مکمل بنزین
گوناگونخبر

شاسی‌بلند تیگو 3X تمام برقی؛ روی دیگری از چری!

کارخانه خودروسازی چری در سال ۱۹۹۷ میلادی در چین توسط دولتمردان کشور‌ پایه گذاری شد و در سال ۲۰۱۲ توانست جایگاه دهمین کارخانه خودروسازی بزرگ را در چین به خود اختصاص بدهد (با تولید ۵۹۰ هزار دستگاه خودرو). در حال حاضر این کمپانی به غیر از خانه در کشورهایی همچون مصر، اندونزی، ایران، مالزی، پاکستان، اروگوئه، روسیه، تایوان، تایلند، اوکراین، ونزوئلا و ویتنام خط‌های تولید احداث کرده است و توانسته قدرت خود را به رخ کشورهای در حال توسعه نشان بدهد. یکی از رویکردهای جدید این کارخانه تولید خودروهای تمام برقی برای بازار چین است.

همانطوری که می‌دانید دولت چین برنامه‌هایی برای کاهش آلودگی هوا از جمله تولید خودروهای برقی را در دست دارد و خودروسازانی که خودروهای سبز تولید کنند را حمایت می‌کند. از این رو کمپانی چری خودروی برقی دیگری با نام تیگو 3X تولید کرده است که رگه‌های آبی در چراغ‌های جلو و سپر جلو و عقب خودرو قرار داده است. رنگ آبی در اتومبیل‌های چینی نشانه‌ی خودروهای سبز است.chery-3x-2

این شاسی‌بلند برقی پلت‌فرم یکسانی با تیگو 3X دارد و تنها تفاوت آن با نسخه معمولی شاسی کمی‌ بلندتر شده و چرخ‌های بزرگتری برای آن تعبیه شده است. اگر نگاهی دقیق‌تر بیندازیم متوجه می‌شویم که چرخ‌های جلو نسبت به چرخ‌های عقب کمی نزدیک‌تر به بدنه قرار گرفته‌اند که باعث می‌شود آیرودینامیک خودرو بهتر شود و شتاب این خودرو بیشتر شود. این شاسی‌بلند برقی مجهز به موتور برقی با قدرت ۱۲۱ اسب بخار و گیربکس ۵ سرعته دستی یا ۴ سرعته اتوماتیک است. البته این خودروی برقی قدرت زیادی ندارد و به سختی می‌توان حداکثر سرعت خود را به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت رساند. هنوز از سوی این کمپانی قدرت پیمایش این شاسی‌بلند برقی مشخص نشده ولی حدس زده می‌شود که با یک بار شارژ کامل می‌تواند ۲۰۰ کیلومتر را بپیماید.chery-3x-3

در آخر باید بگوییم که این خودرو در بازار چین با قیمتی حدود ۸۸۰۰ الی ۱۲۶۰۰ دلار عرضه خواهد شد. با در نظر گرفتن هر دلار معادل ۴۰۰۰ تومان، قیمت این شاسی‌بلند ۳۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان الی ۵۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان می‌شود که به نظر قیمت منصفانه‌ای می‌آید. آیا می‌توان انتظار ورود این شاسی‌بلند را از مدیران خودرو داشت؟ نظر شما چیست؟ ما منتظر شنیدن نظرات شما هستیم.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا