که بر ماست
    یه مدت نخرین که بفهمن دگ ظلم کافیه

  15. مسوولین خودروسازی ایران رو باید با طناب دار زد و کارخونه هارم با بمب اتم منفجر کرد. لعنت به غیرت و شرف نداشتشون از بالا به پایین!

  16. نکته بسیار مهم درباره چین این هست که درهای این کشور دوطرفه بازهست
    الان اکثر تولیدکننده های مطرح دنیا خودرو هاشون رو توی چین میسازن ـ از اون طرف خودرویچینی میتونه ثادر بشه یا خارجی وارد بشه
    اما ایران بر عکس درها دوطرفه بسته س و تنها چند خودرو را اقا زاده ها وارد میکنند
    ایران با نیروی کار ارزان ـ ماهی ۲۵۰دلار حقوق کارگران ایرانی بجای هفت هزاردلار کارگر امریکایی ـ میتونست قطب تولید و صادرات وخودروی اسیا باشه ـ اما لعنت به درهای دو طرفه بسته

  17. باسلام
    یه خبر دبش دارم برای همه عزیزان ب
    به زودی محصول جدید ملی رونمایی میشه فقط میتونم اسمش را بگم ///درنا///dorna///

  18. واقعا عالی بود و لطفا ادامه بدید.من نمیدونم این خودروسازای کشورمون چه زمانی میخوان از کلاه گذاشتن سر مردم دست بردارن.چین الگوی خوبیه.لطفا دیگه کسی از خودروی چینی ایراد نگیره انصافا هرروز دارن پیشرفت میکنن و خودروهایی تولید میکنن که در سطح خودروهای جهانیه و شک نکنید تا ده سال آینده بازار دنیارو دستش میگیره.بعد اینا هنوزم درحال ساختن پراید هستن و پژو.

  19. با سلام دوستان ما که زوج کارمندیم همینم به زور تونستیم بخریم ماشین خوبیم هست البته کیه که دوست نداشته باشه مزدا ۶سواربشه ولی اکثر مردم ما پول خرید ندارن

  20. اونایی که همش انتقاد میکنن خودشون تو کارشون چه گلی به سر این مملکت زدن تو ایران ده درصد کار میکنند نود درصد انتقاد
    هوندا فورد و… اینا آدم بودن مثل من شما اونقدر همت پشتکار داشتن اما ما چی همش مسخره کردیم چند نفر کع پیدا میشن یه کاری میکنن مسخرشون میکنیم

    1. شما یه کم به خودتون زحمت بدین و سرچ کنین ببینینین چنتا مخترع استثنایی حداقل در صنعت خودرو توسط خودروسازها تحت شدیدترین تحریمها قرار گرفت..بعد اظهار نظر بفرمایید

    2. چندتا نابغه مکانیکو طراحی صنعتی میخای معرفی کنم طرح هایی با فوق العاده صرف اقتصادی و با کیفیت ارائه کردن اما مسئولین از در اتاقشونم راهشون ندادن تو؟؟!

  21. سلام
    یک بار هم شده یک نفر بیاد کیفیت خودرو را بالا ببر بطوریکه مدیران همان شرکت بخاطر کیفیت از همان خودرو استفاده کنند چه اشکالی داره . ولی متاسفانه تا حالا من که ندیده ام فقط ما یاد گرفته ایم انتقاد فحش و هرچه که نباید را بگیم و مردم را سرکیسه کنیم

  22. ممنون.خیلی خوب بود.نمونه ی تصویری اینگونه ی طنز ها هم در برنامه ی معروف تخته گاز بیان می شد. مخصوصا با کمپانی پژو .
    شما هم تا جایی که می تونی ادامه بده برادر.خدا قوت

  23. احساس غرور و شعف خاصی در من ایجاد شد. واقعا گیج شدیم که بین این همه خودروی ملی زیبا و ارزون کدوم را انتخاب کنیم

  24. واقعا متن عالی بود ولی باید بنویسید فرقون ساز وطنی نه خودروساز کلمه درست فرقون سازه جدا که محصولات ایران خر دوون و سایپای قاتل با فرقون هیچ تفاوتی نداره اسمش هم لکه دار میکنن

  25. سلام به مهندس عزیز که اینچنین موشکافانه این خودروی فوق مدرن و جهانی رو بررسی کرده اند.در عین واقعیت خیلی تلخ بود.بازم ممنون

  26. دمت گرم آقای نویسنده که رک و صریح حقایق رو مینویسی زنده باشی

  27. عالی بود تحلیلتون. بلاخره یکی پیدا شد که واقعیت محصولات ایران خودرو رو به چالش بکشه و این ماشین بی هویت رو به درستی به تصویر بکشه. البته بماند که پلتفرم و شاسی و همه چیز این ماشین ۲۰۶ هست و فقط چند تا led تو چراغ عقب و یه درپوش خنده دار برای موتور اضافه شده. واقعا جا داره که به این همه مهندسی دست مریزاد گفت !!!!

  28. به به چه نویسنده قدری و قلم اغشته ب طنز و بیانات بینظیر حتما جرمی کلارکسون از تو نابغه دعوت میکنه واسه همکاری تا ماشین های با رده بالایی رو تجزیه و تحلیل کنین .واقعا ک مزخرف نوشتی مثه یه بچه میتونستی ساده بنویسی اپشناش کمه و…..چقد بیمزه و چرت

    1. ممنون بابت نظرتون.

      البته خودرویی که اصلا ماهیت خارجی نداره و کلا روی زمین نیست رو نمیشه نوشت آپشناش کمه برادر عزیز !!!!! این یک طنز تلخه!

      برخی از دوستان بدون اینکه مطلب رو بخونن نقد میکنن، که این نشان میده کار سازماندهی شدس! خدا قوت برادر.

  29. علاقه عجیبی به سوار شدن و لذت بردن از خودروهای آلمانی و امریکایی در وجود شما مشهده میکنم پسر جان خوب آقا زاده بزرگوار خودت اهل کجایی اهل ایران خوب چه کار میکنی تلاش شما برای اعتلای نام کشورتان چیست شنیدم هنرتان خوردن و تا ظهر خوابیدن و رید ببخشید بتزی با موبایل و صد هزار توقعات رنگارنگه خوب از کجا عمو جان از کجا ?

  30. آقا بحث بیخوده. هیچکی اینجا با کشورش مشکل نداره. اما بایستی کیفیت و خیلی بهتر کنن. تا اینکه هی با نام های مختلف بازی کنن. همون موتوره. در شکل های مختلف.

  31. جناب بهمنی عزیز طنزتون زیبا بود اما اگه بجای مبالغه در بعضی قسمت ها همینقدر واقع گرایانه و خلاصه تر به دلایل این وضعیت هم اشاره می کردید بهتر هم می شد. دوست عزیز وقتی خودروسازهامون به دلایلی که همه ما می دونیم مجبور میشن برای ادامه تولید و حفظ حیات شون فقط از خودروسازها و قطعه سازهای چینی خرید کنند و با تزریق پول این مملکت به چین فرصت تقویت و پیشرفت صنعت خودروسازی و قطعه سازی بی نظیری برای اون کشور ایجاد کنند و من و شما هم کوکورانه بجای پرداختن به حقایق تلخ تر و با پر رنگ کردن همین واقعیت های تلخ که فقط معلول همون حقایق شرم آور و وطن فروشانه هستند، خواسته یا ناخواسته به این تراژدی دامن می زنیم!!! پیشنهاد می کنم وظایف مون رو دوباره مرور کنیم و ببینیم واقعا” داریم تیشه به ریشه آیندگان کیا می زنیم؟!؟!

  32. البته تا جایی که من میدونم رانا قرار نبود بوجود بیاد. خیر باشد میخواستند اون رو صادر کنند که پژو از این کار خودداری کرد،مهندسان نخبه ایران خودرو مجبور به این عمل جراحیه بزرگ شدن که اون هم باصرف هزینه زیاد و با تغییر مدیریت چند سالی طول کشید تا نتیجه این ابر خودرو شد که میبینید

  33. به خدا اگه این ماشینای ۲۰.۳۰ سال پیش اروپا رو باکیفیت قبل می ساختن هنوز راضی بودیم ۲۰۶ کیفیت درحد صفر کشورهای عربی بهترین ماشینای دنیا رو سوار میشن بعد ما آشغالترین ماشینای دنیا رو با بالاترین قیمت سوار میشیم

  34. عالی بود و واقعی ولی به نظرت با این جملها از رو میرن?

  35. آقا عالی بود.
    ولی اینم بدونید که همین آدمایی که به نظرشون همچین ماشینی مزخرف میاد،به محض تولید شدن همچین ماشینی برای خرید صف میکشند.

    1. مشکل بزرگ خود مردم هستند درصد زیادی از همین افرادی که اینجا اعتراض میکنند همانهایی هستند که تا بحث وام ۲۵ میلیونی خودرو پیش اومد کمپین رو شکستند و رفتند خودرو صفر خریدند. چرا باور ندارید که ما مشکل فرهنگی داریم و تا وقتی که دولا هستیم هر کسی به راحتی میتونه بپره بالا، طفلکی خیلی ها که نمی دونند دولا هستند و کسانی سوارشون شدند

  36. الان جنسیس جی ۹۰ رقیب بنز اس کلاسه و ما هنوز داریم فیس لیفت ۴۰۵ و پراید تولید میکنیم
    وامصیبتا…

  37. یکی از آپشانهای خیلی مهم این محصول (((بوق))) است که یادت رفت بگی مهندس

  38. “بسم الله الرّحمن الرّحیم”
    طنز بی‌مزه‌ای بود. انتظار نقد جدی‌ای داشتم که به‌دردم بخوره نه مزه‌پرونی‌های فکاهی نشریات زرد. از شما بعید بود.
    من ۶ ماهه رانا دارم. طراحی بدنه خیلی زیباتر و شکیل‌تر از ۲۰۶ فرانسویه. شتاب، خوش‌دستی و راحتی‌ش حرف نداره.
    بزرگ‌ترین ایراد تولیدات داخلی قیمت بالا و انحصار است.
    بجای مسخره‌بازی‌های کودکانه به اصل مطلب بپرداز.
    متشکرم.

    1. دوست عزیز!‌
      شما تعریفی از طنر دارید پیش خودتون؟!
      حالا چون شما رانا داری و ازش راضی هست, این مطلب بد بود؟!

      مطالب در مورد رانا در سایت بسیار هستش، کمی سرچ کنید پیدا می فرمایید

  39. داداچ ایول داری خبر نداری.ما حقمونه از اینا سوار شیم فرغونم از سرمون زیادیه چون خودمون می خوتییم.

  40. شما واقعا باید اون دنیا روی پل صراط جواب پس بدی. ما میدونیم که شما از بنز و ب ام دبلیو پول گرفتی تا این محصول رو خراب کنی که به فروش نره. بی انصافی تا چه حد!!! توهین به شیکترین، امن ترین، مقرون به صرفه ترین، بهترین خدمات پس از فروش و خلاقانه ترین طرح های جهان رو نمی پذیریم.این محصول فقط یک خودروی ملی نیست، یک عالمه دزد، عذرخواهی می کنم یک عالمه مهندس نخبه تو طراحیش نقش داشتند. آقا تمام کن این حرف ها رو

  41. من به تاريخ نشر مقاله توجه نكردم…عرض شود رانا سال وجود داره؛سال 97 به بازار مياد وطبق مطالب امده در متن اصلي شايد سوپرايز هم بشين(البته نسبت به رانا توليد فعلي) ! صبر كنيد و ببينين ؛ جدي عرض كردم؛خودم رانا 96 دارم؛ارزش خريد اين خودرو با توجه به قيمتش و شرايط بازار ايران (قابل توجه!باتوجه به شرايط بازار حاكمه؛ رانت و تعرفه ها و خدمات پس از فروش و …..) در كلاس خودش ارزنده هست؛هندلينگ معقول استهلاك پايين (بشرط راندن زير red line و انجام سرويس ها سر تايم)؛فرارواني قطعات و مكانيك موتور؛سيستم برق تقريبا بروز؛ترمز هاي قابل اعتماد؛جالبه بدونين بدنه خودرو رانا از خانواده سمند و 206 و … مقاوم تره؛بدبخت فقط اپشن نداره (اونم بخاطر طراحي پروژه به عنوان خودرو مثلا اقتصاديه)موقع خوندن مسخره هم نكنين كه فلان ماشيم سيستم ماندگاري بين خطوط داره پس رانا چيه!؟با توجه به قيمت و سگمنت خودرو عرض كردم؛بعدشم خلايق هرچه لايق؛ازماست كه برماست!

  42. سلام
    مقاله مثلا طنز شما رو خوندم. ضعف هاي زيادي داريد. من جمله ايراد گرفتن از موتور TU5 پيشنهاد ميكنم كمي تحقيقات خود را در مورد موارد فني بالا ببريد. خيلي از ضعف هاي خودرو 206 در رانا بر طرف شده مثل قدرت ترمز جلو مثل نداشتن زبانه قفل در و خيلي موارد ديگه موتور مشترك محصولات فرانسوي TU5 كه با گيربكس AL4 ديده مي شه روي تعداد زيادي خودرو نصب مي شوند مثال اون 301 پژو اين روش استفاده از يك موتور خوب يا گيربكس خوب روي چندين محصول روش خيلي خودرو ساز هاي دنيا هست مثل كره و فرانسه و حتي آلمان مثال اون موتور مشترك تيوولي و سراتو 1600 و ولستر و اكسنت و يا گيربكس ازارا گرنجور كه با 25 خودرو پر تيراژ مشتركه يكيشون هايما اس 7 توربو يكي اپتيما نسل قبل سراتو وارداتي و و و هاي ديگه اين روش ها يك جور روش هاي اقتصادي هستند و درتمام دنيا خريداران خود را دارد و فقط مختص ايران نيست لذا شما نمي تونيد با مسخره بگيد همون موتور قبلي رو رو ماشين ديدم يك جا هم گفتين با همون دستگيره قبلي كاپوت رو بالا زدم ولي نتونستين عكسي از بدنه جديد ارائه كنين ضمنا شك ندارم شما راناي پلاس رو نديديد چون حتما در مورد فرمان جديد اون حتي يك اشاره كوچيك ميكرديد ضمنا من منظورم از موتور خوب اين نبود كه TU5 خوبه و يا بدون ايراده يا گيربكس نيرو محركه نصب شده روي اون خوبه منظورم استفاده اقتصادي اين خودرو بود كه خوبه
    دوست عزيز نويسنده خودرو 2008 سانروف نداره و شما به مسخره ميگيد قرار بوده سقف رانا شيشه ميشده نشده سانروف گذاشتن؟ اينكه چه مواردي در سقف استفاده بشه مثل سانروف يا مونروف يا هزار اسم جذاب ديگه بسته به طراحي ماشين داره كه مطمئن هستم شما طراحي خودرو بلد نيستين حتي مطمئنم الا ن در مورد لامبورگيني مورسيالگوميتونين يك مطلب 60 صفه اي بنويسيد ولي شمع ماشين خودتون رو نميتونين خودتون عوض كنين
    خلاصه مسخره كردن گناه بزرگيه
    من كارمند ايران خودرو نيستم كارمند داشنگاه هستم
    پيشاپيش از تمام دوستاني كه به غلط املايي يا نظرات من حمله ميكنند متشكرم چون از تمامي سخنان شما درس هايي هر چند كوچك خواهم گرفت

    1. دوست عزیز دانشگاهی !!!!

      قبل از قضاوت به تاریخ مطلب نگاه میکردید نیاز نبود این همه داستان تعریف کنید !

      موفق باشی عزیزم

  43. مطمعنا اونای که ناراحت شدن از این کارشناسی یا خودشون حقوق بگیر ومدیر این خودرو سازانند یا در کمال تعجب از خیانت وکم کاری که در طول چند دهه گذشته بر سر صنعت خودرو اومده خبر ندارند

  44. مردم ایران دچار سندروم استکاتلندی شدن. در حالی که داره توسط ایران خودرو و جاهای دیگه بهشون ظلم میشه، فکر می کنند حقشونو این ظلم ها و براش دلیل میارن

  45. بس است گفتنی ها را همه گفتند و میگویند آما همین منقدین وقتی اعلام فروش همگانی شود شرکت های خودرویی چنان هندوانه زیربغل خریداران میگذارند که باوام و قرض ظرف ۴۸ ساعت انبارهای کارخانه ها را خالی میکنند درصورتی که می دانند نه کیفیت خود رو خوب است و نه سوخت مصرفی تولید داخل وارداتی آن

  46. شما برید ببینید با قیمتی که تو ایران برای پراید میدیم تو دنیا چه ماشینهایی میتونیم سوار بشیم.
    مقصر اصلی خود ما هستیم که از خودروهای مزخرف داخلی همایت میکنیم و تا ما هستیم این خودرو سازهای مفت خور هم هستن.
    وقتی مافیایی به نام ایرانخودرو وجود داره ما تا آخر عمر رنگ ماشینهای ارزون قیمت خارجی رو نمیبینیم و باید همین ماشینهای مزخرفو سوار بشیم.

  47. هایم فندبحوزبنودزبخندطیشسخنکرب ددهدتدتاادایمد عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی

  48. درود بر همه ،، داداش همچین میگی کشور جهان سوم مثل اینکه از اتیوپی صحبت میکنیم ، چند سال پیش یادت رفت تبریز لامبورگینی ساخت ،، یادت رفت پسربچه ده سال تو تلویزیون صحبت میکرد دعوتنامه از تسلا و شرکت ولوو داشت ، چی میگی بابا ،این چوب جهان سومی بنداز کنار ،،ایران کشوری پر از نخبه هستش ، با دنیا سرمایه ،، الکی از ایرانخودرو دفاع پشمکی نکن ،، چطور قیمت هر دقیقه با یک تعویض چراغ خطر زیاد می‌کنه کشور جهان سومی نیستیم ،،،،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا