مکمل بنزین
گوناگونخبر

این شاهکار جدید دوج احتمالا فقط 757 اسب بخار قدرت داشته باشد!

مدتی است که کمپانی دوج با انتشار تصاویر و تیزرهای تبلیغاتی از یک نسخه جدید خودروهای تولیدی خود، حسابی خبر ساز شده است. این شرکت قرار است با ارائه نسخه قویتری از خودروی محبوب Challenger SRT با عنوان دمون (Demon)، طرفداران و علاقه‌مندان به خودروهای عضلانی را شگفت‌زده کند. بر اساس آنچه دوج به صورت رمزگونه و مخفیانه اعلام کرده، این خودروی شیطان از نسخه Hellcat دوج چلنجر، چه از لحاظ قدرت و چه از لحاظ سرعت و مانور در سطح بالاتری قرار می‌گیرد. تا به اینجا مشخص شده که نسخه دمون در مقایسه با هلکت، سبکتر بوده و در دو نسخه خیابانی و درگ توسط مشتریان قابل سفارش است. البته تا به امروز دوج هیچ اطلاعاتی درمورد قدرت خروجی این نسخه جدید ارائه نکرده و باعث ایجاد کنجکاوی در بین هوادارانش شده به‌طوریکه آنها باید تا ماه آوریل، یعنی زمان رونمایی رسمی از آن منتظر بمانند.

Demon_3

اما به تازگی گروهی از علاقه‌مندان سعی کردند تا از مخفی‌کاری دوج در مورد ارائه اطلاعات درباره دمون، رمز گشایی کنند. چند روز قبل دوج تصاویر تبلیغاتی جدیدی از این محصول را در برخی رسانه‌های مطرح منتشر کرد که تصویر یکی از آیتم‌های به نمایش درآمده در آنها، باعث ایجاد گمانه‌زنی هایی شد. در این تصویر، به صورت واضح آرم پیچ شده دمون برروی جعبه اختصاصی این خودرو به نمایش درآمد که برروی آن برخی اعداد حک شده بودند. در این بخش شماره سریال این خودرو که به صورت “0757” نوشته شده، ظاهرا سرنخ اصلی برای پی بردن به اصل ماجرا را فراهم کرده است.

Demon_4

درواقع گفته می‌شود که این عدد می‌تواند همان توان اصلی دمون باشد؛ یعنی خروجی این خودرو چیزی درحدود 757 اسب بخار است. جالب است بدانید که دوج همواره در تبلیغات خود از عبارت “هیچ چیز تصادفی نیست، هر چیزی می‌تواند معنی داشته باشد” استفاده می‌کند. بنابراین بی‌جهت نیست که بسیاری سعی می‌کنند از تبلیغات به نمایش درآمده توسط دوج، یکسری اطلاعات مخفی و رمزگونه را استخراج کنند. به‌طور مثال دوج در تصاویر تبلیغاتی نسخه قبلی هلکت، تصویری از فرکانس رادیو که برروی 70.7 تنظیم شده بود را منتشر کرد که بعدا مشخص شد این عدد بیانگر قدرت 707 اسب بخاری این خودرو بود.

Demon_2

اگر این روند درباره نسخه جدید چلنجر SRT نیز به‌کار گرفته شده باشد، پس باید نسبت به عدد دیگری که بعنوان شماره شاسی (VIN) درج شده نیز حساسیت به خرج داد. این عدد که به صورت “001122” حک شده، احتمالا بیانگر گشتاور 1122 نیوتن برمتری باشد که دمون قرار است آن‌را به نمایش بگذارد. بسیاری اعتقاد دارند که دوج باید در این نسخه جدید یک تفاوت عملکردی قابل توجه را نسبت به مدل هلکت ایجاد می‌نمود؛ یعنی اختلاف 50 اسب بخاری بین این دو، نمی‌تواند جذابیت زیادی را به همراه داشته باشد. این درصورتی است که پیش از این گمانه زنی‌ها از اعدادی همچون 800 تا 900 اسب بخار برای قدرت چلنجر SRT دمون حکایت داشتند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا