مکمل بنزین
گوناگونخبر

هیوندای از ربات H-MEX برای کمک به سالمندان و بیماران پاراپلژی رونمایی کرد!

ظاهرا مسئولان کمپانی هیوندای فراموش کرده‌اند که نمایشگاه خودروی ژنو محلی برای ارائه آخرین دست آوردهای کمپانی‌های مختلف در زمینه خودرو و تجهیزات مرتبط به آنها است! این خودروساز کر‌ه‌ای علاوه بر چندین خودروی جدید و رونمایی از یک کانسپت ویژه؛ چیزی کاملا متفاوت و به دور از انتظار را به نمایشگاه خودروی ژنو آورده است.

hyundai-wearable-robot

هیوندای رباتی پوشیدنی را به نمایش گذاشته و ادعا می‌کند که این ربات آینده تحرک انسان‌ها را متحول خواهد کرد! در واقع این کمپانی با پرده‌برداری از ایده ربات پوشیدنی، پای خود را فراتر گذاشته و می‌خواهد همراه با تولید خودرو در کلاس‌های مختلف، تجهیزات پزشکی بسازد!

hyundai-wearable-robot1

ربات H-MEX هیوندای برای کمک به بیمارانی ساخته شده است که دچار آسیب‌های نخاعی هستند. H-MEX به افراد توانایی نشستن، ایستادن، حرکت کردن در پله‌ها و… را می‌دهد. البته هیوندای با توسعه فن‌آوری به کار گرفته شده در ربات H-MEX؛ امکان هماهنگ شدن آن با قدرت افراد کم توان را فراهم می‌کند.فن‌آوری مذکور که هیوندای آن را HUMA می‌نامد؛ تنها در مواقعی قدرت و گشتاور کمکی را به کار خواهد گرفت که فرد دچار مشکل شده و نتواند بدن خود را به راحتی حرکت دهد. این ویژگی موجب تنظیم قدرت ربات H-MEX در مواقعی مانند دویدن، پیاده‌روی و حرکت بر روی پله‌ها شده و خیال کاربران H-MEX را راحت می‌کند. ربات H-MEX وزنی معادل 40 کیلوگرم داشته و سرعت آن به11 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. در واقع کمپانی هیوندای ربات H-MEX  را به گونه‌ای طراحی کرده است که به راحتی توان حمل یک انسان کامل و تحمل وزن آن را دارد.

hyundai-wearable-robot2

hyundai-wearable-robot33

انرژی ربات H-MEX از به وسیله باتری‌های شارژی و قابل حمل تامین می‌شود. باتری‌های مذکور بسیار سبک بوده و کاربران بسته به میزان استفاده از H-MEX  می‌توانند آنها را شارژ کنند. ربات H-MEX برای برای مدیریت وضعیت بدن و اطمینان از عدم آسیب دیدگی احتمالی کاربران؛ به کمر و زانو‌ها متصل شده و در سایر نقاط و اطراف مفصل‌های انسان، قالبی مصنوعی دارد.

متاسفانه مسئولان هیوندای هیچ حرفی از زمان عرضه و یا قیمت احتمالی H-MEX به زبان نیاورده‌اند.

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا