مکمل بنزین
گوناگونخبر

تسلا مدل 3 تابستان سال آینده وارد کشور هند خواهد شد!

هند و تمام کشورهای دنیا منتظر ورود خودروهای برقی ارزان قیمت تسلا یعنی مدل 3 هستند. کارخانه خودروسازی تسلا اعلام کرده خودروهای مدل 3 را تا آخر سال میلادی جاری روانه بازار خواهد کرد. هفته گذشته ایلان ماسک «مدیرعامل تسلا» در جواب به یکی از طرفدارانش درباره زمان ورود این خودروها به هند در حساب کاربری توییترش جواب داد که به احتمال خیلی زیاد بین خرداد و شهریور ماه سال آینده باید منتظر ورود این خودرو باشند.

این خودرو در حجم بالا تولید خواهد شد و نسبت به دیگر مدل‌های تسلا قیمتی ارزان‌تر و مناسب، حدود ۳۵ هزار دلار روانه بازار جهانی خواهد شد. تسلا مدل 3 در بازار کشورهای نیوزیلند، برزیل، آفریقای جنوبی و کره جنوبی با پیش پرداخت ۱۰۰۰ دلار (حدوداً ۴ میلیون تومان) به فروش رفته است و به نظر می‌رسد تا آخر سال میلادی جاری وارد کشورهای مذکور شود.

به علاوه بعضی از تجار هندی هم نسبت به خرید این مدل ابراز علاقه کرده‌اند؛ موسس شرکت Paytm در هند سال گذشته بسیاری از خودروهای تسلا مدل 3 را پیش خرید کرده است. البته قیمت نهایی در بازار کشورهای مختلف بستگی به هزینه مالیات و گمرک محلی دارد. بنا به گزارش‌های رسیده تسلا و دولت هند درباره ساخت کارخانه خط تولید خودروهای تسلا در این کشور با هم گفتگو کرده‌اند. اگر این امر محقق شود؛ با توجه به نپرداختن گمرک و مالیات بسیار کم، قیمت خودروهای تسلا بسیار کاهش پیدا می‌کنند. با این وجود به نظر می‌رسد که تسلا تنها با ساخت مدل 3 با دولتمردان هندی موافقت کند.main22

جدای از مسائل مالی ورود خودروهای برقی با کیفیت تسلا به جاده‌ها و خیابان‌های شلوغ هند می‌تواند کمی از آلودگی هوای شهرهای بزرگ این کشور را کاهش دهد. یکی دیگر از چالش‌های بزرگ برای تسلا وارد کردن ایستگاه‌های شارژ به بازار کشورهای مذکور برای شارژ کردن خودروهای برقی است. سال گذشته ایلان ماسک طرح ساخت ایستگاه‌های شارژ برقی تسلا در هند را تایید کرده بود.

قیمت خودرو تسلا مدل 3 از طرف این کارخانه ۳۵ هزار دلار تعیین شده که اگر به پول رایج ایران تبدیل کنیم چیزی معادل ۱۲۰ میلیون تومان خواهد بود. نظر شما چیست؟ آیا مردم ما هم می‌توانند انتظار ورود یا ساخت خودروهای برقی با کیفیت را در کشور می‌توانند داشته باشند؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا