مکمل بنزین
گزارش

نگاهی به غرفه لوتوس در نمایشگاه خودروی تهران

نمایشگاه خودروی تهران بعد از سال‌ها، تقریبا شروع خوبی داشت و برندهای معتبر که در ایران حضور دارند، در این نمایشگاه فعالیت قابل قبولی را آغاز کردند. ایلیا موتور نماینده محصولات لوتوس در ایران نیز در این نمایشگاه، غرفه‌ای برپا کرده و محصولات خود را در شرایطی ویژه در معرض دید عموم قرار داده است.

البته عدم استقبال مردم از این برند در ایران نیز در غرفه نمایشگاه ادامه داشت و غرفه‌اش تقریبا کمترین بازدید را در بین شرکت‌های دیگر به خود اختصاص داده بود و یا حداقل در ساعاتی که ما حضور داشتیم، فقط تعداد کمی از بازدید کنندگان میل دیدن این خودروها و یا توقف طولانی را داشتند. در غرفه لوتوس امکان نزدیک شدن بیش از حد به خودروها وجود نداشت و این اصلا جالب نبود، چرا که کسانی که به این نمایشگاه‌ها می‌روند، برای آشنایی با خودروهایی آمدند که بیشتر در تصاویر آنها را دیده و می‌خواهند از نزدیک بخش‌های مختلف خودرو مانند داخل کابین را مشاهده و لمس کنند، ولی لوتوس این امکان را برای بازدیدکنندگان فراهم نکرده بود و از نزدیک شدن حاضرین به خودروها با روش‌های خاصی جلوگیری کرده بود!

IMG_۲۰۱۷۰۲۱۵_۱۲۱۸۳۰

جالب اینجاست که مسئولان غرفه این شرکت، تمایل زیادی به راهنمایی بازدیدکنندگان نداشتند و بیشتر با گوشی تلفن خود نشسته و مشغول بودند! از نقد این غرفه که بگذریم، به سراغ خودروهای لوتوس می‌رویم. از فاصله‌ای که ما خودروها را مشاهده کردیم، فقط یک اسباب‌بازی را دیدیم که اصلا شبیه به یک خودرو، حتی نوع جوان‌پسند هم نبود و ابعاد فوق‌العاده کوچک این خودروها واقعا چندان جلب توجه نمی‌کرد. البته اگر امکان بررسی خودرو از نزدیک را فراهم می‌کردند، شاید می‌توانستیم نقاط قوت این خودروهای مشهور را پیدا کنیم.

IMG_۲۰۱۷۰۲۱۵_۱۲۱۷۳۹ IMG_۲۰۱۷۰۲۱۵_۱۲۱۷۵۴ IMG_۲۰۱۷۰۲۱۵_۱۲۱۸۳۹

lotus-elize

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا