مکمل بنزین
گوناگونخبر

فولکس‌واگن از کانسپت Sedric رونمایی کرد؛ بدون چرخ، فرمان و پدال!

در نمایشگاه خودروی ژنو 2017 شاهد رونمایی از خودرویی بودیم که بدون شک باید آن را بزرگترین تغییر و تحول در تاریخ کمپانی فولکس‌واگن بدانیم! این خودروساز آلمانی اولین خودروی مفهومی آینده نگرانه خود را با شعار “TOGETHER – Strategy 2025” رونمایی کرد. نام کانسپت مفهومی فولکس‌واگن  Sedric  بوده و عملکردی مستقل و خودکار دارد.

vw-sedric-concept

فولکس‌واگن برنامه‌های خود را برای آینده نچندان دور با جدیت تمام دنبال کرده و می‌خواهد به یکی از خودروسازان پیشرو تبدیل شود. کانسپت Sedric بالاترین سطح استقلال را دارا بوده و کاملا خودکار عمل می‌کند. این خودرو حاصل تلاش شبانه‌روزی مهندسان و طراحان فولکس‌واگن در پوتسدام و همکاری مشرک آنها با مرکز آینده گروه خودروسازی فولکس‌واگن واقع در ولفسبورگ است.

خودروی Sedric برای حرکت نیاز به راننده ندارد و تمام انرژی آن از برق تامین خواهد شد. در خودروی Sedric انسان هیچ نقشی نخواهد داشت و اثری از پدال، فرمان و چرخ‌ها نیست!

vw-sedric-concept1

کانسپت Sedric فولکس‌واگن به معنای واقعی یک وسیله نقلیه بوده و شما را قادر می‌سازد که در ترافیک‌های کسل کننده به بحث و گفتگو درباره مقصد خود بپردازید و با امکاناتی که Sedric در اختیار شما قرار می‌دهد، می‌توانید درباره مقصد خود تحقیق کرده و اطلاعات بیشتری به دست آورید. در حقیقت Sedric مانند یک دستیار شخصی با شما صحبت خواهد کرد!

vw-sedric-concept2

تمام اطلاعات مورد نیاز سرنشینان از طریق یک صفحه نمایش بزرگ OLED با استفاده از واقعیت افزوده و برروی شیشه جلو نمایش داده خواهد شد. Sedric  به یک سیستم سرگرمی قدرتمند مجهز بوده و سرنشینان می‌توانند از امکانات آن استفاده کرده و یا چشمان خود را ببندند و با خیال راحت به استراحت بپردازند.

فولکس‌واگن در بیانیه ابتدایی مراسم رونمایی از  Sedric  تاکید کرده است که تا سال 2025 کمتر از 30 مدل خودروی الکتریکی را تولید کرده و چند میلیارد یورو برای توسعه فن‌آوری‌های خودکار سرمایه‌گذاری کرده است. این کمپانی در حال حاضر بیش از 37 مرکز تخصصی را در سراسر جهان مورد حمایت قرارداده است تا شعار دنیای دیجیتالی فردا را به بهترین شکل ممکن محقق کند.

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا