مکمل بنزین
گوناگونخبر

شاسی‌بلند سوپر هیبریدی BYD با نام تانگ 100 وارد بازار چین می‌شود!

کارخانه خودروسازی چینی BYD شاسی‌بلند سوپر هیبریدی با نام جدید تانگ 100 (Tang 100) را به زودی وارد بازار خودروی این کشور می‌کند. یکی از ویژگی‌های بارز این خودرو افزایش قدرت موتور برقی آن است که در مدل‌های قبلی نسخه تمام الکتریکی آن تا ۸۰ کیلومتر را با یک بار شارژ کامل می‌توانست بپیماید ولی شاسی‌بلند جدید تانگ 100 می‌تواند تا ۱۰۰ کیلومتر را با یک بار شارژ طی کند (همانطور که از اسمش پیداست).

یکی دیگر از تغییرات بارز این خودرو قرار دادن آرم‌های BYD در جلو، پشت، فرمان و چرخ‌ها است که باعث شده مقداری این نسخه مخصوص‌تر به‌ نظر برسد.

byd-tang-2

متاسفانه موتور این خودرو هیچ تغییری نسبت به مدل‌های قبلی نکرده ولی قدرت (اسب بخار) آن افزایش پیدا یافته است. شاسی‌بلند BYD تانگ 100 دارای سه موتور است که نیروی خروجی را بین تمام چرخ‌ها توزیع می‌کند.

دو موتور آن برقی است که راننده می‌تواند تنها با موتور تمام برقی آن یا با موتور هیبریدی-برقی‌اش رانندگی کند. موتور سوم از نوع توربوشارژ بنزینی با حجم ۲.۰ لیتر است. دو پیشرانه برقی یکی در جلو و دیگری در محور عقب کار گذاشته شده‌اند و جعبه دنده این خودرو ۶ سرعته DCT است.

byd-tang-3

قدرت خروجی هر یک از پیشرانه‌های برقی ۱۵۰ اسب بخار است و گشتاوری برابر ۲۵۰ نیوتن متر دارند؛ موتور بنزینی آن مجهز به قدرتی برابر با ۲۵۰ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۳۲۰ نیوتن متر است که رویهم‌رفته این شاسی‌بلند قدرتی برابر با ۵۰۵ اسب بخار و گشتاوری معادل ۸۲۰ نیوتن متر خواهد داشت.

تانگ 100 با این قدرت می‌تواند در ۴.۹ ثانیه سرعت خود را از ۰ به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. قیمت این خودرو در بازار چین حدود ۲۵۱۳۰۰ الی ۲۷۹۸۰۰ یوان (۳۶۶۰۰ الی ۴۰۷۵۰ دلار) برآورد شده است.

نظر شما درباره این خودرو چیست؟ آیا می‌توان انتظار دیدن این شاسی‌بلند را در بازار کشورمان داشت؟

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. اگه قیمت درست باشه بین ۳۶ هزار تا ۴۰ هزار یعنی ۱۳۳ تا ۱۵۲ میلیون با توجه به عوارض ۵ درصدی ورود خودروهای برقی قیمت نهایی آن نباید از ۱۴۰ تا مدل فول آن ۱۶۰ تومان بیشتر باشه حالا منتظر میشیم تا نظاره کنیم رعایت حقوق این مردم نجیب را

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا