مکمل بنزین
خبرداخلی

زمان توقف خط تولید پژو 405 و پراید مشخص شد!

چند روز پیش خبری در خبرگزاری مهر منتشر شد که اشاره به توقف تولید پژو ۴۰۵ و پراید داشت. رضا رضایی «رئیس انجمن قطعه سازان» اعلام کرده بود که احتمال توقف تولید پژو ۴۰۵ و پراید تا سال ۱۳۹۷ (تا دو سال دیگر) وجود دارد.

شاید بتوان گفت این خبر می‌تواند تکانی به صنعت خودروی ما بدهد. رضایی در نشست خبری گفته بود که قیمت محصولات مواد شیمیایی و پتروشیمی حدود ۳۰ درصد رشد داشته و بالا رفته است و از سوی دیگر مشتریانی همانند ایران خودرو و سایپا طلب قطعه سازان را ۴ الی ۶ ماهه یا حتی در مدت زمان بیشتری وصول می‌کنند.

202322_122

به علاوه رئیس انجمن قطعه سازان اعلام کرد که از سال ۱۳۹۷ خودروسازان باید ۸۳ استاندارد در تولید خودروهایشان را به کار ببندند که این امر باعث می‌شود بعضی از خودروها نتوانند استانداردهای لازم را بگیرند و احتمال از رده خارج شدنشان وجود خواهد داشت که این امر می‌تواند برای خودروهای پراید و پژو ۴۰۵ درست باشد.

وی خاطر نشان کرد که در بین مسئولان، صحبت‌هایی برای توقف خط تولید پراید و پژو ۴۰۵ مطرح شده است. خب سوال اصلی که پیش می‌آید یا چیزی که در ذهن من خواننده پیش می‌آید؟! چند درصد احتمال توقف خط تولید این دو خودرو وجود دارد؟! و بعد اگر کمی به عقب برویم و به تجربه‌هایمان نگاهی بیندازیم (توقف خط تولید پیکان)؛ به این نتیجه می‌رسیم که این خودروها را تا دو یا سه دهه آینده یا حتی بیشتر در کشورمان خواهیم دید!

abdolvahed mirzazadeh (23 of 33)-th3

امروزه قطعات پراید، پژو ۴۰۵ و پژو ۲۰۶ و حتی پیکان به راحتی در همه جای کشور پیدا می‌شود و بنابراین جمع شدن این قطعات و استفاده نکردن از آن‌ها سال‌های سال طول خواهد کشید. اما خبر خوبی که آورده شده بود، همکاری بیش از ۱۰۰ شرکت قطعه سازی کشور با خودروسازی پژو عنوان شده، پس می‌توان انتظار داشت که مدل‌های مختلفی از پژو در سال‌های آینده وارد کشور بشوند.

البته رضایی در مورد واردات قطعه به ایران اعلام کرده که قطعه سازانی می‌توانند مجوز ورود محصولاتشان را بگیرند که قطعه سازان ایرانی نتوانند محصولات آن‌ها را تولید کنند. این امر می‌تواند تولیدات کشور ما را بالا ببرد. از سوی دیگر کمپانی فولکس‌واگن هم اعلام کرده که در حال انتخاب شرکت‌های قطعه سازی ایرانی برای همکاری است. پیش‌بینی شده تا دو سال دیگر سه مدل خودرو از فولکس‌واگن در ایران تولید شوند.

سوپر گروه پژو ۴۰۵

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

‫12 دیدگاه ها

  1. عید ما روزی بود کز ۴۰۵ پیکان و پراید در ایران آثاری نباشد

  2. تا همین چند ماه پیش قرار بود که تولید پراید را تا پایان سال ۹۶ متوقف کنند حالا شد ۹۷ ، اگر تولید پراید و نیسان آبی در دست ایران خودرو بود تا به حال مدت زیادی بود که متوقف شده بود ، در سی سال اخیر تا به حال سابقه نداشته که شرکت سایپا با میل خودش تولید خودرویی را متوقف کند ، اگر تولید خودرویی را متوقف کرده است به دلیل کمبود قطعه ویا کمبود مشتری بوده است
    به نظر من تا زمانی که شرکت سایپا زنده است تاریخ توقف پراید و نیسان آبی را تمدید میکند

  3. پژو 405 ماشینیه که هم قیمتش مناسبه و هم از نظر ظاهری یعنی شما میگید mvm یا لیفان آشغال های چینی ماشینن نه بچه ها فقط اسم و مدل دارن پژو یه مارک جهانی هستش تو خود آمریکا ما پژو 405 داریم فکر نکنید زشته پراید و نمیگم اون مثل داعش آمار کشتار داره ولی پژو هم ظاهر و هم فنیش خوبه وهم قیمت پژو ماشین شخصیته

  4. عزیزان پژو 405 هم قیمتش فوق العادست هم ظاهرش طوری هست هم جوان پسند هست هم خانواده پسند علت تصادفات هم با پژو سرعت زیادشه در ضمن پژو در مقایسه با پرشیا هم قیمتش خیلی کمه هم از فنی و تشکیلات یکی هستن

  5. اخه ۴۰۵ ماشین به این خوبی چرا از خط تولید میبرین کنار من ۱۲ ساله دارم ازش راضیم نکنین این کارارو

  6. ۴۰۵ متوقف نکنین پراید اشغالو متوقف کنین ۴۰۵ ب این خوبی تروخدانظاراتو بخونید

  7. آخه نمیدونم چرا ۴۰۵ . از مسعولین ایران خودرو خواهش میکنم از این کار صرف نظر کنن

  8. سلام تورو خدا حیف ۴۰۵ نیست که رده خارج بشه نکنید این کارو ترو قرآن

  9. ماشینای چینی همه اشغالن . فقط حیف ک ایرا
    ن خودرو نتونست دمای ابشو پایین بیاره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا